Als aanlevertijd te laat is

1
Gisteren kwam de chauffeur om half een aan. Onze normale aanlevertijd, zeker op een daldag is tussen elf uur en kwart over twaalf. Nu met bericht HAB hebben chauffeurs een nieuwe route gekregen, sinds afgelopen dinsdag. De aanlevertijden zouden gehandhaafd blijven.

Nu mogen we een kwartier bijschrijven omdat hij na kwart over twaalf kwam. Maar waar kunnen we dit opgeven? We hebben het nu als calamiteit voor een keer via een loop in "mijn werk" doorgegeven en ik zag net dat het goedgekeurd is door de TC. Maar ik denk dat we het anders moeten doen?

Iemand ervaring ermee? Moet je het misschien alleen via de mail doen of via "meldingen" in "mijnwerk"

Ik heb deze week de verantwoordelijkheid voor het depot ivm vakantie collega met de pet. :-)

Bedankt alvast voor het antwoord!

Re: Als aanlevertijd te laat is

2
Ik heb even gekeken bij meldingen. Je kunt nieuwe melding "opdepot" doen en dan aanklikken "mijn post is te laat aangeleverd." Doe ik het de volgende keer zo. Zal het ook even aan de anderen melden. Die wisten het ook niet. Sommigen kunnen zelfs nog niet eens in "mijnwerk"

Re: Als aanlevertijd te laat is

3
Je hebt het helemaal goed gedaan @slagvaardige. Als calamiteit opgeven bij mijnwerk (en dan in meer/minder tijd doorgeven). Bij de meldingen kun je dacht ik geen extra tijd doorgeven, maar alleen een melding doen.

Succes met de PEt-taken. Op depots waar iedereen de kantjes ervan af loopt, is het letterlijk PET als je dat moet doen, maar gelukkig zijn er natuurlijk ook depots waar iedereen goed samenwerkt en wel bereid is elkaar te helpen :D

Re: Als aanlevertijd te laat is

4
Ah bedankt! Ja dan doen we het gewoon zo. Vandaag stond de post er al. Haha iedereen had een kwartier bijgeschreven en toen heeft de TC ervoor gezorgd dat de post vandaag vroeg kwam. Geloof dat ze wakker zijn geworden want het gaat in de papieren lopen als we de post elke dag te laat krijgen. Hahaha Maal 13 bezorgers. Haha.

We zullen morgen zien.

Ik heb trouwens nog iets. Sinds een week of twee merkt bijna iedereen bij ons dat herstelpost waar netjes een herstelsticker op is geplakt over de oranje code, gewoon de volgende dag weer in je loop zit. Tot vier of vijf keer toe.

Een collega had een poststuk al vijf keer terug gehad. Iets voor Den Bosch. Herstel aan geaddresseerde werkt niet.

Hebben jullie dat nu ook? Ik heb er maar een mailtje aan gewaagd voor de TC. Misschien kan die de verantwoordelijke even wakker schudden. :roll:

Re: Als aanlevertijd te laat is

5
ebben jullie dat nu ook? Ik heb er maar een mailtje aan gewaagd voor de TC. Misschien kan die de verantwoordelijke even wakker schudden. :roll:
Ik vermoed dat jullie dan nog de te dunne stickers hebben. Wij moesten bij deze stickers de code rechtsonderin doorstrepen en dan 3 stickers over elkaar heen plakken.
Inmiddels is hier iemand binnen het MT wakker geworden en hebben we stickers die dik genoeg zijn voor de machine om aan te kunnen.

Re: Als aanlevertijd te laat is

6
Zou het hem dat zijn? Ik had mijn TC gemailed en die mailde terug dat ik er een sticker overheen moest plakken. Natuurlijk omdat de sticker te dun is. Ahaaaa!! Dat schreef hij er niet bij. Maar dat is het! Ik ga dat dinsdag wel even doorgeven aan de anderen. Die weten dat ook niet.

goh hier op het forum leer je nog eens wat! Gisteren kwam er ook weer iemand naar mij toe met een envelop die ze al drie keer terug had gekregen. Inmiddels was hij al vies geworden.

Zodra er weer een terugkomt dan gaat er gewoon een sticker overheen. Of we plakken er van te voren gewoon twee of drie over elkaar. Totdat de rol leeg is.

Bedankt @Sunbow!

Re: Als aanlevertijd te laat is

7
@slagvaardige

Code rechts onderin moet echt helemaal zijn doorgekrast anders blijft de machine hem lezen dwars
door de stickers heen.

wij krijgen bij de voorbereiding vaak post terug waarbij bij de herstelsticker hetzelfde
adres is ingevuld als op de voorzijde van de envelop.. tja dan blijft hij ook in jouw tassen terugkomen
want uitvoerig bestuderen en aan passen dat is bij de voorbereiding niet geoorloofd.

Re: Als aanlevertijd te laat is

8
slagvaardige schreef:Gisteren kwam de chauffeur om half een aan. Onze normale aanlevertijd, zeker op een daldag is tussen elf uur en kwart over twaalf. Nu met bericht HAB hebben chauffeurs een nieuwe route gekregen, sinds afgelopen dinsdag. De aanlevertijden zouden gehandhaafd blijven.

Nu mogen we een kwartier bijschrijven omdat hij na kwart over twaalf kwam. Maar waar kunnen we dit opgeven? We hebben het nu als calamiteit voor een keer via een loop in "mijn werk" doorgegeven en ik zag net dat het goedgekeurd is door de TC. Maar ik denk dat we het anders moeten doen?

Iemand ervaring ermee? Moet je het misschien alleen via de mail doen of via "meldingen" in "mijnwerk"

Ik heb deze week de verantwoordelijkheid voor het depot ivm vakantie collega met de pet. :-)

Bedankt alvast voor het antwoord!
De officiële aanlevertijd hoort een vaststaand tijdstip te zijn, geen tijdvak als in tussen 11 en kwart over 12. Bij ons depot is de officiële aanlevertijd van de eerste rit 11.00 uur. Meestal is de chauffeur eerder. Zodra hij later is dan 11.00 uur mag je extra tijd schrijven, tenzij zijn vertraging minstens(!) 1 uur van tevoren is medegedeeld. Er moet dan ook wel gezegd zijn hoeveel de chauffeur later is. In dat laatste geval mag je pas schrijven vanaf half 12.

Bij ons is het overigens nog nooit voorgekomen dat een vertraging tijdig en concreet is doorgegeven. Meestal krijg je een half uur van tevoren een nietszeggend sms-je met de boodschap dat ivm. drukte sommige wijken later kunnen zijn. Daar heb je dus geen bal aan.
cron