Collega in de fout...wat zou jij doen?

1
Tot mijn verbazing kreeg ik pas op maandagavond de AH-folder in mijn brievenbus. Die had er dus zaterdag al moeten zijn, had hem al gemist want ik ben een echte koopjesjager dus ik pluis die dingen uit. Ieder z'n hobby, zeg maar.

Maar nou is het dus zo, dat een collega zijn/haar werk niet goed gedaan heeft. Omdat ik woon in een wijk die vanuit mijn depot bediend wordt, weet ik dat de vaste zaterdagbezorger er niet was, er werd vrijdag naar een vervanger gezocht. Maar ik weet niet wie de wijk dan wel gelopen heeft. Ook weet ik niet of alleen de HAH te laat bezorgd is, of ook de post.

Ik vind dit dus gewoon niet kunnen. Iemand zegt ja op de vraag of hij/zij een invalwijk wil lopen, dan moet het werk ook gedaan worden. Maar ik vind het ook wel een beetje lullig om een min of meer directe collega 'aan te geven'. Dus wat zouden jullie doen? Dit melden bij je teamleider of niet? Andere ideeën?

Re: Collega in de fout...wat zou jij doen?

2
Lastig, als je niet weet wie gelopen heeft kun je de collega zelf niet aanspreken. Misschien is de post blijven staan zaterdag, of had de bezorger niet genoeg folders? Maandagavond is wel raar, dan had iemand het er ook wel op dinsdag bij kunnen doen. Ik zou het dus ook niet weten. Als het vaker voorkomt zou er ik wel wat van zeggen.

Re: Collega in de fout...wat zou jij doen?

3
Ik zou er voor nu niks mee doen, mogelijk is het zelfs op deze manier besproken met teamleider, maar mocht het echt nalatigheid zijn dan valt de persoon vanzelf door de mand als hij het blijft doen. Je kunt het ook altijd alsnog melden bij herhaling en wie weet hebben andere buurtbewoners al aan de bel getrokken, dan voorkom je ook eventueel gedoe met een collega. Verder kennen we je teamleider niet, wat voor persoon dat is kan ook meespelen in iets als dit.
cron