Pakket verdwenen; aangenomen met valse handtekening
Geplaatst: 06 feb 2017, 12:20
Beste postbezorgers, verstuurders en ontvangers van pakketten,
Ik zou vorige week een pakje ontvangen met een nogal kostbare inhoud. Volgens Track & Trace is dit keurig om kwart voor vier 's middags op mijn adres bezorgd. Op dat moment zaten mijn vriendin en ik gewoon thuis aan de thee om op het pakje te wachten. Ik heb verder geen huisgenoten en verder heeft niemand de sleutel. De opgegeven handtekening - het pakket was aangetekend verzonden - is niet de mijne en dus vals. Mijn bel, die het wel doet, is nooit gegaan. Het pakket ligt niet bij mijn buren, en volgens PostNL is het toch echt op mijn adres afgeleverd.
Volgens de klantenservice van PostNL moet ik contact opnemen met de verzender zodat deze een onderzoek in kan stellen. Dat heb ik dan ook gedaan. Wat mij echter in het verkeerde keelgat schoot is dat de klantenservice weigerde mij verder te helpen toen ik vroeg om de gegevens van de postbezorger die hier zo grof in de fout is gegaan, omdat ik formeel geen partij ben. Dat is ook zo - PostNL heeft een contract met de verzender - maar op het moment dat mijn handtekening vervalst is, en dat dit mogelijk door een medewerker van PostNL gedaan is, is PostNL formeel in overtreding wegens het weigeren van informatie over een misdaad die (mogelijk) door een van haar medewerkers gepleegd is.
Ik gooi er nog even achter aan dat valsheid in geschrifte (WvS art. 225) een strafbaar feit waarvoor een maximale gevangenisstraf van zes jaar staat, of een geldboete van de vijfde categorie (tot max. 82,000 euro).
Medewerkers van PostNl, mijn vragen luiden als volgt:
- Is PostNL op de hoogte van welke bezorgers (al dan niet ZZP'ers) op welk moment in welke wijk of straat actief is?
- Zou u zelf wel eens zelf een handtekening zetten, wetende dat een pakket zo kan verdwijnen als er nog iets fout gaat?
- Hoe kom ik zo snel mogelijk achter de gegevens van de postbezorger zodat ik aangifte kan doen van valsheid in geschrifte?
Bij voorbaat dank.
Ik zou vorige week een pakje ontvangen met een nogal kostbare inhoud. Volgens Track & Trace is dit keurig om kwart voor vier 's middags op mijn adres bezorgd. Op dat moment zaten mijn vriendin en ik gewoon thuis aan de thee om op het pakje te wachten. Ik heb verder geen huisgenoten en verder heeft niemand de sleutel. De opgegeven handtekening - het pakket was aangetekend verzonden - is niet de mijne en dus vals. Mijn bel, die het wel doet, is nooit gegaan. Het pakket ligt niet bij mijn buren, en volgens PostNL is het toch echt op mijn adres afgeleverd.
Volgens de klantenservice van PostNL moet ik contact opnemen met de verzender zodat deze een onderzoek in kan stellen. Dat heb ik dan ook gedaan. Wat mij echter in het verkeerde keelgat schoot is dat de klantenservice weigerde mij verder te helpen toen ik vroeg om de gegevens van de postbezorger die hier zo grof in de fout is gegaan, omdat ik formeel geen partij ben. Dat is ook zo - PostNL heeft een contract met de verzender - maar op het moment dat mijn handtekening vervalst is, en dat dit mogelijk door een medewerker van PostNL gedaan is, is PostNL formeel in overtreding wegens het weigeren van informatie over een misdaad die (mogelijk) door een van haar medewerkers gepleegd is.
Ik gooi er nog even achter aan dat valsheid in geschrifte (WvS art. 225) een strafbaar feit waarvoor een maximale gevangenisstraf van zes jaar staat, of een geldboete van de vijfde categorie (tot max. 82,000 euro).
Medewerkers van PostNl, mijn vragen luiden als volgt:
- Is PostNL op de hoogte van welke bezorgers (al dan niet ZZP'ers) op welk moment in welke wijk of straat actief is?
- Zou u zelf wel eens zelf een handtekening zetten, wetende dat een pakket zo kan verdwijnen als er nog iets fout gaat?
- Hoe kom ik zo snel mogelijk achter de gegevens van de postbezorger zodat ik aangifte kan doen van valsheid in geschrifte?
Bij voorbaat dank.