Goede fiets?

1
Hallo,
Mijn fiets is weer kapot en heb nu weer de postkar. Ik ben krantenbezorger/reclame.
Maar nu is het geval dat Ik heb al vorig jaar ook al een fiets kapot zien gaan en liep iedere keer naar de fietsenmaker.
Dat gaat in mijn financiele situatie niet op in de kosten.
Ik heb een Cortina transport fiets gezien van 499,00 euro en dat vind ik te duur. Hiervoor had ik een gewone Sparta fiets.
-Met fietsreparatie ben /was ik met huidige fiets al 60 euro kwijt aan nieuwe banden;
-Mijn postkar kan ik wel gebruiken maar eigenlijk rijd het gewoon beetje moeilijk vanaf huis naar wijk moet ik twee keer oversteken;
-Het is een lange route langs een stuk park;
-Ik heb bijna iedere week veel aantal kranten met folders en gesorteerd;
Bijzonder probleem eigenlijk maar misschien weet iemand hier een tip of idee?

Ga geen nieuwe fiets aanschaffen, wel opnieuw een tweedehands die goed is en niet te duur.
Welk merk fiets is eigenlijk gewoon goed voor zware kranten/bladen?

Ismay van der Voord

Re: Goede fiets?

2
Ik heb ook al 2 opoe fietsen versleten in 2 jaar, frames zijn veel te slap.

Nu heb ik een 2e hands POSTBIKE, met een super zwaar frame, 3 versnellingen ( afgestemd op vervoer van postzakken) , 26 inch wielen met verzwaarde spaken, voorwieldynamo en een loei sterke bagagedrager, en handremmen.

Deze fiets gaat heeel lang mee, dat weet ik nu al, mits goed onderhouden.
Voor meer info : http://www.postbike.nl

Veel succes met verder zoeken.

Re: Goede fiets?

3
postbiker schreef:Ik heb ook al 2 opoe fietsen versleten in 2 jaar, frames zijn veel te slap.

Nu heb ik een 2e hands POSTBIKE, met een super zwaar frame, 3 versnellingen ( afgestemd op vervoer van postzakken) , 26 inch wielen met verzwaarde spaken, voorwieldynamo en een loei sterke bagagedrager, en handremmen.

Deze fiets gaat heeel lang mee, dat weet ik nu al, mits goed onderhouden.
Voor meer info : http://www.postbike.nl

Veel succes met verder zoeken.
Mee eens: Postbike is een fiets die op gewicht is berekend, met lekker brede banden die niet gauw lek gaan. Geschikte standaard ook, maar die zit vrij ver naar achteren, waardoor je met een krantentas soms maar net bij het uiteinde kunt. Toch gingen ook bij de Postbike de reparatiekosten na een paar jaar intensief gebruik oplopen. Heb hem op mijn laatste werkdag verkocht aan een collega. Daarvóór had ik een Union (3 versnellingen) die destijds de servicefiets van Halfords was (in die kleur), maar Halfords is er dus niet meer. Maar als je die tweedehands zou kunnen aanschaffen: was ook een stevige fiets.

Re: Goede fiets?

4
Bij Postbike.nl kun je met de code POSTNL2017 100 Euro korting krijgen. Dan kost hij geen 499 maar 399.

Je kunt alleen via Ideal betalen. Helaas niet met creditcard of Paypal. Ondanks die melding op hun sitem Maar ik heb een afspraak gemaakt dat ik aan de deur mocht betalen bij levering.

Ik betaal dit soort grote bedragen liever niet via Ideal. Als er niet geleverd wordt ben je je geld kwijt.
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 21 feb 2017, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Goede fiets?

5
Je kunt ook nog eventueel via Marktplaats kijken of je zo'n Postcodeloterijfiets op de kop kunt tikken. Tweedehanda.Die zijn ook sterk.

Ik meen dat ze inderdaad van Union waren. Nu is het een ander merk. Maar wel sterk.
cron