Re: TNT bezorgt onze post steeds maar niet

71
Vandaag kregen we post van een andere straat en toen heeft mijn man de bezorgster even aangesproken. Bleek ze de post van onze straat in een andere straat bezorgd te hebben en de post van die straat in onze straat. Mijn man vroeg hoe dit nu kon.

Ze vertelde dat ze niet naar de straat kijkt en de huisnummers maar naar de codes en naar aanleiding daarvan de post rondbrengt. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ja wel, dat je op code kunt sorteren. Maar je controleert toch als bezorger of je het juiste adres (straat) en huisnummer in je hand hebt voor je de post in de gleuf deponeert?

Hebben jullie daar al van gehoord? En bezorgen jullie ook op code i.p.v. straat en huisnummer? Het kan zijn dat het veranderd is bij Postnl of misschien is het gangbaar?

Bedankt voor het antwoord!

Re: TNT bezorgd onze post steeds maar niet

72
Als bezorger bij Postnl is het volgens mij gewoon zo naar stad, straat en huisnr. te kijken.
En als ik bijv. een naam niet ken, of denk hè woont die hier? dan check ik ook de naam.
Maar niet op postcode, aangezien ik de 41D loop, maar sinds de georoute zit daar ook 41G en nog zo meer in,
dus controle in elk geval op straat en huisnr.
(maar ook ik ga nog wel eens de mist in, hoor, zit je lekker in de flow van een bepaalde straat, en dat
er bij het sorteren dan net een andere straat maar wel hetzelfde huisnr. tussen zit, en dat je dat dan niet
op tijd in de gaten hebt....) Maar meestal probeer ik het hardop te zeggen, ter controle.

Re: TNT bezorgd onze post steeds maar niet

73
Is mij ook overkomen slagvaardige.
Altijd ligt de 29 straat bovenop (14 adressen) de 28 straat daar onder (14 adressen)
1x niet opgelet lagen deze andersom in de tas :lol:
Nu ga ik niet zomaar blind of de sorteerder op volgorde in de tassen heeft gepropt en dan kijk ik alleen nog naar de huisnummers.

@mon-2205-meij
En als ik bijv. een naam niet ken, of denk hè woont die hier? dan check ik ook de naam. "

Fout, jij kan nooit weten wie er op dat adres ingeschreven staat cq daar een postadres heeft, bij twijfel kun je nog op de printcode onderin zien of de postcode en adres juist zijn.
Dit is bedacht door de verhuisservice, je bent bijv. verhuisd van Rotterdam naar Alkmaar dan komt je brief netjes op je nieuwe adres.

Dus de codes waar dat vrouwtje bij slagvaardige hanteert klopt op zekere hoogte.

Re: TNT bezorgd onze post steeds maar niet

74
Gezien het volume dat wij moeten verwerken en de kwaliteit van de voorbereiding doen wij 90% van de bezorging op huisnummerniveau. Je kijkt wel met 1 oog naar de straatnaam en de naam van de bewoner maar als de straatnamen op elkaar lijken, de namen enigszins overeenkomen met de ornamentering van het pand, ga je er vanuit dat de voorbereiding (diverse sorteer robots en de zetters) de post op straatniveau in orde hebben.
Ben je bijna nieuw in een wijk (als je HELEMAAL nieuw bent ben je dubbel oplettend) dan kan het gebeuren dat je blind vaart op de bundelvolgorde in je tassen. En dan kan dat gebeuren. De kunst is danb om in TweeVerdienerLand je post terug te krijgen om de boel te corrigeren.
Het is een beetje een gek probleem. Vaak zie je in 1 oogopslag dat een brief verkeerd zit, maar soms sta je met de verkeerde bundel voor de goede blok en je ziet niet dat het fout is.
Heuberger 1 - 21, Zeller 1 - 21 en Offenbach 1 - 21 zitten op dezelfde hectare. Een moment van onachtzaamheid en je duwt de goede bundel in de verkeerde bussen. Het overkomt ons allemaal wel eens. Moeilijk te begru\ijpen als je voor een van de concurrenten werkt omdat je dan ZELF zet, de boel ligt verder uit elkaar en de volumina zijn kleiner

Re: TNT bezorgd onze post steeds maar niet

75
Helaas weet ik nu dat Post.nl post van Ziggo niet overal laat bezorgen.
Sinds VSP post is opgegaan in Post.nl heb ik het blad Zie van Ziggo nooit meer ontvangen.
Ik dacht dat het blad niet meer bestond maar van de week sprak ik een bezorger en die vertelde dat hij veel grote witte enveloppen van Ziggo te bezorgen had.
Nu weet ik als ex-VSP bezorgerster dat het blad in een witte envelop zat omdat er ook vaak een brief bij zat over eventuele veranderingen in het aanbod van keuze-pakketten.
Nou bezorgt hij niet bij mij in de straat maar in een andere wijk.
Een bezorgfout kan maar het blad al 4 x niet ontvangen is wat anders.
En ik ken de bezorgster van Post.nl bij mij in de straat goed en dat is niet iemand die de post dumpt.
De mensen klagen toch niet dat ze het gratis blad missen en zo spaart Post.nl weer kosten uit.
Ik ga hier over een klacht bij Ziggo indienen en vragen of ze de post bij Sandd willen onderbrengen want zo worden ze getild.
Die bladen gaan bijna h.a.h.hier in Brabant.

Re: TNT bezorgd onze post steeds maar niet

76
Doro schreef:Helaas weet ik nu dat Post.nl post van Ziggo niet overal laat bezorgen.
Sinds VSP post is opgegaan in Post.nl heb ik het blad Zie van Ziggo nooit meer ontvangen.
Ik dacht dat het blad niet meer bestond maar van de week sprak ik een bezorger en die vertelde dat hij veel grote witte enveloppen van Ziggo te bezorgen had.
Nu weet ik als ex-VSP bezorgerster dat het blad in een witte envelop zat omdat er ook vaak een brief bij zat over eventuele veranderingen in het aanbod van keuze-pakketten.
Nou bezorgt hij niet bij mij in de straat maar in een andere wijk.
Een bezorgfout kan maar het blad al 4 x niet ontvangen is wat anders.
En ik ken de bezorgster van Post.nl bij mij in de straat goed en dat is niet iemand die de post dumpt.
De mensen klagen toch niet dat ze het gratis blad missen en zo spaart Post.nl weer kosten uit.
Ik ga hier over een klacht bij Ziggo indienen en vragen of ze de post bij Sandd willen onderbrengen want zo worden ze getild.
Die bladen gaan bijna h.a.h.hier in Brabant.
Nogal logisch dat je Zie niet meer ontvangt! Ik ontvang 'm ook niet meer. Sterker nog: NIEMAND ontvangt 'm meer. Het blad bestaat namelijk alleen nog meer in digitale vorm, dus te lezen via de website van Ziggo.

Dat Zie vaak in een witte envelop werd bezorgd, betekent natuurlijk niet dat elke witte envelop die Ziggo verstuurt dit magazine bevat. Er was inderdaad een tijdje terug wel een mailing van Ziggo, maar die bevatte niet het blad Zie.

Verdiep je dus eerst was beter in de materie, voordat je allerlei ongegronde klachten gaat uiten.

Re: TNT bezorgd onze post steeds maar niet

77
@Newman, je kunt het blad OOK digitaal ontvangen, maar OOK nog steeds via de brievenbus.

Zie site van Ziggo:

''Uw vraag: Wat is zie magazine

Zie is hét magazine voor abonnees van Ziggo. Het staat boordevol verrassende informatie over televisie, internet en telefonie. U ontvangt Zie van Ziggo vanzelf gratis in de brievenbus.
Digitaal er doorheen bladeren kan natuurlijk ook! Ga hiervoor naar Zie magazine online."

En mijn vriendin uit Amersfoort krijgt hem inderdaad nog steeds in de brievenbus. :) (Y)

Re: TNT bezorgd onze post steeds maar niet

78
slagvaardige schreef:@Newman, je kunt het blad OOK digitaal ontvangen, maar OOK nog steeds via de brievenbus.

Zie site van Ziggo:

''Uw vraag: Wat is zie magazine

Zie is hét magazine voor abonnees van Ziggo. Het staat boordevol verrassende informatie over televisie, internet en telefonie. U ontvangt Zie van Ziggo vanzelf gratis in de brievenbus.
Digitaal er doorheen bladeren kan natuurlijk ook! Ga hiervoor naar Zie magazine online."

En mijn vriendin uit Amersfoort krijgt hem inderdaad nog steeds in de brievenbus. :) (Y)
Misschien dat íe alleen nog in bepaalde regio's verspreid wordt? Ik krijg 'm niet meer, mijn ouders niet meer, in geen enkele wijk die ik loop wordt het nog bezorgd.

Maar het punt wat ik wilde maken is dat Doro in feite beweert dat bij PostNL van hogerhand is besloten om vrijwel de totale oplage ieder kwartaal te vernietigen. Ze geeft immers zelf aan dat ze niet gelooft dat haar eigen bezorger met opzet niet bezorgt. En dat is niet alleen een ernstige, maar ook volkomen onzinnige en nergens op gebaseerde beschuldiging.

Maar ik geef toe dat ik nu ook wel nieuwsgierig ben waarom ik Zie niet meer ontvang. Is het wellicht zo dat je het uit eoigen beweging moet aangeven als je het blad (nog) op papier wil ontvangen? Dat is een aannemelijker verklaring dan de theorie van Doro. Ik ga Ziggo maar eens om opheldering vragen.

Re: TNT bezorgd onze post steeds maar niet

79
Volgens de site van Ziggo krijgt iedere abonnee automatisch het blad in de bus.
Nooit is ons gevraagd of we het blad voortaan digitaal wilden ontvangen.
Ook de bezorgster bij mij in de straat kent die post niet.
Op een ander forum heb ik ooit gelezen dat door de tijdsdruk VSP post aan de kant werd gezet.
Als je dan het blad al een jaar lang niet meer ontvangt dan ga je toch nadenken of er een kern van waarheid in zit.
Het blad Villa DÁrte krijg ik wel netjes in de bus.
Die ging vroeger ook via VSP.

@Newman,

Post.nl vernietigd geen post.
Sommige post zo 2% komt nooit aan, en dat geldt ook voor Sandd natuurlijk.
Die nieuwe CVL gebouwen zijn zo immens groot dat daar makkelijk fouten gemaakt kunnen worden.
De reorganisatie is niet voor niks tijdelijk stilgezet.
Maar het is en blijft een gratis blad waar geen haan om kraait.
Behalve een oplettende ex-VSP bezorger.

Re: TNT bezorgd onze post steeds maar niet

80
Doro schreef:Volgens de site van Ziggo krijgt iedere abonnee automatisch het blad in de bus.
Nooit is ons gevraagd of we het blad voortaan digitaal wilden ontvangen.
Ook de bezorgster bij mij in de straat kent die post niet.
Op een ander forum heb ik ooit gelezen dat door de tijdsdruk VSP post aan de kant werd gezet.
Als je dan het blad al een jaar lang niet meer ontvangt dan ga je toch nadenken of er een kern van waarheid in zit.
Het blad Villa DÁrte krijg ik wel netjes in de bus.
Die ging vroeger ook via VSP.

@Newman,

Post.nl vernietigd geen post.
Sommige post zo 2% komt nooit aan, en dat geldt ook voor Sandd natuurlijk.
Die nieuwe CVL gebouwen zijn zo immens groot dat daar makkelijk fouten gemaakt kunnen worden.
De reorganisatie is niet voor niks tijdelijk stilgezet.
Maar het is en blijft een gratis blad waar geen haan om kraait.
Behalve een oplettende ex-VSP bezorger.
Natuurlijk vernietigt PostNL geen post. Maar dat is wel jouw suggestie. Want je geeft aan dat jouw bezorger altijd netjes bezorgt, dus dat zou betekenen dat post structureel achtergehouden wordt van hogerhand. Het kan natuurlijk gebeuren dat er een achterstand optreedt waardoor post wat later bezorgd wordt, maar waar zouden wij dan in vredesnaam complete jaargangen van Zie moeten laten op die kantoren? Zeker als je bedenkt dat Ziggo iets van 3 miljoen abonnees heeft. En we hebben het niet over 2% van de Ziggoklanten die het blad niet meer krijgen, want wie ik ook vraag, niemand lijkt het nog te krijgen. Met CVL's heeft dit niets te maken, want waar ik woon zijn die nog helemaal niet in gebruik. Alleen in Utrecht en Brabant zijn er CVL's, de rest van het land werkt nog op de oude manier. Op mijn vestiging heb ik in elk geval nergens pallets vol oude Zie's zien staan, hoor!

Op de site staat dat iedere abonnee automatisch het blad krijgt, maar dat zou best verouderde informatie kunnen zijn. Het zou best kunnen dat je op een gegeven moment expliciet kenbaar kon maken of je het blad nog wilde ontvangen, maar dat veel mensen daar overheen gelezen hebben. Ik denk dat weinig mensen dat blad van voor tot achter aandachtig hebben gespeld. Maar we kunnen speculeren tot we een ons wegen, dus ik heb Ziggo vanmiddag toch maar gemaild, want ik denk dat zij wel weten waarom (bijna) niemand het blad meer krijgt.
cron