Re: TNT bezorgd onze post steeds maar niet

52
Ik heb een vervangend exemplaar gekregen. Die is wel aangekomen. (Y)

Typefoutjes zijn goed te lezen. Als mensen maar niet bang worden om een fout te maken en daarom niets meer willen schrijven. Ik bijvoorbeeld, heb soms wel moeite met de 'd' of de 't' ;)

Ik heb er wel moeite mee, als mensen geen hoofdletters en interpunctie gebruiken. Dus alles achter elkaar typen, zonder enige samenhang. Vaak gebeurt dat uit laksheid.

Gisteren las ik een berichtje van zo'n miep op een site voor gratis spullen/proefmonsters. Het kan zijn dat die dame dyslectisch is of zwakbegaafd. Maar ben je dat niet, dan probeer je toch enige moeite te doen om duidelijk over te komen? Ach ja..
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 15 feb 2012, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: TNT bezorgd onze post steeds maar niet

53
Dat met de Tina kan meerdere oorzaken zijn natuurlijk.
Bij adressering problemen en jouw etiket naar de haaien, kan gebeuren.
Of verkeerd gesorteerd naar een andere wijk, oma blij daar en geeft het aan de kleinkinderen.

Type/schrijf fouten zal me worst wezen (sowiezo/Zowiezo/Sowieso/zowieso,je snapt toch wel wat er staat) straks zijn we toe aan sms taal met al die afkortingen kom er dan nog maar eens uit.
Laatst gewijzigd door 88CE op 15 feb 2012, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: TNT bezorgd onze post steeds maar niet

56
88CE schreef:Dat met de Tina kan meerdere oorzaken zijn natuurlijk.
Bij adressering problemen en jouw etiket naar de haaien, kan gebeuren.
Of verkeerd gesorteerd naar een andere wijk, oma blij daar en geeft het aan de kleinkinderen.

Type/schrijf fouten zal me worst wezen (sowiezo/Zowiezo/Sowieso/zowieso,je snapt toch wel wat er staat) straks zijn we toe aan sms taal met al die afkortingen kom er dan nog maar eens uit.
Schrijffouten is 1 woord (moet dus aan elkaar), en ze ZULLEN jou worst wezen. Ik snap wel wat er staat, maar je mag wel iets zorgvuldiger met je eigen taal omspringen. Of gaan we straks allemaal zo praten van "ee swa jeweettog"? :roll:

Re: TNT bezorgd onze post steeds maar niet

58
88CE schreef:Nee Newman
dit is een schreifvout
Er staat duidelijk type/schrijf en dan fouten, dat is correct Nederlands geschreven.
Voor de rest zal het me nog steeds een worst zijn.
Snappoe mang nie aan naged8 (Y)
Nee, het is geen correct Nederlands. Er moet staan: type- en schrijffouten. Het los schrijven van samengestelde woorden heet ook wel de Engelse ziekte. Zo rapporteerde een Surinaamse website onlangs over "veel diarree gevallen in Nickery" (en dat was dus niet het weerbericht).
cron