Levertijd post op depot

1
Bij ons maken ze er soms echt een potje van. Soms zit ik een uur of anderhalf te wachten voordat mijn wijk wordt geleverd.
Ben het nu zo zat dat ik gewoon later naar het depot ga. :twisted:

Hoe zit dat bij jullie??
Straks als alles gecentraliseerd uit Rotterdam moet komen dan kunnen we helemaal onze lol op, (files in de randstad, slecht weer)

Re: Levertijd post op depot

2
@wi_lmar

daarom werk ik nu bij de concurrent
post wordt thuis bezorgd... ( binnen 2 blokuren)
en ik kan beginnen wanneer ik wil als het maar tussen 8 - 18 uur/ 7 - 21 uur is... ;)

in de zomer lekker vroeg starten .
in de winter als het donker en glad is, is gewoon een uurtje later...

die wacht uren schrijf je die dan ook als werkuren wi-l mar?
je kan in die tijd niet iets anders doen toch..

Re: Levertijd post op depot

3
wil_mar schreef:Bij ons maken ze er soms echt een potje van. Soms zit ik een uur of anderhalf te wachten voordat mijn wijk wordt geleverd.
Ben het nu zo zat dat ik gewoon later naar het depot ga. :twisted:

Hoe zit dat bij jullie??
Straks als alles gecentraliseerd uit Rotterdam moet komen dan kunnen we helemaal onze lol op, (files in de randstad, slecht weer)
:?
Als het niet op de afgesproken tijd geleverd wordt hier over bellen, en dan vervolgens je extra tijd opschrijven, laat ze het maar voelen dat het jou extra tijd kost! Mijn teamcoach beweert dat alles (op den duur) sneller aangeleverd gaat worden door Optivo, en dat zal mij ook beter uitkomen. 8-)

Re: Levertijd post op depot

4
Bij ons wordt de post op het depot tussen 10.00 uur en 10.30 uur bezorgd. Als de post verlaat is, zoals tijdens de KNJ periode krijgen we ruim op tijd een SMS je van de postbode plus of de teamcoach met een tijdsindicatie erbij. Is een kwestie van goed communiceren.

Re: Levertijd post op depot

5
Toen ik begon werd de post rond 10 uur geleverd op het depot. Binnen een jaar was het veranderd naar tussen 11 uur en half 12. Dan kon je eerst je ochtendwijk weglopen. Moest vaak nog een uur tot anderhalf uur wachten voordat je middagwijk geleverd werd. Wij werden niet gebeld wanneer de post verlaat was, want ze hadden de smoes dat ze toch niet iedereen konden bereiken en de postbode+ wist niet hoe hij met sms'jes moest omgaan. Zei hij. Dus het kon dus zomaar een uur later worden. Kon je tegen half 1 beginnen met je ochtendwijk. De middagwijken kwamen dan ook later en soms kon ik pas tegen kwart over drie met mijn middagwijk beginnen. Terwijl je eigenlijk al vanaf een uur of 11 stond te wachten. Was je soms wel 6 tot 7 uur van huis voor twee wijkjes van 1 uur en 50 minuten als je de tijd van huis naar depot en vise versa meeteld.
Jammer genoeg heeft dat wel mijn bezorgplezier voor TNT verpest. Wel goed te lezen dat het niet zo bij elk depot gaat.

Re: Levertijd post op depot

6
Jammer dat er zo slecht gecommuniceerd wordt...dat vergalt inderdaad je bezorgplezier....helemaal als je 2 wijken hebt. Bij ons loopt dit toevallig goed, maar er zijn ook aandachtspunten. Wat nog wel eens wil helpen is om stevig te gaan klagen (het liefst met z'n allen) bij de teamcoach. Als hij een goede coach is, pakt hij dit op en gaat ermee aan de slag.

Re: Levertijd post op depot

9
Dat staat in de CAO omschreven. Ze moeten het echt ruim tevoren melden en 'ruim' is gequantificeerd. Ik meen dat het een uur tevoren bekend moet zijn.
Als je een kwartier moet wachten dan is het een optie om je werkelijke vertrektijd te handhaven maar je wachtkwartier aan het eind toe te voegen.

Re: Levertijd post op depot

10
jan272 schreef:Dat staat in de CAO omschreven. Ze moeten het echt ruim tevoren melden en 'ruim' is gequantificeerd. Ik meen dat het een uur tevoren bekend moet zijn.
Als je een kwartier moet wachten dan is het een optie om je werkelijke vertrektijd te handhaven maar je wachtkwartier aan het eind toe te voegen.
Ik bezorg in Tilburg en hier is het regelmatig zo dat het sms-je pas op het laatste moment komt. Of pas als ik dus al onderweg ben.
cron