Re: Levertijd post op depot

12
Ik heb een vraagje:
ik ben nog geen post-NL-bezorger maar wil het wel graag worden.
Nu doe ik folders en hah-kranten, maar ik ben het insteken van soms wel 35 folders zoooo zat....

Mijn vraag:
moet je de post altijd zelf van het depot halen of wordt het ook wel eens gebracht?
Ik woon namelijk in een dorpje, en dat ligt 15 kilometer van het depot af.
Tenminste, ik dénk dat het depot daar is, verder zijn er namelijk alleen maar kleine dorpjes hier.

Friezin.

Re: Levertijd post op depot

13
Friezin schreef:Ik heb een vraagje:
ik ben nog geen post-NL-bezorger maar wil het wel graag worden.
Nu doe ik folders en hah-kranten, maar ik ben het insteken van soms wel 35 folders zoooo zat....

Mijn vraag:
moet je de post altijd zelf van het depot halen of wordt het ook wel eens gebracht?
Ik woon namelijk in een dorpje, en dat ligt 15 kilometer van het depot af.
Tenminste, ik dénk dat het depot daar is, verder zijn er namelijk alleen maar kleine dorpjes hier.

Friezin.
Wordt bij mij gewoon thuis gebracht.

Re: Levertijd post op depot

14
Friezin schreef:Ik heb een vraagje:
ik ben nog geen post-NL-bezorger maar wil het wel graag worden.
Nu doe ik folders en hah-kranten, maar ik ben het insteken van soms wel 35 folders zoooo zat....

Mijn vraag:
moet je de post altijd zelf van het depot halen of wordt het ook wel eens gebracht?
Ik woon namelijk in een dorpje, en dat ligt 15 kilometer van het depot af.
Tenminste, ik dénk dat het depot daar is, verder zijn er namelijk alleen maar kleine dorpjes hier.

Friezin.
Het zou best kunnen dat er bij jou in de buurt een depot is. Die dingen hebben maar weinig om het lijf, meestal is het niet meer dan een garagebox of fietsenhok.

Ook is het mogelijk dat ze het thuis brengen, in een enkel geval. Een pbz hier in een naburig dorp krijgt de post voor haar deur afgeleverd. Dat dorp is nml zo klein dat haar wijk dat hele dorp omvat. En voor 1 wijk gaan ze geen depot huren...

Re: Levertijd post op depot

15
Binnenkort vervallen hier de ochtendwijken, alle post zal om 13.00 uur worden aangeleverd. Dat beperkt aanzienlijk het aantal wijken dat je kunt lopen, als de post om 17.00 uur (of 18.00?) op het matje moet liggen. Hoop dat ze zich realiseren dat er dan meer mensen nodig zijn, wat met name op zaterdag nu al een probleem is. Drie wijken (6 - 7 uur) lopen is er dan helemaal niet meer bij, tenzij er één speciaal komen brengen misschien...
En een zaklamp in het kerstpakket :)

Re: Levertijd post op depot

16
@denieuwe

dat lijkt me niet fijn de nieuwe. betekent weer uren vermindering.
ook bij sandd heb je in principe 1 vaste wijk.

het zou mooi zijn als bezorgers van postnl en sandd postbedrijven voor beide mogen bezorgen.
kan je je uren weer wat opkrikken.

Re: Levertijd post op depot

17
Carla41. Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is balen (als PostNL'er) als de post pas om 13.00 bij jouw afgeleverd wordt. Dan is 3 wijken lopen in de winter haast niet te doen. Zeker niet als het glad is of er sneeuw ligt. Dan ben je niet op tijd klaar. In de zomer is het ook zwaar als het 28 graden of warmer is. Dan loop je ook minder snel. Hebben wij als Sandd geluk dat de post de dag ervoor komt en we zelf kunnen sorteren. Kunnen we al om 8 uur beginnen (in de winter met zaklantaarn en posthandschoenen). En mochten we maar voor beiden werken. Dan ging ik snel ook bij PostNL solliciteren. Hoefde ik maar 1 of 2 keer mee te lopen om te zien hoe folders met post gecombineerd moeten worden. De wijken ken ik al als mijn broekzak. Dan zou ik wel een andere wijk nemen en op dagen dat ik niet voor Sandd werkte. Bijv. op ma, woe, do en zat. Dan zou ik even vet extra verdienen! :lol: Kunnen we PostNL in de winter met de kerstkaarten helpen. :D

Re: Levertijd post op depot

18
Zeker. Het zou prima te combineren zijn als je voor beide bedrijven mocht werken. Ik snap ook eigenlijk niets van dat hele concurrentiebeding gedoe.

Zeker als je pas na 1 uur kunt beginnen voor Postnl. Dan zou je mooi in de ochtend op dinsdag en vrijdag de post voor Sandd weg kunnen brengen. En dan kom je toch weer een beetje aan je uren.

Re: Levertijd post op depot

19
slagvaardige schreef:Zeker. Het zou prima te combineren zijn als je voor beide bedrijven mocht werken. Ik snap ook eigenlijk niets van dat hele concurrentiebeding gedoe.

Zeker als je pas na 1 uur kunt beginnen voor Postnl. Dan zou je mooi in de ochtend op dinsdag en vrijdag de post voor Sandd weg kunnen brengen. En dan kom je toch weer een beetje aan je uren.
Ja, het is ook een beetje onzin. Het is van origine bedoeld voor wat hoger geschoolde beroepen, om te voorkomen dat bedrijfsgeheimen en andere concurrentiegevoelige informatie in verkeerde handen vallen. Maar ik denk niet dat een postbezorger hierover beschikt.

Re: Levertijd post op depot

20
Stel: ik of weet ik wie, zou voor beide partijen werken.

Als ik de post van Sandd op maandag aankrijg en ik heb die gesorteerd, dan neem ik die post mee naar mijn postnl wijk, pleur hem ertussen en bezorg de sandd post in postnl tijd. Dat is waar ze bang voor zijn.

Als een Sandd medewerker kennis heeft van het SMS bombardement dat wij dageliks te verduren hebben dan krijgen ze wel heel veel specifieke informatie over de concurrent.

Als jij bij AH werkt dan zit de Jumbo echt niet op jou te wachten. Ook niet als je vakkenvuller bent.
cron