Re: Levertijd post op depot

21
brabo schreef:Stel: ik of weet ik wie, zou voor beide partijen werken.

Als ik de post van Sandd op maandag aankrijg en ik heb die gesorteerd, dan neem ik die post mee naar mijn postnl wijk, pleur hem ertussen en bezorg de sandd post in postnl tijd. Dat is waar ze bang voor zijn.

Als een Sandd medewerker kennis heeft van het SMS bombardement dat wij dageliks te verduren hebben dan krijgen ze wel heel veel specifieke informatie over de concurrent.

Als jij bij AH werkt dan zit de Jumbo echt niet op jou te wachten. Ook niet als je vakkenvuller bent.
De Post voor SANDD wordt dan te laat bezorgd in de tijd van PostNL

Als je nou gewoon op de ma en de vrijdag voor Sandd werkt zou je op de di do za voor PostNL kunnen werken. Lijkt mij geen bezwaar.

Re: Levertijd post op depot

22
@Geertjan

Eerder te vroeg. als de bezorger de post van maandag al op die dag rondbrengt.
maar dat zal niet gauw gebeuren want de post wordt merendeel in de middag pas bij de
bezorger thuis afgeleverd.
moet dan eerst nog worden gesorteerd.. dan is de postnlbezorger neem ik aan al lang aan het werk.

want bij .. sandd moet je alleen op dinsdag en vrijdag de post bezorgen.
tussen 8 - 18 uur.

degenen die het daarvoor of daarna bezorgen zijn gewoon fout bezig.
(of ze moeten toestemming hebben van hun depothouder in een uitzonderlijke situatie)

Re: Levertijd post op depot

23
Carla41 schreef:@Geertjan

Eerder te vroeg. als de bezorger de post van maandag al op die dag rondbrengt.
maar dat zal niet gauw gebeuren want de post wordt merendeel in de middag pas bij de
bezorger thuis afgeleverd.
moet dan eerst nog worden gesorteerd.. dan is de postnlbezorger neem ik aan al lang aan het werk.

want bij .. sandd moet je alleen op dinsdag en vrijdag de post bezorgen.
tussen 8 - 18 uur.

degenen die het daarvoor of daarna bezorgen zijn gewoon fout bezig.
(of ze moeten toestemming hebben van hun depothouder in een uitzonderlijke situatie)
sorry, jullie bezorgen ook op dinsdag. overigens de maandag bezorging gebeurt door een aantal bezorgers.
Het grootste gedeelte van de post bezorgen we van di t/m za.

Re: Levertijd post op depot

24
@Geertjan

aangezien we bij beide postbedrijven op dinsdag bezorgen zal een combi door de week niet zo snel mogelijk zijn.
nieuwe bezorgers worden bij postnl toch merendeel aangenomen voor de di/do/za?

ik hoop in de toekomst op zaterdag bij postnl werkzaam te zijn en di/vr voor sandd.
dan bijt het elkaar niet lijkt me en kan ik toch meer uren maken.

Re: Levertijd post op depot

25
Als we de Ikea Huis-aan-huis even niet meetellen dan is het sandd dindag volume dusdanig dat een postnl maandagbezorger die binnen enkele uren wegzet. En de maandagbezorgers sorteren gewoon op straat, onder het fietsen. En de zaterdag zal niet meevallen voor je carla. Dan MOET je echt veel wegzetten en als het regent kun je niet naar huis gaan om het morgen af te maken. Er zijn zaterdagen bij dat wij van 11 tot 18 door de stortregen lopen.

En de post moet helemaal IN de bus, niet met een oor eruit. Na 1 zaterdag zou je gillend weglopen. Want er wordt ook nog van je verwacht dat je een tijd haalt op benadert.

En wat ik net in het ikea topic lees.... Er wordt aan de weg gewerkt daar dus ik bezorg volgende week wel. Pfffft. Nou snap je waarom de TV gidsen weer bij PostNL zijn.
Maanden lang wordt er hier in de wijken al aan het riool gewerkt. OK, dan doe je er 10 minuten langer over, maar er wordt NIKS bewaard tot volgende week. Vorig jaar werd er ergens aan het riool gewerkt in de sneeuw. Levensgevaarlijk. Maar de post wordt bezorgd. Die gekte moet je hebben.

Re: Levertijd post op depot

26
@Brabo, voor die Ikea's hadden we een week de tijd. We moesten ze van 12 t/m 17 augustus bezorgen. Dus ik geef Koewartje groot gelijk als ze even wacht tot ze er weer op 17 augustus bij kan.

Ja, bij Postnl had jij waarschijnlijk 400 Ikea's in een middag weg moeten brengen, met de fiets. En dan had je er misschien 10 minuten bij gekregen. Hadden de TC's er waarschijnlijk nog met een zweep bij gestaan ook. Gelukkig hebben wij een week de tijd gehad en mochten wij ze bezorgen op een dagdeel dat het ons uitkwam en eventueel zelfs met de auto. (je mag als Postnl bezorger, nl niet met de auto bezorgen ivm de verzekering, hoe zwaar de post ook is)

Ik weet dat, want ik heb zelf jaren als bezorger bij Postnl gewerkt. :mrgreen: En ik werkte ook op zaterdag, maar was met hah in mijn geval al binnen 3 uurtjes klaar hoor. Dus dat werken op zaterdag viel best mee. (ik werkte van dinsdag t/m zaterdag. Deed een ochtend- en een middagwijk)

Enne wat betreft het bezorgen helemaal in de brievenbus.. ja dat moeten wij ook.

Re: Levertijd post op depot

27
slagvaardige schreef: Ja, bij Postnl had jij waarschijnlijk 400 Ikea's in een middag weg moeten brengen, met de fiets. En dan had je er misschien 10 minuten bij gekregen. Hadden de TC's er waarschijnlijk nog met een zweep bij gestaan ook. Gelukkig hebben wij een week de tijd gehad en mochten wij ze bezorgen op een dagdeel dat het ons uitkwam en eventueel zelfs met de auto. (je mag als Postnl bezorger, nl niet met de auto bezorgen ivm de verzekering, hoe zwaar de post ook is)
Toen de Ikea's nog bij ons zaten mochten we zelfs 2 weken over de bezorging doen!

Vwb het bezorgen met eigen auto: Dat is een inderdaad een verzekeringstechnische kwestie. Practisch alle particulieren hebben een particuliere autoverzekering, dus die keert niet uit als je een ongeluk krijgt tijdens zakelijk gebruik van de auto. Daarom mag je van PostNL niet met eigen auto bezorgen, want bij een ongeluk ben je niet gedekt en kan het je in het ergste geval vele tonnen kosten.

Dus reuze aardig van Sandd dat jullie van hun wel met eigen auto mogen bezorgen, maar denk maar niet dat Sandd daar voor jullie een zakelijke verzekering voor heeft afgesloten (dat is namelijk peperduur, en vele malen duurder dan een particuliere variant).

Stel dat jij een ongeluk krijgt met je auto tijdens het bezorgen van Ikeagidsen, en dat ongeluk hoeft nog niet eens jouw schuld te zijn. Stel: je rijdt een bromfietser aan die een rood stoplicht negeerde. Dan geeft Sandd niet thuis, en jouw eigen verzekering gaat ook niet uitkeren als blijkt dat het ongeluk tijdens het uitvoeren van je werk plaats vond.

Reuze aardig van Sandd, inderdaad. PostNL probeert tenminste nog de werknemers voor dit scenario te behoeden.

Re: Levertijd post op depot

28
slagvaardige schreef:@Brabo, voor die Ikea's hadden we een week de tijd. We moesten ze van 12 t/m 17 augustus bezorgen. Dus ik geef Koewartje groot gelijk als ze even wacht tot ze er weer op 17 augustus bij kan
Koewartje had het niet alleen over Ikeagidsen maar ook over reguliere post.

Re: Levertijd post op depot

29
Wat ik me nu altijd afvraag mbt bezorgen met auto?
Wat verdien je dan nog na aftrek kosten gebruik, benzine etc.
Toen ik nog ikea bezorgde met fiets, waren de evt mankementen sowieso voor rekening post.
Wij kregen toen 1 uur voor ca 110 ex(afhankelijk van wijk) en was een hah bezorging.
En de termijn waarbinnen we die Ikea moesten bezorgen werd door Ikea vastgesteld, dus binnen 1 dag, 1 week, 2 weken daar
had je als pbz geen invloed op.

Re: Levertijd post op depot

30
Newman schreef:Dus reuze aardig van Sandd dat jullie van hun wel met eigen auto mogen bezorgen, maar denk maar niet dat Sandd daar voor jullie een zakelijke verzekering voor heeft afgesloten (dat is namelijk peperduur, en vele malen duurder dan een particuliere variant).

Stel dat jij een ongeluk krijgt met je auto tijdens het bezorgen van Ikeagidsen, en dat ongeluk hoeft nog niet eens jouw schuld te zijn. Stel: je rijdt een bromfietser aan die een rood stoplicht negeerde. Dan geeft Sandd niet thuis, en jouw eigen verzekering gaat ook niet uitkeren als blijkt dat het ongeluk tijdens het uitvoeren van je werk plaats vond.
Dat is onzin. Aansprakelijkheidsverz keert wel uit hoor.. Dat geldt niet alleen voor auto, maar ook voor fiets en andere situaties bijvoorbeeld stenen tuinkabouter per ongeluk omstoten etc.
Reuze aardig van Sandd, inderdaad. PostNL probeert tenminste nog de werknemers voor dit scenario te behoeden.
Daarom benadurkt Sandd in het begin meteen dat je zelf een aansprakelijkheidsverzekering moet hebben.. Ik geloof dat niet alle Sandd postbezorgers dat hebben.. Dit is heel belangrijk, want, inderdaad, als je tijdens je werk een ongeluk krijgt door jouw schuld en je hebt geen verzekering.. Oei..
ex Sandd Postbezorgster
cron