fietsvergoeding

1
Hallo collega's, Ik heb een vraag: weten jullie of TNT een fietsenplan heeft? Het is toch eigenlijk belachelijk dat je een eigen fiets moet afbeulen en daar geen vergoeding voor krijgt. Ik vraag dit omdat mijn fiets helemaal "af"is en mijn fietsen-maker het niet meer verantwoordelijk vindt om deze nog op te lappen( van mijn chefin kreeg ik de mededeling dat ik hem maar moest laten maken en de rekening naar haar moest opsturen). Dus ik kan hem wel voor ong.100 euro laten maken maar krijg geen vergoeding voor een "nieuwe"fiets, ik vind dit raar! Waarom geen fiets-plan , daar hebben we wat aan, kunnen we een fiets kopen met belastingvoordeel of zoiets. Ik weet eigenlijk niet hoe dit plan werkt maar het lijkt me aantrekkelijk. Wie weet hier iets over?

Re: fietsvergoeding

2
Fietsreparaties mag je declareren bij je TC.
That's all.
Eerder kregen (de postbodes krijgen dat nog, volgens mij) we inderdaad iedere maand een bepaald bedrag aan fietsvergoeding.
Lekker opsparen, dan kon je over een tijd een nieuwe fiets kopen.
Helaas, die tijd is geweest en moeten we het nu doen met de fietsdeclaraties.
Maar wees blij...wij kunnen onze bonnen declareren... bij de concurrent mag je alle fietskosten uit eigen zak betalen.

Re: fietsvergoeding

3
Jette schreef:Fietsreparaties mag je declareren bij je TC.
That's all.
Eerder kregen (de postbodes krijgen dat nog, volgens mij) we inderdaad iedere maand een bepaald bedrag aan fietsvergoeding.
Lekker opsparen, dan kon je over een tijd een nieuwe fiets kopen.
Helaas, die tijd is geweest en moeten we het nu doen met de fietsdeclaraties.
Maar wees blij...wij kunnen onze bonnen declareren... bij de concurrent mag je alle fietskosten uit eigen zak betalen.
Op zich ben ik blijer met dat systeem van declareren. Die vaste fietsvergoeding was niet zo hoog. Ik kreeg als deeltijdwerker EUR 15 per maand, en die fiets werd 6 dagen per week intensief gebruikt. Dus moest heel wat jaren sparen om daar een degelijke fiets van te kopen, en dan ook nog geld over te houden voor reparaties.

Ik vind het wel vreemd dat TNT voor postbezorgers niet ook een vaste fietsvergoeding hanteert. Dat is voor het bedrijf namelijk veel gunstiger, want het stimuleert om netjes met je spullen om te gaan, want dan hou je misschien nog wat over (of zelf je band te plakken). Als het toch vergoed wordt zijn mensen eerder geneigd om ruw met hun fietsen om te springen en voor elk wissewasje naar de fietsenboer te rennen.

Re: fietsvergoeding

4
Er is een fietsenplan maar dat geldt dus niet voor postbezorgers.
Doormiddel van inlevering van brutosalaris, verlofuren en vakantieuren kan je een vergoeding krijgen tot 700 en nog wat euro. Maar let op de postbezorger is een ondergeschoven kindje en voor hun geldt het dus niet.

Re: fietsvergoeding

5
Kom maar op met die fietsvergoeding...want ik ben het declareren zat!!
Ik had laatst een reparatie aan de postfiets...heb keurig de TC gemaild over de slijtage/reparatie.
Was geen probleem, mocht de fiets laten repareren.

Nu heb ik niet alleen fietsbonnen, maar ook bonnen van verjaardagskaarten en postzegels.

Alle bonnen toegevoegd en per post verstuurt...kom maar 2 keer per jaar op kantoor, vandaar!
Moet er een declaratieformulier ingevuld worden door de TC en dat moet ik ondertekenen.
Aangezien ik geen chauffeur tref omdat ik later begin...is de declaratie in mijn postzak gedaan.
Kreeg 'm onder ogen, klopte ie niet.
Moest er weer een nieuwe gemaakt worden...weer in mijn postzak gestopt en ondertekend.
Had wel het geld binnen 5 werkdagen op de rekening staan... (Y)

Het systeem is voor iedereen zo omslachtig...voer de fietsvergoeding maar weer in! :D

Re: fietsvergoeding

8
Jette schreef:Nu heb ik niet alleen fietsbonnen, maar ook bonnen van verjaardagskaarten en postzegels.
Kan me voorstellen dat er iemand daarboven iets niet snapt. 8-)

Ben je nou postbezorgster of verkoop je kaarten en postzegels aan de deur? :mrgreen:

Re: fietsvergoeding

9
Scully schreef:
Wout schreef:Ik ben bedonderd door PostNL!
Mensen, begin er niet aan! Werk niet voor dit bedrijf!
:?: :?: :?: verklaar u nader...
Daartoe is deze arme ziel waarschijnlijk niet in staat....is ook not amused. 8-)

Re: fietsvergoeding

10
Tobo2011 schreef:
Jette schreef:Nu heb ik niet alleen fietsbonnen, maar ook bonnen van verjaardagskaarten en postzegels.
Kan me voorstellen dat er iemand daarboven iets niet snapt. 8-)

Ben je nou postbezorgster of verkoop je kaarten en postzegels aan de deur? :mrgreen:
Jettte, is depotverantwoordelijke, en alszodanig stuurt ze haar collega´s een kaartje als ze jarig zijn.
cron