Vordering? Waarvoor?

1
Ik kreeg gisteren een loonstrookje terwijl ik al 3 maanden ben gestopt met werken. YES denk ik: Extra geld? Bonus? Of eindelijk mijn overuren? Goed vlakvoor de vakantie! Maar nee hoor: Vordering. Huh? Kan dat? Blijkbaar wel. En ik snapte er niets van. 82,- betalen. Waarom?

Nou, ik weet nu waardoor het komt. Ik heb maar gebeld want die betaling komt toch wel.
Het lag aan mijn verlofuren. Ik kreeg 14 uur verlof tijdens mijn contract. En daar heb ik mij prima aan gehouden.
Ik had zelfs 1 uur en een kwartier over toen ik stopte met werken.

De reden dat ik stopte was door een fulltime stage van school. Ik moest 40 uur per week draaien in een bakkerij. Daarnaast was geen ruimte meer voor post rondbrengen. Ik had ruim van tevoren aangegeven dat ik zou stoppen en heb met behulp van mijn begeleiders alles netjes afgehandeld. Zij hebben mij niet verteld dat mijn verlof uren GEHALVEERD werden omdat ik een paar maandjes te vroeg stopte. Wel zeiden ze dat ik in de zomer terug kon komen (waarvan ik niets heb gehoord en toen ik zelf solliciteerde geen vacature meer vrij was).

Dus voor die 5 uur en 45 minuten die ik 'teveel' ziek ben geweest heb ik nu een vordering van 82,-!
Ik ben nu aan het kijken of er nog een mogelijkheid is dat ik niet hoef te betalen. Het is sowieso een schande dat ze het niet hebben verteld, en daarnaast: wat kan je doen aan ziek zijn?

Misschien heeft een van jullie een idee of een opmerking en anders is dit een waarschuwing voor werknemers bij postNL.
Geef niet meteen je salaris uit, hou je uren goed bij en ga vooral meteen klagen als je overuren hebt gemaakt anders krijg je die niet uitbetaald. Let ook op je verlofuren en wanneer je contract afloopt.

Re: Vordering? Waarvoor?

2
Mariekjee18 schreef:Ik kreeg gisteren een loonstrookje terwijl ik al 3 maanden ben gestopt met werken. YES denk ik: Extra geld? Bonus? Of eindelijk mijn overuren? Goed vlakvoor de vakantie! Maar nee hoor: Vordering. Huh? Kan dat? Blijkbaar wel. En ik snapte er niets van. 82,- betalen. Waarom?

Nou, ik weet nu waardoor het komt. Ik heb maar gebeld want die betaling komt toch wel.
Het lag aan mijn verlofuren. Ik kreeg 14 uur verlof tijdens mijn contract. En daar heb ik mij prima aan gehouden.
Ik had zelfs 1 uur en een kwartier over toen ik stopte met werken.

De reden dat ik stopte was door een fulltime stage van school. Ik moest 40 uur per week draaien in een bakkerij. Daarnaast was geen ruimte meer voor post rondbrengen. Ik had ruim van tevoren aangegeven dat ik zou stoppen en heb met behulp van mijn begeleiders alles netjes afgehandeld. Zij hebben mij niet verteld dat mijn verlof uren GEHALVEERD werden omdat ik een paar maandjes te vroeg stopte. Wel zeiden ze dat ik in de zomer terug kon komen (waarvan ik niets heb gehoord en toen ik zelf solliciteerde geen vacature meer vrij was).

Dus voor die 5 uur en 45 minuten die ik 'teveel' ziek ben geweest heb ik nu een vordering van 82,-!
Ik ben nu aan het kijken of er nog een mogelijkheid is dat ik niet hoef te betalen. Het is sowieso een schande dat ze het niet hebben verteld, en daarnaast: wat kan je doen aan ziek zijn?

Misschien heeft een van jullie een idee of een opmerking en anders is dit een waarschuwing voor werknemers bij postNL.
Geef niet meteen je salaris uit, hou je uren goed bij en ga vooral meteen klagen als je overuren hebt gemaakt anders krijg je die niet uitbetaald. Let ook op je verlofuren en wanneer je contract afloopt.
Ik kan je verhaal niet helemaal volgen. Als postbezorger krijg je 4 weken verlof per jaar, en als je dus na bijv. 6 maanden er mee stopt is het logisch dat je dan maar recht hebt op 2 weken, en dat evt teveel uitbetaald verlof wordt teruggevorderd. Het verband met ziek zijn volg ik ook niet helemaal, als je ziek wordt dan moet je je ziekmelden, dat heeft verder geen gevolgen voor je verlofaanspraken.

Dat jij nooit iets hebt gezegd over te weinig uitbetaald overwerk is jouw fout. Dat kun je niet wegstrepen tegen de fout dat PostNL jou kennelijk teveel geld heeft betaald. Two wrongs don't make one right!

Re: Vordering? Waarvoor?

4
@JokeSloten
op het onderwerp enquete schreef je o.a.:
in maart ontvingen jullie van ons.... heel veel dank voor het invullen van de enquete van postnl...
en nu wek je de indruk dat je zelf een postbezorger bent?

je bent eerder een leidinggevende een teamcoach of een beleidsbepaler bij Postnl
m.a.w. dat noemen we dus : Help er is een MOL OP DIT FORUM BINNENGESLOPEN ... :lol:

meelezen mag hoor joke maar meepraten is een ander verhaal....

Re: Vordering? Waarvoor?

5
@Joke

Graag je reactie... citeerde je eerder uit een flyer van PostNl?
dat verklaart dan je zin... in maart ontvingen jullie van Ons ... (vanuit |PostNl..)
ik denk dat je de verwarring wel begrijpt....
welkom Postbezorger! :lol:


zo niet.... gaan we de hulp van Marius inroepen.. die weet er vast wat op te vinden :lol:

Re: Vordering? Waarvoor?

8
@Joke

werken in weer en wind...
tja, dat hoort bij het postbezorgen....

en dan is het nu de zomerperiode..
afgezien van wat regen de mooiste tijd van het jaar...

heb je nog nooit een winter meegemaakt dan met sneeuw en ijzel.....
Dan mag je wel spreken van een een baantje waar je moeite voor moet doen.
door de sneeuw ploegen... over beijsde straten glijden... soort elfstedentocht die ik elk jaar doe
denk ik dan.. :lol:

keihard werken..... gewoon werken dat doet toch iedereen....
het is een makkie wat betreft nadenken... vind de straat en zoek de brievenbus moeilijk kan dat niet zijn..
heb je geen fiets joke die het gewicht voor je draagt..?

je kan de stapel op je arm zo zwaar maken als je zelf wil... ;)
cron