Re: PostNL bezorger is irritant

11
Jette schreef:Brievenbus dichtgeplakt...post retour afzender.
Hoe simpel kan het zijn. :lol:
Is dan niet meer de verantwoording van de postbezorger!
Mee eens. We hebben bij ons een postbezorger rondlopen die bij verhuizingen helemaal gaat uitzoeken waar iemand naar toe is verhuisd en hij stuurt dan de post retour afzender ovv het nieuwe adres. Behalve dat daar een hoop tijd in gaat zitten (die hij volgens mij gewoon schrijft, want hij doet standaard 4 uur over een wijk die in 2/2,5 kan) zou ik er als klant helemaal niet zo blij mee zijn. Bij rouwpost of zo is het wat anders, maar er zijn genoeg afzenders waarvan ik misschien helemaal niet wil dat ze m'n nieuwe adres weten!

Re: PostNL bezorger is irritant

12
Dat vind ik inderdaad ook wel een beetje overdreven service. Ik doe wel de post retour waarvan ik weet dat de mensen verhuisd zijn, maar ga het niet uitzoeken waar ze dan naartoe zijn verhuisd. Tenzij ik het weet, dan doe ik het daar in de bus met de vraag het door te geven. Mits het in de buurt is. Doen ze dat niet, dan gaat de post gewoon retour. De bewoner is zelf verantwoordelijk hoor.

Re: PostNL bezorger is irritant

13
Volgens mij moet Pbz in principe op adres bezorgen, naam bewoner is niet van belang.

Dus verhuisd: huis leeg, mag je er volgens mij niet eens bezorgen, dus retour afzender ovv onbewoond/vertrokken.
Tenzij er op staat dat het bezorgd "moet" worden op dat adres.
Huis weer bewoond, dan is het pech voor de nieuwe bewoner dat zij post van de vorige bewoner ontvangen.
Het is helemaal aan jezelf hoe servicegericht je te werk gaat!

Heb zelf een keer meegemaakt dat bewoners verhuisden en ik vervolgens de post steeds retour afz. stuurde.
Kreeg tel. van Tc bleek dat er nieuwe bewoners waren komen wonen met dezelfde achternaam als vorige bewoners :lol:

Re: PostNL bezorger is irritant

14
ike schreef:Als je boodschap niet goed overkomt bij de postbezorger dan hoeft dat
niet perse alleen aan de postbezorger te liggen. Misschien moet je gewoon wat
duidelijker aangeven wat je wilt. Hang bijvoorbeeld een briefje op de bus
met daarop "brievenbus niet meer in gebruik, post s.v.p. retour afzender"
of iets dergelijks. Dat komt duidelijker over dan een volgepropte brievenbus.

In sommige wijken kom je als bezorger tientallen brievenbussen tegen die
erg vol zitten, en meestal is de reden niet dat de bewoner verhuisd is.

Probeer ook om het gat van de brievenbus aan de binnenkant te blokkeren,
bijvoorbeeld door er een plankje voor te schroeven.
Dus het helemaal dichtplakken met tape is volgens jou niet duidelijk genoeg?

Van binnen blokkeren gaat niet meer.. heb de sleutels ingeleverd.

Re: PostNL bezorger is irritant

16
postbode21 schreef:@bucky666

lijkt me leuk als er een foto van je gemaakt wordt terwijl je depost erin aan het persen bent.
zou je dan zelf niet zien hoe belachelijk het eruit ziet als je zo je werk doet?
Ik heb daadwerkelijk de postbode wel eens aan het werk gezien bij mij in de buurt, en vermoedelijk dezelfde postbode waar het hier om gaat...
zonder overdrijven.. hij zat echt op zijn knieën, voor het brievenbus, en zat net zo lang een brief er in te wurmen tot het er in zat!
Ik dacht nog, WTF! ik had er misschien idd een foto van moeten maken :lol: Als ik een brievenbus tegenkom die vol is, dan is hij gewoon vol. Vol is vol! Een retoursticker schrijven is echt makkelijker!!
Maar anyway.. erin proppen is 1 ding.. maar als het dichtgeplakt is, dan lijkt het me toch echt wel duidelijk dat de post niet gewenst is?
Soms zijn de brievenbussen ook wel eens dichtgeschroefd. Wat gaat die postbode dan doen? Een schroevendraaier meenemen? :shock:

Re: PostNL bezorger is irritant

17
Marius schreef: Dus het helemaal dichtplakken met tape is volgens jou niet duidelijk genoeg?
Van binnen blokkeren gaat niet meer.. heb de sleutels ingeleverd.
Of het volgens jou of mij duidelijk genoeg is, is niet relevant, het gaat
er om of het voor de bezorger in kwestie duidelijk genoeg is, en dat lijkt
tot dusver niet het geval te zijn.

Hoe weet je trouwens dat de postbezorger de tape heeft verwijderd?
Misschien heeft iemand anders dat gedaan, of misschien is die tape er wel gewoon afgeregend.

In elk geval lost het afkatten van de postbezorger (die het waarschijnlijk
goed bedoelt) niets op.

Wat die sleutels betreft: neem even contact op met degene bij wie je
de sleutels hebt ingeleverd, en leg de situatie voor aan deze persoon,
misschien dat er wat te regelen valt.

Zelf mocht ik na m'n vorige verhuizing, in de periode dat de door mij verlaten woning
leegstond, af en toe de sleutels van de huisbaas lenen om de post op te halen.

Re: PostNL bezorger is irritant

20
Newman schreef:
Jette schreef:Brievenbus dichtgeplakt...post retour afzender.
Hoe simpel kan het zijn. :lol:
Is dan niet meer de verantwoording van de postbezorger!
Mee eens. We hebben bij ons een postbezorger rondlopen die bij verhuizingen helemaal gaat uitzoeken waar iemand naar toe is verhuisd en hij stuurt dan de post retour afzender ovv het nieuwe adres. Behalve dat daar een hoop tijd in gaat zitten (die hij volgens mij gewoon schrijft, want hij doet standaard 4 uur over een wijk die in 2/2,5 kan) zou ik er als klant helemaal niet zo blij mee zijn. Bij rouwpost of zo is het wat anders, maar er zijn genoeg afzenders waarvan ik misschien helemaal niet wil dat ze m'n nieuwe adres weten!
Daar begin ik dus niet aan...post retour afzender ovv het nieuwe adres.
Daar hebben we een verhuisservice voor! :shock:
Nogmaals... is niet de verantwoording van de postbezorger.
cron