PostNL bezorger is irritant

1
Ok.. ik begrijp dat het niet leuk is om post weer mee te moeten nemen. Maar als ik de brievenbus nu helemaal dicht tape? Dan is het toch ECHT wel duidelijk dat ik daar GEEN post meer wilt hebben?

Nee dus.. blijkbaar is de gedachte weg=weg sterker, en de PostNL bezorger trekt gewoon al dat tape er weer af om toch zijn post kwijt te kunnen!
Zelfs al stop ik de brievenbus helemaal vol met zooi, zodat er, dacht ik, helemaal niets meer bij kan, dan NOG, hup, tape er af, en ja hoor. blijkbaar toch nog een millimeter ruimte gevonden om de brieven er bij te kunnen proppen.

Is het dan ZO erg om de brieven weer mee terug te nemen?
Ik bedoel.. postbode.. ik heb geen sleutels meer van het oude huis, dus dan kan je die brieven net zo goed wel weggooien dan?
Het is toch een kleine moeite en voor mij een groot plezier als ze teruggestuurd worden namelijk, want er zijn nog steeds bedrijven die ik vergeten ben om in te lichten namelijk.. (nouja. sommige bedrijven misschien expres).

Ik weet wel... als ik een brief had waarvan duidelijk is dat de bewoners weg zijn, dat ik echt nog nooit zoveel moeite heb gedaan om het toch ergens naar binnen te kunnen proppen.

Re: PostNL bezorger is irritant

2
@Marius,wist je dat er een verhuisservice van postNL is Maak je hier gebruikvan , dan wordt je verhuizing doorgegeven aan die instanties, die jij daar hebt aangevinkt.

Je klacht vind ik ongegrond, het is immers jou verantwoording om je nieuwe adres door te geven.
kot er dan toch nog post..dan zou ik hem gewoon meenemen, zeker als ik zie dat het huis leeg staat.

Re: PostNL bezorger is irritant

3
@Marius

laat me raden.. alle goede doelen/bedelbrieven heb je geen nieuw adres doorgegeven :lol:
kan je voortaan weer geheel blanco bepalen waar je geld aan wil storten.. ;)

@Geertjan...
natuurlijk heb je gelijk dat de bewoner moet zorgen dat een ieder een adreswijziging heeft.
maar... Als de bus geheel is dichtgeplakt met tape.... welke sufferd gaat dat eraf halen om zijn/haar
post te lozen...

terug naar depot o.v.v. bewoner verhuisd(?) als de woning leeg is...
of... o.v.v. brievenbus niet bereikbaar...

Re: PostNL bezorger is irritant

4
Als je boodschap niet goed overkomt bij de postbezorger dan hoeft dat
niet perse alleen aan de postbezorger te liggen. Misschien moet je gewoon wat
duidelijker aangeven wat je wilt. Hang bijvoorbeeld een briefje op de bus
met daarop "brievenbus niet meer in gebruik, post s.v.p. retour afzender"
of iets dergelijks. Dat komt duidelijker over dan een volgepropte brievenbus.

In sommige wijken kom je als bezorger tientallen brievenbussen tegen die
erg vol zitten, en meestal is de reden niet dat de bewoner verhuisd is.

Probeer ook om het gat van de brievenbus aan de binnenkant te blokkeren,
bijvoorbeeld door er een plankje voor te schroeven.

Re: PostNL bezorger is irritant

6
@bucky666

lijkt me leuk als er een foto van je gemaakt wordt terwijl je depost erin aan het persen bent.
zou je dan zelf niet zien hoe belachelijk het eruit ziet als je zo je werk doet?

bij flats kijk ik of de beheerder er is...
bij een woning die lang te koop staat bel ik de makelaar wel eens op.

en de post... die gaat gewoon retour depot.

Re: PostNL bezorger is irritant

7
postbode21 schreef:@bucky666
bij een woning die lang te koop staat bel ik de makelaar wel eens op.
:shock:

Ik vind dit wel erg ver gaan hoor. Neem je het niet wat al te serieus allemaal?... Naar mijn mening is postbezorgen gewoon een leuke hobby en niet veel meer.

Re: PostNL bezorger is irritant

8
Nee Bucky, post bezorgen is niet zomaar een hobby. Het is serieus, verantwoordelijk én betaald werk dat zo goed mogelijk gedaan moet worden. Daar betalen de klanten Sandd voor en Sandd betaalt er ons voor.
Het is echter onzin om post in een helemaal afgeplakte brievenbus te gaan wurmen. Het is dan duidelijk dat iemand geen post meer wil. Retour o.v.v. brievenbus dichtgeplakt.
Ik zou ook geen makelaar gaan bellen. Dat vind ik ook te ver gaan. Wel zou ik eventueel bij de buren aanbellen om te weten of die persoon al verhuisd of overleden is. Aan de hand van het antwoord van de buren bepaal ik dan wat mij het beste lijkt. Nieuwe adressen (waarvan de buren het zeker weten omdat ze die doorgekregen hebben) noteer ik dezelfde dag in mijn verhuissysteem zodat ik er de volgende keer bij het sorteren op kan letten en de post er op tijd uit kan halen. Die kan ik al dan niet op het nieuwe adres bezorgen of ik kan het bij de retouren leggen. Die doe ik na het sorteren. Dat is service naar mijn dorpsgenoten. Die krijgen toch ook het liefst de post op het nieuwe adres. Dan zit er wel een positbriefje op met de vermelding dat ze de afzender het nieuwe adres maar moeten geven.

Re: PostNL bezorger is irritant

9
@bucky666

voor jou een hobby :lol: voor mij gewoon een betaalde baan.
fulltime of part time maakt voor mij geen verschil in hoe ik er tegenover sta..

het is helemaal niet erg dat je dat niet zo serieus ziet... maar je maakt jezelf wel wat
belachelijk in mijn ogen als je trots toegeeft dat je post erin zit te proppen..
;) .

maar mischien zit je gewoon een beetje te stangen , bucky :D
cron