Re: voldoen de postnl depots wel

21
@Jette

Bij ons ontbreekt het strooizout. Voor de rest is alles aanwezig. Er is zelfs een bezem. Behalve ruimte om de tassen neer te zetten is er ruimte om nog eens drie rol contaniners te plaatsen, de fietstassen en al het moet een fiets. En er is een keukentje en een wc.
Ons depot is gevestig in een voormalig winkelpand.
Vanaf half maart werk ik ws op een ander depot, dichter bij huis.

Re: voldoen de postnl depots wel

22
Geertjan schreef:@Jette

Bij ons ontbreekt het strooizout. Voor de rest is alles aanwezig. Er is zelfs een bezem. Behalve ruimte om de tassen neer te zetten is er ruimte om nog eens drie rol contaniners te plaatsen, de fietstassen en al het moet een fiets. En er is een keukentje en een wc.
Ons depot is gevestig in een voormalig winkelpand.
Vanaf half maart werk ik ws op een ander depot, dichter bij huis.
Wij hebben garage en ruimte genoeg,
Er staan dus ook nog tien rolcontainers met wijkaanduiding en 1 voor lege tassen.
En fiets voor reserve en zaterdagbezorger.
Soms halen we de spullen van de straat die voor grofvuil staan zoals bureaustoel etc.
Sommige zaken halen we bij de kringloop, we willen postnl niet op kosten jagen :lol:

Re: voldoen de postnl depots wel

24
postbode21 schreef:@Geertjan
Fijn voor je ! dichter bij huis Geertjan ;)

@brievenbus

Groot gelijk Brievenbus, jullie maken het zelf wel Gezellig!
kan je er geen straalkacheltje neerzetten en een koffiezetapparaat :?:
dat is het enige wat we missen een stopcontact :(
We nemen zelf thermoskannen koffie en heet water en theezakjes mee(alleen bij echt koud weer of tijdens knj)
En de warmte stralen we zelf uit ;)

Re: voldoen de postnl depots wel

26
Ik begrijp dat er inderdaad grote verschillen zijn, wij werken o.a. vanuit garage's... een prikbord, een tafel met 2 stoelen, een prullebak (die overigens niet aan de veiligheidseisen voldoet).. Verder wat bureaubakjes voor papieren, een fietspomp en een slechte zaklantaarn.. is bij ons de uitrusting... kortom voldoet absoluut niet aan de arbowet...
Ik vraag me dan ook af wat de officele arbo-eisen voor zo'n depot is..

Re: voldoen de postnl depots wel

27
@PieterPost

heel simpel... op de site redt de postbode werd regelmatig gevraagd om door te geven
in welke plaatsen/wijken er gewerkt wordt , vooral in woonwijken , door postbezorgers.
omdat dit ws vaak in strijd is met het bestemmingsplan, kan de gemeente overgaan
tot sluiten van deze depots... ten gunste van bewoners (overlast) en postbezorgers(minimale arbeidsomstandigheden)

dus Pieter Post... als het je hoog zit... geef het door aan je plaatselijke Gemeente
licht de arbo in over dit depot... ! doe er wat aan!

Re: voldoen de postnl depots wel

28
Wij werken met zeker 30 mensen vanuit een depot waar geen wc en geen stromend water is. Hoe degelijk is het verhaal over de vereisten aan een depot door de ARBO, aan het begin van deze topic vermeld, nu precies? Heeft iemand tips over hoe deze misstanden aan te kaarten bij Post.nl?
Want ik werk meer dan 20 uur per week voor dit bedrijf, en doe 2 lopen per dag. Het lijkt me volstrekt normaal dat je dan tussendoor of achteraf op de werkplek het toilet bezoekt. Absurd dat een ARBO dan meegaat in een dergelijke .....

Re: voldoen de postnl depots wel

30
De NS heeft nog mooie zakken in de aanbieding.

De depots zijn natuurlijk geen werkplek. Het is meer een bushokje waar wat zakken post staan.

Maar is er in de buurt nergens een winkel, fysiotherapeut, dokter, dierenarts, benzinepomp, bouwmarkt, garage, kennis, school, bejaardenhuis of ziekenhuis? Paar maanden geleden had ik een diepe jaap in mijn vinger (scherpe brievenbus van het SelektVracht depot) en mijn eigen pleisters waren op. Gewoon even langs de bijbelwinkel en alles was gepiept.
cron