Re: Overstappen naar een ander postbedrijf

11
@88CE

pensioen bij sandd met een 3- 16 uren contract... NEE.
verzekerd voor schade tijdens werkuren via werkgever ovo+ cao : JA (was altijd al hoor!)en sinds de cao van 1 april 2011 vastgelegd.
vakantiegeld ovo-ers :Ja. zie boven ook in de cao van sandd vastgelegd.

ziektegeld: NEE. Bij een ovo ga je een opdracht aan, die je ook door derden mag laten uitvoeren.
ziektegeld: cao.. JA , gewoon in cao geregeld..
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 24 jan 2012, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Overstappen naar een ander postbedrijf

12
@jan272
Het is zeker niet alles goud wat er blinkt! sandd staat wat arbeidsvoorwaarden betreft in de kinderschoenen.
Maar denk je nou echt dat er 15.000 bezorgers zouden werken als het alleen maar slecht was?
veel bezorgers hebben andere prioriteiten die ze belangrijk vinden in hun werkkring en kiezen daarom voor sandd. ;)

het blijft een forum... we kunnen van mening blijven verschillen... het is geen concurrentie strijd mijnerzijds..
ik heb niets tegen postnl ! ik zou er zo kunnen gaan werken.
en hoop ook voor postnl mensen van harte dat zaken die het laatste jaar , niet goed lopen ,
de arbeidsvreugde van het postlopen niet blijvend verstoord ;)

als er zaken niet goed geregeld zijn bij sandd... Prima als je ze aangeeft!
maar je mag je informatie wel is up-daten. ;)
er werken genoeg sandd bezorgers die hier op het forum, het juiste antwoord kunnen geven.

met alle respect,
vriendelijke groet,
postbode 21

Re: Overstappen naar een ander postbedrijf

13
Dank voor jullie reacties (Y)

Zal me eens verdiepen in beide cao's.
Heb me wel vast aangemeld bij Sandd, waarschijnlijk komt de wijk rondom mijn huis eind Mei vrij.
Vrouwtje kwam met het idee om een schuur in de tuin te plaatsen (wilde ze al langer) dan kan ik in de schuur aan het huis mijn hobby uitvoeren.
Is een klein hokje, werkblad maken, kacheltje/radiootje er bij dat moet passen.
Tot die tijd zie ik wel, gaat PostNl die sorteerbundel er door drukken dan ben ik weg.

Maar blijf jullie ideeën spuien, alle info is welkom.

Re: Overstappen naar een ander postbedrijf

14
Het is jammer dat Sandd en Postnl niet als baan gecombineerd mogen worden. Dan had je het erbij kunnen doen. Had ik ook gedaan dan. Maar ja, als je voor kangaroe moet gaan lopen, zou ik ook weg zijn.
Hopelijk komt het zover niet of kun je anders voorlopig daarna voor Sandd aan de slag tegen eind mei. En misschien kom je ondertussen nog wel een andere, veel betere en leukere baan tegen. Wie weet.

Re: Overstappen naar een ander postbedrijf

16
postbode21 schreef:@88CE

wat je ook doet ... als je het maar naar je zin hebt nico.
werk hoeft trouwens niet alleen maar leuk leuk leuk te zijn.
wel moet je er voor waken dat je je grenzen bewaakt.

dat moet ik bij sandd ook hoor.. niet meer aanpakken dan je kan handelen.. ;)

@slagvaardige

die tijd is niet ver meer slagvaardige..
als postnl straks naar 3 postdagen toe gaat ... en sandd breidt uit... naar 3..
hebben we weer zesdaagse postbezorging. net als vroegguhhhh ;)

zou toch mooi zijn, lopen we dezelfde wijk voor twee bedrijven..
net als met dhl/sandd... vsp/dhl vsp/sandd. Dubbele vergoedingen :!: :P
PostNL gaat voorlopig nog niet naar 3 dagen, hoor! Zelfs de maandag schrappen is door de politiek tegengehouden. En als we allebei op 3 dagen bezorgen is dat alleen maar 6 dagen als we op verschillende dagen lopen. Maar ik zie het eerder gebeuren dat je de ene dag niets krijgt en de dag erna twee keer!

Re: Overstappen naar een ander postbedrijf

18
postbode21 schreef:@88CE
wat je ook doet ... als je het maar naar je zin hebt nico.
Dat is het punt ook, ik heb het super naar mijn zin.
Moeders zorgt voor het inkomen wat toereikend is, ik wil (weer) wat omhanden hebben en geniet van het bezorgen tot een bepaalde hoogte.
Nu is het wachten tot de post rond 12.30 word aangeleverd en maar mag zorgen dat het voor 17.00 in de bus ligt.
Dat geeft enige druk wanneer ik wat zou moeten.
Dan heb ik liever de vrijheid van Sandd dat je enigszins nog zelf je dag in kan delen.

Re: Overstappen naar een ander postbedrijf

19
@newman

alhoewel ik al jaren ovo-er bij sandd was,
volgens mij is dat beginsel van minimaal 2 jaar en 9 maanden o.i.d. losgelaten.. ;)
ik denk dat ze het strategisch aanbieden... in elke plaats/ deel van gemeente een vaste bezorger,

@88CE zou er goed aan doen, te informeren wat er voor vergoeding /salaris staat
voor de wijk die hij op het oog heeft. (gemiddeld) , en hoeveel uren er gemiddeld voor de wijk staat
dan kan je vergelijken of je voor minder geld kiest met mischien meer arbeidsvreugde :?:
Vraag het gewoon van man tot man aan je sanddbezorger ;)

ik neem aan... dat 1 sanddwijk twee keer per week niet gelijk staat aan 5 x 1 wijk bij postnl
wat de beloning betreft.

Re: Overstappen naar een ander postbedrijf

20
@88CE

wel grappig Nico!
blijf zitten waar je zit, geniet van het postbezorgen! en laat een ieder jou informeren over
alle voor- en na delen van het ene of het andere postbedrijf .
zo,n gedetailleerde informatie heb je bij een gewone sollicitatie nog nooit gehad.

wat ik echt van belang vind is dat JIJ er een goed gevoel bij hebt.
dat had je ook toen je voor postnl aan de slag ging... gooi het niet abrupt weg ! ;)
cron