Re: Georoute is een drama

11
Tobo2011 schreef:
Blobje schreef:Het lijkt mij dat we daar dan geen rechten meer aan kunnen ontlenen.
:roll:
Duidelijk toch? Cao 2012 > principeakkoord. Als het in het principeakkoord is opgenomen, maar in de definitieve versie geschrapt is kunnen we er niks mee.

Re: Georoute is een drama

12
Tobo2011 schreef:Je doet me overigens sterk denken aan postbode21 die ook altijd een 'vaststaand' feit ventileerde op dit form maar het nooit onderbouwde d.m.v. een bronvermelding / link. 8-)

Wáár staat dat duidelijk in het principe-akkoord? We hébben overigens een CAO hoor. :roll:
Als ik zeg dat het in het principe-akoord staat, dan is dat toch de bronvermelding? Het principe-akkoord is de bron! Het staat op pagina 6, onder kopje 2.2: Vastgestelde tijd postbezorging.

Ik weet dat we een CAO hebben, maar vanwaar die rollende ogen? Het een sluit toch het ander niet uit? Het hebben van een CAO betekent niet dat er niet tevens een principe-akkoord kan zijn, en evenmin dat de eerdere afspraken uit het principe-akkoord niet meer zouden gelden. Ik heb dit even nagevraagd bij de bond, en volgens dhr Paul Jekkers zijn de afspraken uit het principe-akkoord nog steeds rechtsgeldig.

Re: Georoute is een drama

13
Newman schreef:
Tobo2011 schreef:Je doet me overigens sterk denken aan postbode21 die ook altijd een 'vaststaand' feit ventileerde op dit form maar het nooit onderbouwde d.m.v. een bronvermelding / link. 8-)

Wáár staat dat duidelijk in het principe-akkoord? We hébben overigens een CAO hoor. :roll:
Als ik zeg dat het in het principe-akoord staat, dan is dat toch de bronvermelding? Het principe-akkoord is de bron! Het staat op pagina 6, onder kopje 2.2: Vastgestelde tijd postbezorging.

Ik weet dat we een CAO hebben, maar vanwaar die rollende ogen? Het een sluit toch het ander niet uit? Het hebben van een CAO betekent niet dat er niet tevens een principe-akkoord kan zijn, en evenmin dat de eerdere afspraken uit het principe-akkoord niet meer zouden gelden. Ik heb dit even nagevraagd bij de bond, en volgens dhr Paul Jekkers zijn de afspraken uit het principe-akkoord nog steeds rechtsgeldig.
Weet je dat zeker dat een principeakkoord nog steeds rechtsgeldig is als er een nieuwe cao is? In dat geval kan ik me daar op beroepen.

Re: Georoute is een drama

14
Hier in Tilburg is Geo-route ingegaan vanaf 13 februari. Er staan nu bepaalde tijden voor de wijken. Die tijden zijn op zich goed te doen. Is het dan zo dat ze na verloop van tijd die tijden naar beneden bijstellen? Wie heeft hier ervaring mee?

Re: Georoute is een drama

15
Newman schreef:Als ik zeg dat het in het principe-akoord staat, dan is dat toch de bronvermelding? Het principe-akkoord is de bron! Het staat op pagina 6, onder kopje 2.2: Vastgestelde tijd postbezorging.
Aan 'principe-akkoorden' heb ik geen reet. Mij interesseert alleen een CAO. Overigens reageerde en quote ik op een mening van Blobje...toch? 8-)

En ik doelde op...wáár staat het principe-akkoord dan? URL A.U.B.! :roll:

Laat ook maar zitten...Iedereen een prettig weekend! (Y)

Re: Georoute is een drama

16
Wij krijgen vanaf maandag alleen de nieuwe tijden, nog geen geo.
Bij vak E zit ik er nu maar vijf minuten naast, maar ik denk dat ik A zonder hah niet kan halen. Zonder hah en tassen op het steunpunt haal ik het in anderhalf uur nog niet.
Ik ben nog maar sinds kort postbezorger en merk nog dat ik elke week sneller ben dan de vorige dus hopelijk komt het goed..

Re: Georoute is een drama

17
Tobo2011 schreef:
Newman schreef:Als ik zeg dat het in het principe-akoord staat, dan is dat toch de bronvermelding? Het principe-akkoord is de bron! Het staat op pagina 6, onder kopje 2.2: Vastgestelde tijd postbezorging.
Aan 'principe-akkoorden' heb ik geen reet. Mij interesseert alleen een CAO. Overigens reageerde en quote ik op een mening van Blobje...toch? 8-)

En ik doelde op...wáár staat het principe-akkoord dan? URL A.U.B.! :roll:

Laat ook maar zitten...Iedereen een prettig weekend! (Y)
Dat weet ik, maar Blobje doelde op hetzelfde principe-akkoord als ik. En als je nou de volgende keer weer gaat roepen om een bronvermelding, zoek dan eerst even uit wat dat woord betekent.

Waar het principe-akkoord staat? In PDF-formaat op mijn externe harde schijf. Op internet is het niet meer terug te vinden, volgens mij.

En waarom heb jij geen reet aan principe-akkoorden? Geloof het of niet, ook jij kan er rechten aan ontlenen.

Re: Georoute is een drama

18
Newman schreef:Waar het principe-akkoord staat? In PDF-formaat op mijn externe harde schijf. Op internet is het niet meer terug te vinden, volgens mij.


Op Internet niet meer terug te vinden? Zo een belangrijk item? :roll:
De CAO overigens wél! Wat vreemd. 8-)
Newman schreef:En waarom heb jij geen reet aan principe-akkoorden?
Welnu, die zijn 'niet terug te vinden'. :mrgreen:

Nu ga ik écht het weekend in...deze onzin is om te gieren! :lol:

Toedels. (Y)

Re: Georoute is een drama

19
Geo route is geen drama. Geo is een manier om een tijd te koppelen aan een loop. En waar The Blob over begint is het aanscherpen van tijden door mensen die zelf per uur verdienen waar wij een week voor door de regen lopen.

Nogmaals: actions speak louder than words,

Tel al je tijden voor 1 week op.
Programmeer die tijd, minus 5 minuten, in een eierwekker

Als de eierwekker afloopt, heb je nog vijf minuten om terug op het depot te komen. Daar zet je al je spullen neer die je niet meer hebt kunnen bezorgen. Bezorg rapport invullen en aftaaien.

Als je hele depot dit doet ben ik benieuwd na hoeveel dagen de TC zich meldt. Die staat dan voor een dilemma. Als jij 10 uur werkt en 8 uur betaald krijgt, is je loon 80% van het minimumloon en dat is strafbaar in nederland. Dus ben je wettelijk verplicht om te kappen als je limiet erop zit.
Je kan ook de tijden van 4 weken sommeren en pas op de vierde zaterdag de eierloper laten aflopen. Misschien lukt het dan wel. Hier in Tilburg zijn gewerkte uren nog steeds betaalde uren. En ik verheug me er al op dat iemand daar aan wil gaan tornen. Remember Maaskantje!
cron