Re: Werken bij Netwerk VSP

112
Newman schreef:
postbode21 schreef:@Newman

Dat ben ik met je eens hoor.
het echt vergelijken kan niet want ... de wijken zijn bij sandd veel compacter.
het aantal poststukken is bij sandd veel groter...

maar wat me verbaasd is dat als ik Annelies goed lees.... de sorteervergoeding... 5 cent ( 4,97) per poststuk is.
en het bezorgen ... slechts 2 cent....

als dat echt zo is newman.... kan je mijn redenatie dan volgen dat ik dat bij sandd ook wel wil?.
Op zich wel, maar aangezien bij Sandd de wijken veel compacter zijn heb je daar die 1000 brieven wel sneller bezorgd, dus heb je uiteindelijk toch meer verdiend. Per uur althans.

Overigens vraag ik me af of Annelies zich niet ver abuis vergist. Bij mij was de sorteervergoeding 2 cent en de adresvergoeding 5, precies dus het omgekeerde van wat Annelies zegt. En dat zijn redelijk standaard bedragen bij VSP. Overigens is het bij VSP zo dat de adresvergoeding afhangt van het soort wijk, tussen de 4 en 6 cent.

Uitgaande van mijn gegevens en jouw rekenvoorbeeld kom je uit op EUR 45. En dan moet je bedenken dat 1000 stuks post bij VSP echt uitzonderlijk veel is, dat gebeurt hooguit 2 a 3x per jaar.

Hoi hoi Newman en anderen,

Nou ik vergis me niet .... echt niet ....
Ik kreeg op 17-6-2011 de vlg sms:

"Je hebt deze week 215 poststukken a 5ct en 177 adressen a 2ct, Hoop dat het zo duidelijk is. gr. Lotte"
Deze rekenwijze levert 14,29 op. (Als de bedragen omgekeerd zijn 13,15)

En zo waren allebei de sms-jes als het over betaling ging.
En nu is ook m'n 2e wijk op deze manier kwa uitbetaling.

Op de bezorgbon praat ze over Sorteervergoeding en Wijkvergoeding ... maar met die laatste bedoeld ze dus Adressen
Andere vergoeding ken ik niet: de ene wijk was 40462 gr (40,4 kilo), de andere 61700 gr (61,7 kilo) maar daar staan geen herlaadvergoeding oid bij .... Maar dat zal wel komen omdat het niet rechtstreeks van VSP is ....
Ik hoef me ook niet af te melden en wijkvergoeding ken ik ook niet.
Groetjes, Annelies

Re: Werken bij Netwerk VSP

114
Ik krijg zo mijn rayonleider op visite. Gewoon evaluatie. Pfff vind het lastig hoor. Ik loop voor mijn lol, maar voel me soms wel afgezet qua salaris. Ik weet dat het een bijverdienste is, maar dan nog. Hebben jullie dat nou nooit? Als ik dan de bezorgbon zie en wat het verdiend en mij dan bedenk dat er nog 40% af moet dan denk ik sjonge jonge moet ik daarvoor gaan lopen!!! Aan de andere kant loop ik anderhalf uur voor mijzelf en ben ik er even uit.

Ik denk dat ik in januari de balans eens opmaak wat het mij oplevert en kost.

Ohja deze week trouwens 2 dozen tandpasta die niet door de brievenbus passen :D Ach ja ik loop wel even de trap naar boven.

Re: Werken bij Netwerk VSP

115
@berber

neem er een tweede wijk bij... zeker bij vsp loont dat de moeite..
maar eigenlijk zou 2 x per week lopen financieel beter voor je kunnen uitpakken... (sandd).

als sandd naar 3 bezorgdagen in de week gaat , ga ik er zeker op in... ;)

en ja... die tandartsdozen ( ong. 4 x per jaar ) dat blijft terugkomen..
maar dat is te doen toch of heb je tientallen tandartsen?.

op den duur gaan die mischien mee met de sandd pakketservice ;)

Re: Werken bij Netwerk VSP

116
PostNL gaat binnenkort de stekker trekken uit zijn low budgetdochter Netwerk VSP Geadresseerd. Dat melden bronnen rond het bedrijf maandag aan de Telegraaf.
Met het opheffen van het goedkope postbedrijf verliezen ruim 5000 mensen hun bijbaan als postbezorger. Daarnaast verdwijnen er rond de honderd staffuncties bij Netwerk VSP.

Van ontslagen onder de bezorgers is geen sprake, aangezien zij niet formeel in dienst zijn, maar als een soort kleine zelfstandigen onder een zogenaamde 'overeenkomst van opdracht' werken. Voor de circa honderd werknemers waarvan de staffuncties vervallen, is een sociaal plan afgesproken.

Bron:
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... sseerd.xml

Moeten de bezorgers dit nu vernemen via de media of wisten ze dit al?

Re: Werken bij Netwerk VSP

118
Ik las het niet in de krant in ieder geval. Misschien dat ik wat zal lezen op de bezorgbon, woensdag a.s. of later.
We zullen zien. Ik werk in ieder geval voor een onderaannemer van VSP. Dus misschien gaan zij wel door, aangezien ze geloof ik ook post van andere bedrijven doen.

Gelukkig heb ik in ieder geval Postservice/Sandd nog. En anders wordt het zoeken naar een ander bijbaantje.

Bedankt voor het laten weten. Dan zijn we in ieder geval op de hoogte.

Re: Werken bij Netwerk VSP

119
dit is volgens mij een vooropgezet plan nl. eerst is SELECTMAIL in samenspraak met TNT gestopt met het bezorgen van post en zijn er gelijk afspraken gemaakt dat op termijn de paketbezorging van DHL naar POST.NL gaat.
na het gedeeltelijk dood laten bloeden van SANDD wordt dan de gehele postmakt in Nederland overgenomen door DHL
cron