Re: Bezorgbonnen en aantal poststukken?

12
@Berber

Begrijp ik Goed Berber!
300 is geen enorme hoeveelheid om te sorteren.
dat gaat je echt wel lukken en je mag er twee dagen over doen!

Tip: als je de stratenlijst al weet waar je moet bezorgen...
zet aan de hand van google maps ... een route uit en probeer die alvast 1 a 2 keer .
kijk of je alle huis nummers kan vinden.

noteer bij elke straat met welk nummer je start
dan heb je alvast een houvast met sorteren...


@Slagvaardige
ja en dan moet ik zeker jou wijken erbij doen :D

Re: Bezorgbonnen en aantal poststukken?

13
Ok dit snap ik niet. Ik hou het misschien ook teveel in de gaten, tja nieuwigheid he.
Gisteren stond er dat ik voor komende week 301 poststukken had en vandaag zijn dat er nog maar 288. Dat er poststukken bijkomen snap ik, maar hoe kan het dat er poststukken weggaan?? Trekt een bedrijf zijn poststukken zich dan toch terug of hebben ze zich vergist in de adressen?? Iemand enig idee??

Re: Bezorgbonnen en aantal poststukken?

14
Haha @Postbode21, ik heb 16 kratten weggewerkt. (Sandd/Postservice en VSP bij elkaar he) Ik weet niet waar je woont, maar ik raad je de fietstocht vanuit jouw huis naar mijn wijken niet aan. :mrgreen:

@Berber, ja dat valt mij ook op. Ik denk dat ze het zelf ook niet precies weten. Het is een bepaalde verwachting aan post dat ze laten weten aan de bezorger. Dat wat ze denken te krijgen voor jouw wijk. Meestal klopt het wel redelijk is mij opgevallen. Het kunnen er 50 poststukken meer of minder zijn, maar meestal is het redelijk accuraat. Tenminste bij mij. Dan praat ik nu over Sandd/Postservice maar ik neem aan dat dit ook wel voor VSP zal gelden. Voor mij is het trouwens nog een complete verrassing wat ik komende woensdag voor VSP ga krijgen.
Mijn oude depothouder van Selektmail kennende.. (die nu VSP doet) die is altijd wel in voor verrassingen, bleek gisteren ook weer met die 6 kratten hahaha. Was wel een fijn inkomertje hoor. Ik was er wel blij mee. Ik moest er wel om lachen. (Y)

Re: Bezorgbonnen en aantal poststukken?

15
Berber schreef:Ok dit snap ik niet. Ik hou het misschien ook teveel in de gaten, tja nieuwigheid he.
Gisteren stond er dat ik voor komende week 301 poststukken had en vandaag zijn dat er nog maar 288. Dat er poststukken bijkomen snap ik, maar hoe kan het dat er poststukken weggaan?? Trekt een bedrijf zijn poststukken zich dan toch terug of hebben ze zich vergist in de adressen?? Iemand enig idee??
Inderdaad kan het zijn dat een bedrijf zijn poststukke terugtrekt, dit kan verschillende oorzaken hebben;

Drukker niet op tijd klaar
Eindafwerker niet op tijd klaar
Produkt of dienst is nog niet gereed om in werking te gaan etc etc.
Ook kan het voorkomen dat Sandd of VSP of Post.nl de partij weigert als hij wordt aangeboden. Het kan voorkomen dat bv de post niet goed is gesorteerd etc etc. Of gewoon te laat is aangeleverd op het centrale sorteercentrum.
Vergis je niet dat er al heel veel logistiek komt kijken voordat het poststuk bij jou is afgeleverd.

Re: Bezorgbonnen en aantal poststukken?

17
Ja, dat klopt. Voor de wijken van Sandd/Postservice had ik maar 5 en 6 kratten. Ik had er dus eigenlijk in totaal 17 met die 6 boordevolle kratten van VSP erbij. Het viel dus wel mee. Eentje van Postservice was nog niet eens voor de heft gevuld, dus die telde ik niet mee. Ja en als je dan de post gesorteerd hebt en in stapeltjes overeind in de kratten gezet hebt, dan blijven er nog maar zo'n 9 over om weg te brengen.. In totaal. Dus ik was vroeg (8 uur) begonnen en om 1 uur alweer klaar. Wel even thuis tussendoor koffie gedronken, want ik kon uiteraard niet alles meekrijgen. En even uitpuffen. Stapels waren wel wat zwaarder dan ik de laatste tijd gewend ben. Gisteren uiteraard natuurlijk al veel VSP post (2 bakken) weggebracht.

p.s. Ik had in mijn ene wijk geen Conrad gidsen en in mijn andere (de kleine) wijk had ik er maar 2. Ik vond ze niet eens zo dik.
Volgende week vrijdag komt er voor zowel Sandd als Postservice weer een lekker flinke lading. Ben benieuwd wat er dan komt.

Re: Bezorgbonnen en aantal poststukken?

18
Hoeveel afgiftepunten zitten er in jouw wijk(en) bij Sandd en VSP slagvaardige? Bij mij bij Sandd totaal 567. Tot mei dit jaar had ik nog 3 wijken. Toen moesten ze er zo nodig een ex collega van SMN bijnemen en hield ik maar 2 wijken over.
De ene vervangwijk van VSP telde in week 37 maar liefst 718 afgiftepunten. Dat is nog eens de moeite. Wij hebben van Sandd nu (met mij erbij) 3 postbodes rondlopen. Dat is best veel voor een dorpje van 1000 huizen en 2500 inwoners. Las ik vandaag in de krant dat er misschien toch op termijn weer huizen bijgebouwd worden. Van mij mag het. Het plan zou 106 huizen gaan tellen en dat wil men dan in 3 jaar hebben staan. Mits ze 70% inschrijvingen hebben! Dat hoop ik dus wel. Die huizen zouden dan in de autowijk komen. Geen punt. Van mij mogen ze weer eens bouwen. Had het er net de vorige dag net met mijn man over dat ze hier ook wel weer eens wat huizen mochten zetten. In 's Gravenmoer werd weer volop gebouwd. Er was dan toch een aannemer die het aandurfde. :D

Re: Bezorgbonnen en aantal poststukken?

19
Wat Sandd/Postservice betreft heb ik een wijk van rond de 750 en een wijk van rond de 550 afgiftepunten. Mijn VSP-wijk telt rond de 950 afgiftepunten. Wat VSP betreft heb ik wel veel minder post. Een deel van die VSP wijk valt in mijn kleinste Sandd/Postservice-wijk. Dus die post neem ik op vrijdag mee. Woensdag's tijdens het sorteren hou ik er al rekening mee. Dan sorteer ik die overgebleven straten gelijk op donderdag met de post van Sandd mee.
cron