Re: Wat verdien je bij Netwerk VSP

21
Jette schreef:Hoe zit dat belastingtechnisch gezien, als ik een wijk via Netwerk VSP ga lopen?
Werk nu bij TNT en heb 1 wijk!
VSP draagt geen belasting en sociale premies af. De inkomsten moet je bij het doen van je aangifte IB opgeven als freelance inkomsten. Hierover wordt dan alsnog belasting geheven, EN sociale premies. Hou er dus rekening mee dat je een aanslag krijgt waarbij je moet bijbetalen, ongeveer 40% van je VSP inkomsten. Tenzij je overige inkomsten dermate schamel zijn dat het totaal de ± EUR 600 per maand niet overstijgt.

Re: Wat verdien je bij Netwerk VSP

23
@jette

als je tot 18.000 euro verdient val je in schijf 1 en is de belasting 33%.
je legt het dus elke maand gewoon opzij..
het is heel normaal dat we belasting betalen...

Newman het verschil in inkomen tussen een postbezorger Post Nl of Sandd wordt steeds kleiner ... ;)
we krijgen na de overname van dhl meer post, de vergoedingen gaan omhoog...

nog even en we lopen beiden voor het minimumloon met voor mij het belangrijke voordeel:
ik kan tussen 8 - 18 uur precies dan gaan lopen wanneer ik het wil...
hoef niet naar een loods te wachten op de post.... zonder koffie/zonder toilet..../zonder verwarming...

gewoon vanuit mijn eigen huis... , het is nu droog lopen dus.. ;)

Re: Wat verdien je bij Netwerk VSP

24
Newman heeft ook wel gelijk.
Als je echt HEEL weinig verdient, val je in een belastingvrije schaal.

Maja.. vraag is.. waar betaal je dan je huur van? ;-)
Als je getrouwd bent, of samenwoon, dan worden de inkomens opgeteld.
Heb je uitkering, dan mag je sowieso niets verdienen.

Alleen een pensioen word volgens mij niet als inkomen gezien.
Dus dit werk lijkt me dan wel ideaal voor 65+-ers.. die kunnen gewoon een paar honderd extra verdienen zonder belasting er over te betalen.
Toch, Newman?

Re: Wat verdien je bij Netwerk VSP

25
Ho ho, postbode 21.... we hebben wel ff vloerverwarming en water in onze "loods" zoals je dat zo tactvol vermeldt. :lol:

Ik heb bewust voor middagbezorging gekozen, omdat ik ook nog een andere werkgever heb. (Y)

Kan en wil 's morgens niet bezorgen, heb dan net mijn ogen open en de kans op misgooiingen is dan wel erg groot (ook na een sterke bak koffie). Kan ik de klant niet aandoen! :shock:

Re: Wat verdien je bij Netwerk VSP

26
@Jette

Bof jij even...
staat de vloer vol water Jette :lol:
Nee, even serieus... depots waar mensen koffie kunnen drinken, toilet bezoeken, even zitten
dat lijkt me toch het minimale wat een werkgever moet verschaffen....

het is dan ook te hopen dat tnt de 1400 illegale postverspreidingspunten uit containers uit
voor/achtertuinen , schuurtjes bij huizen of tankstations e.d. snel sluit...

het zal maar winter wezen.... ik herlaad thuis en doe dan gelijk een bakkie.. ;)
cron