Re: Hoeveel post hebben jullie?

15
Als reactie op een aantal op vorige pagina:
Dat is inderdaad bij TNT. Hier hebben we de Huisnummersorteermachine voor (drie keer woordwaarde :D), die dat gelukkig doet. De capaciteit ligt zo rond de 40.000 brieven per uur, de post gaat er drie keer door heen, plus de tijd die je kwijt bent aan de post eruit halen (en koffie drinken 8-)), dan ben je zo'n drieënhalf uur bezig daarmee. Daarna is het inderdaad de grove post er tussen zetten en lopen.

Re: Hoeveel post hebben jullie?

17
De machine heeft drie gangen nodig om de post op volgorde te krijgen. Dit gebeurt door de post dus drie keer over de negentien stapelaars van de machine te verdelen. De derde keer staan ze dan precies in de volgorde die jij wilt hebben, dat kan alle manieren zijn. Dus 1,3,5,7,9 kan, 2,4,6,8,10 ook, 1,2,3,4,5 ook geen probleem, 5,4,3,2,1 kan ook, 1,3,5,7,9/10,8,6,4,2 ook, verzin het maar. De secties komen overeen met de vakken die in de sorteerkasten zitten. We halen de wijken dan uit de machine in bakken, waarna de grove post er tussen kan worden gezet.
Kijk eens even hier zou ik zeggen, daar staan een aantal fotootjes van de HSM.

Wij TNT moet je even onderscheid maken tussen de klassieke postbode (waar ik mezelf als zaterdagpostbode voor het gemak ook even onder schaar), de postbode-plus en de postbezorger.
De postbode bereidt de wijken voor en loopt meestal ook nog wel wat weg. Dit is dus echt het klassieke werk. De postbode-plus is meer het aanspreekpunt voor postbezorgers. Die brengt de zakken naar de depots en doet de aangetekende stukken. Ook plannen ze de postbezorgers in. De postbezogers bezorgen uiteindelijk alleen de post. Af en toe komen ze ook wel eens voorbereiden, maar ik heb dat eigenlijk alleen de met de kerst meegemaakt.

Duidelijk zo dit lange verhaal :?:
cron