Re: Enquête over pakketverzending en online shopping

11
M_dekker schreef:D.m.v. de enquete probeer ik iig te achterhalen: Wat wil de klant! En waar wil de klant aan vast zitten. Vind jij/zij het erg om voortaan alleen maar via bv. Bol.com / Amazon.com te bestellen? Of dat alle pakketten bezorgd worden via Post NL?
Met het tweede zou ik geen moeite hebben, met het eerste wel. In je enquête heb je het over een loyaliteitsprogramma waarvan je een tegoedbon zou krijgen op voorwaarde dat je bijv. alleen maar bij bol.com bestelt, en/of alleen maar door PostNL laat bezorgen.

Maar dat lijkt me eerlijk gezegd onhaalbaar, want:
1) zeker als ik iets bestel wat van buiten Nederland moet komen weet ik niet eens welk bedrijf het hier bezorgt, en een bedrijf als bijv. Ezy-dvd uit Australië heeft waarschijnlijk überhaupt nog nooit gehoord van PostNL
2) Hoe wil bol.com controleren dat ik alleen bij hun bestel? Gaan ze mijn brievenbus openbreken of mijn computer hacken?

Bovendien lijkt het mij een zeldzaam onsympathiek loyaliteitsprogramma, want feitelijk ben je helemaal niet loyaal. Loyaliteit krijg je namelijk door gewenst gedrag te belonen, en niet zozeer door ongewenst gedrag te bestraffen. Stel je voor dat je de Bonuskaart van de AH alleen zou krijgen op voorwaarde dat je nooit meer een voet in een andere supermarkt zet. Dat zou voor mij juist reden zijn om AH te mijden!
cron