Enquête over pakketverzending en online shopping

1
beste forumgenoten,

Voor mijn Master Marketing aan de VU in Amsterdam, dien ik een enquête af te nemen onder online shoppers. Om uit te leggen waar de enquête over gaat wil ik u meenemen in de volgende situatie:

Stel op een zondagavond bent u aan het shoppen via het Internet. U ziet vele producten die u goed bevallen, daarom bestelt u 3 producten. Ondanks dat u tevreden bent met uw aankopen heeft u een probleem. De 3 producten worden in 3 verschillende pakketten de volgende dag bij u thuis afgeleverd. Dat betekent dat u de volgende dag 3 keer thuis moet zijn om de pakketten in ontvangst te nemen.

Dit probleem is gezien door diverse webshops en postbezorgers én daarvoor is iets bedacht. Het is namelijk mogelijk om uw online bestellingen in 1 pakket thuis te ontvangen. Dit kan in twee vormen 1) sites als Bol.com, Amazon.com, Wehkamp.nl kunnen dit voor u verzorgen, indien u al uw producten via hun site bestelt of 2) een postbezorger als PostNL, helpt u met het installeren van een plug-in op uw computer, waardoor u alle bezorgingen via hen laat verlopen. U kunt het vergelijken met bijvoorbeeld iDeal, waarmee u online met gebruik van een bankpas uw producten kunt betalen.

Het invullen van de enquête zal zo'n 12-15 minuten van uw tijd in beslag nemen en zal volledig anoniem zijn.

De link naar de enquête: https://vueconomics.eu.qualtrics.com/SE ... yF4Sd5iAg5


Onder de deelnemers worden 2 bol.com bonnen t.w.v. € 20,- verloot, daarnaast ontvangt de persoon die de meeste personen aanbrengt voor deze enquête een bol.com t.w.v. € 25,-. Indien u kans wilt maken op deze bonnen vul dan aan het einde van deze enquête uw naam + e-mailadres in.

Aangezien het forum van postbezorgers.org een forum is over het verzenden en ontvangen van post/pakketten leek dit mij een geschikt podium om mijn enquête te verspreiden.

Met vriendelijke groet,

M. Dekker

Re: Enquête over pakketverzending en online shopping

2
M_dekker schreef:
Dit probleem is gezien door diverse webshops en postbezorgers én daarvoor is iets bedacht. Het is namelijk mogelijk om uw online bestellingen in 1 pakket thuis te ontvangen. Dit kan in twee vormen 1) sites als Bol.com, Amazon.com, Wehkamp.nl kunnen dit voor u verzorgen, indien u al uw producten via hun site bestelt of 2) een postbezorger als PostNL, helpt u met het installeren van een plug-in op uw computer, waardoor u alle bezorgingen via hen laat verlopen. U kunt het vergelijken met bijvoorbeeld iDeal, waarmee u online met gebruik van een bankpas uw producten kunt betalen.
Beste Mike, de bovenstaande tekst snap ik niet helemaal. Als ik 3 producten bij bol.com bestel die zoals in jouw voorbeeld alledrie de volgende dag bezorgd worden, dan maakt het toch geen moer uit of dit in 3 pakketten of in 1 pakket zit?

Je geeft aan dat je in het 1e geval 3x thuis moet zijn, maar als een pakketbezorger 3 dozen heeft voor mij levert hij ze toch in 1x af? Hij gaat niet 3x op 1 dag langs mijn huis rijden!

De enige situatie waarin ik me voor kan stellen dat je op meerdere momenten thuis moet zijn is als je bestelling in gedeeltes wordt verzonden, omdat er iets niet op voorraad is. Maar veel webwinkels bieden nu al de mogelijkheid in 1x te verzenden en zo op verzendkosten te besparen (oa Amazon).

Een andere mogelijkheid is als de pakjes door 3 verschillende postbedrijven worden bezorgd, maar als je alles bij 1 winkel bestelt is de kans daarop wel erg klein.

Uiteraard is het leuk als je bij alle bestellingen (waar dan ook) al dan niet middels een plug-in aan kunt geven dat je alles door PostNL bezorgd wilt hebben, maar zeker als het gaat om verschillende orders bij verschillende webshops (die wellicht ook in verschillende landen zitten) is het vrij lastig om alles op 1 en dezelfde dag te bezorgen. Verder is het probleem met pakjes uit het buitenland dat je nooit zeker weet wie het in Nederland bezorgd. Amazon.com zal in de regel versturen met USPS (PostNL is in Amerika niet actief, voor zover ik weet), en wie het dan in NL van hun overneemt is altijd maar afwachten. Soms is het PostNL, soms Selektvracht, maar GLS is ook al voorgekomen.

Re: Enquête over pakketverzending en online shopping

3
Ik denk dat ik hem wel snap.
Het is mogelijk om spullen bij bol.com te bestellen die vanuit bol.com zelf komen, maar ook vanuit andere aanbieders tegenwoordig.
BV. Ik koop een product A bij bol.com en product B bij van Asten. In dat geval zit de kans er dik in dat het ene via TNT komt en het andere via DHL ofzo.
Maar tegenwoordig kun je een aantal dingen van van Asten ook via Bol.com bestellen. In dat geval komt het met dezelfde bezorger en hoef je dus niet op iemand van TNT en iemand van DHL te wachten.

Re: Enquête over pakketverzending en online shopping

6
postbode7 schreef:Ja hallo, het is niet de bedoeling dat alle pakketten via PostNL verzonden worden. Selektvracht bezorgt de pakketten van Wehkamp en diverse andere webshops. Dus geen plug-ins of wat dan ook zodat alles via PostNL gaat. Echt niet!
De klant is koning! Als de klant wil dat alles via PostNL bezorgd wordt hebben wij dat te respecteren. ;)

Re: Enquête over pakketverzending en online shopping

9
Heb de enquete ingevuld.
Wat betreft Bol.com heb je een probleem als je alles via een pakket wilt ontvangen. Je kunt nl. ook bij tweedehands verkopers een boek bestellen. Die mensen versturen hun waar vanuit huis.

Als je dan tegelijkertijd een nieuw ding bij Bol.com besteld, zul je altijd twee pakketjes krijgen; een van Bol.com zelf en een van de tweedehands verkoper. En dan waarschijnlijk ook een andere dag. Meestal past het artikel wel door de brievenbus en dan is er geen probleem.

p.s. Op de Postnl site kun je wat betreft je pakket de aanleverdag wijzigen, als jou dat als klant niet uitkomt. En je kunt ook aangeven of je het artikel op een afhaalpunt wilt ophalen en dat afhaalpunt kiezen. Zo kun je toch verschillende pakketten op een dag ophalen, mochten er meerdere artikelen besteld zijn.
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 22 jul 2013, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
cron