Re: Gedumpte folders

21
Op het folderpakket van Netwerkvsp (geseald) staat wél een code ingeprint. Die is te zien als je de zak tegen het licht houdt. Misschien nemen ze op met spotta. Dat is dan o.k. Als je vertelt in welke straat en plaats de folders gevonden zijn dan kunnen ze nagaan welke bezorger daar loopt. Is het echter een ongeseald pakket dan is het van Axender. De contactgegevens kun je vinden via google. Als het goed is heeft die bezorger wat uit te leggen. Hij kan een bekeuring krijgen wegens het dumpen (milieuvervuiling). Maar zoiets doe je gewoon niet (vind ik).

Re: Gedumpte folders

22
postbode7 schreef:Op het folderpakket van Netwerkvsp (geseald) staat wél een code ingeprint. Die is te zien als je de zak tegen het licht houdt. Misschien nemen ze op met spotta. Dat is dan o.k. Als je vertelt in welke straat en plaats de folders gevonden zijn dan kunnen ze nagaan welke bezorger daar loopt. Is het echter een ongeseald pakket dan is het van Axender. De contactgegevens kun je vinden via google. Als het goed is heeft die bezorger wat uit te leggen. Hij kan een bekeuring krijgen wegens het dumpen (milieuvervuiling). Maar zoiets doe je gewoon niet (vind ik).
De betreffende klacht is van mei 2010 (!!) dus ik denk niet dat TS het seal nog heeft. :lol:
Kijk nou ajb. eerst eens hoe oud een topic is, voordat je gaat reageren. ;)

Re: Gedumpte folders

23
Je hebt gelijk Newman. Het zou eigenlijk wel handig zijn als de beheerder (Ief) die oude berichten er eens afhaalt en alleen de berichten van eind 2013 t/m vandaag laat staan. We hebben niets aan berichten van 2010. Helaas heb ik niet de bevoegdheid mezelf rechtstreeks tot hem te richten. Maar wie dat wel heeft zou dit kunnen vragen.

Re: Gedumpte folders

24
postbode7 schreef:Het zou eigenlijk wel handig zijn als de beheerder (Ief) die oude berichten er eens afhaalt en alleen de berichten van eind 2013 t/m vandaag laat staan. We hebben niets aan berichten van 2010.
Waarom niet?
Het is misschien niet handig om te reageren op oude berichten, maar ze kunnen nog wel interessant zijn om te lezen.

Re: Gedumpte folders

25
postbode7 schreef:Je hebt gelijk Newman. Het zou eigenlijk wel handig zijn als de beheerder (Ief) die oude berichten er eens afhaalt en alleen de berichten van eind 2013 t/m vandaag laat staan. We hebben niets aan berichten van 2010. Helaas heb ik niet de bevoegdheid mezelf rechtstreeks tot hem te richten. Maar wie dat wel heeft zou dit kunnen vragen.
Ik schrijf wel privé-berichten aan ief af en toe. Het helpt alleen niet, want er staat nog steeds op de voorpagina dat het forum net gestart is. :lol:

Re: Gedumpte folders

26
Mijn favourite bezorgdag is de donderdag. Bij PostNL heb je dan meestal geen reclame (op bijzondere dagen na) maar is wel een piekdag (lekker veel post). Ik heb dus ook liever veel post en geen reclame. Maar reclame dumpen. ik zal het niemand adviseren. Het kan je je baan kosten. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.

Re: Gedumpte folders

27
Heel goed Ronald dat je niet van plan bent folders te dumpen. Het wordt anders zo'n troep in de natuur en dat is echt zonde. Laten we onze woonplaatsen netjes houden. Bovendien is het niet netjes. Er zit veel werk in het samenstellen en afdrukken van folders. Dat zomaar wegkieperen doet het werk van bedrijven tekort. En het mag gewoon ook niet, dumpen is strafbaar.

Re: Gedumpte folders

29
postbode7 schreef:Er zit veel werk in het samenstellen en afdrukken van folders. Dat zomaar wegkieperen doet het werk van bedrijven tekort.
Toch wordt een aanzienlijk deel van de folders nooit bezorgd en gaat rechtstreeks de papiercontainer in, gewoon omdat er veel te veel folders worden gedrukt en aangeleverd (vierhonderd stuks voor een wijk waarvoor er maar tweehonderd nodig zijn, dat soort werk). Als je dan doorgeeft dat je elke dinsdag en zaterdag zoveel folders overhoudt, gebeurt er niets met die melding.

Re: Gedumpte folders

30
ike schreef:
postbode7 schreef:Er zit veel werk in het samenstellen en afdrukken van folders. Dat zomaar wegkieperen doet het werk van bedrijven tekort.
Toch wordt een aanzienlijk deel van de folders nooit bezorgd en gaat rechtstreeks de papiercontainer in, gewoon omdat er veel te veel worden gedrukt en aangeleverd (vierhonderd stuks voor een wijk waarvoor er maar tweehonderd nodig zijn, dat soort werk). Als je dan doorgeeft dat je elke dinsdag en zaterdag zoveel folders overhoudt, gebeurt er niets met die melding.
Niet door postbodes van PostNL. Het zal wel om folders gaan die niet door PostNl bezorgd worden.
cron