Re: Gedumpte folders

11
elisa schreef:Ja klopt de gedumpte post is meestal van Netwerk/VSP. Je komt ze overal tegen, in de sloten, buitengebied(naast de printers, koelkasten, tapijten),zandweggetjes. Je kunt VSP bellen maar het is haast niet te traceren.
Ze weten bij VSP exact wie deze folders had moeten bezorgen.Als ze de folders opruimen zien ze aan het sealpakket voor welke bezorger dit is, en er wordt dan ook aangiften gedaan tegen deze bezorger. Kosten mileuheffingsboete E 225.00 euro.

Re: Gedumpte folders

13
hier bij ons klopt ook iets niet met de bezorging van een weekkrant. deze is voor bewoners gratis,maar die gene die hem zou MOETEN bezorgen doet dat niet.
Heb al een paar keer een klacht ingediend bij die weekkrant, maar hoor/lees hier verder niets over.
sinds ik zelf bezorg heb ik hier wel problemen mee. Waar die kranten wel naar toe gaan weet ik niet.
Maar geld krijgen voor iets wat je niet doet,valt bij mij slecht.
gr. suzan

Re: Gedumpte folders

15
Folders of post dumpen is not done. Zoiets doe je gewoon niet. Het is ook - terecht - strafbaar want je vervuilt het milieu en je pleegt fraude. Je laat je betalen voor werk dat je niet of niet geheel uitvoert. Het bedrijf waar je voor loopt kan daar klachten over krijgen en schade oplopen. Als je folders over hebt, gooi die - na het plastic eraf gehaald te hebben - netjes bij het oud papier of geef een stapel met elastiek erom terug aan de chauffeur. Die moet zorgen dat het netjes afgevoerd wordt. Sandd verspreidt GEEN folders. Dat is een postbedrijf. TNT verspreidt wel folders en VSP ook. DHL heeft er bij Interlanden de stekker uitgehaald dus die is weg. RVN en van Alphen Verspreidingen zijn er wel. Bij VSP zitten o.a. de volgende folders in het pakket: Mediamarkt, Blokker, Aldi, LIddl, Kruidvat, DA en nog veel meer. Deze week zaten er wel 29 folders in mijn pakket. Die ga ik hier echt niet allemaal opnoemen hoor. Ik had 24 pakketten folders. Die gaan morgen verder de deur uit op 2 na. Die dinsdag pas bezorgd worden. Een zit er achter in het bos en die krijgt de folders als de post buitenwijk gedaan wordt, de ander heeft geen brievenbus en is op maandag dicht. Ik bezorg de binnenwijken grotendeels met een trolley van DHL. Kan lekker veel in. Kan ik een serie straten meteen achter elkaar afwerken. Moet nu wel 4 keer bijladen want ik kan die trolley ook weer niet té vol laden. Dan schuurt die tas over de banden en dat rijdt lastig en kan de tas beschadigen en die moet nog even heel blijven.

Re: Gedumpte folders

17
@Elisa

Bezorger staat mischien nu wel op de zwarte lijst bij Dhl/Sandd maar
als VSP er niet van weet...
kan de bezorger daar weer gewoon verder met het Niet bezorgen en Maanden opsparen en verbranden van Post.
Tot Vsp er een melding over krijgt.

Als ik wist wie deze bezorger was, dan meld ik dat gewoon aan VSP.
Het zal je eigen post maar wezen die gewoon niet bezorgd wordt. ;)

Angezien je deze persoon zelf kent, zou je ook een melding kunnen doen
aan de Sandd organisatie en dan is het aan hen om de concurrentie in te lichten..
want je begint er steeds weer over op o.a. dit forum, i.p.v. dat te doen ,
Waarom onderneem je geen echte actie. :?:

Re: Gedumpte folders

18
:mrgreen: folders dumpen? tja dat is een gewoonte hier in mijn stad. Maar goed, denk dat die bazen dan ook niet gek zijn als ze klachten krijgen? er zijn bepaalde folders die wel worden gecontroleerd *de belangerijke folders*. maargoed zie die er maar er tussen uit te krijgen :mrgreen:

maargoed, zal nooit folders, laat staan de post wegpleuren :roll: heb soms dat mensen poststukken van PostNL in me handen drukken, ik gooi het gewoon netjes in de brievenbus, weg ermee! :mrgreen:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!
cron