Re: hoe zwaar mag een postzak wegen

12
elle schreef:bedankt voor jullie reacties, ben alleen niet wijzer geworden
Maar wat hoop je met die kennis (dat je dus precies weet hoeveel een postzak mag wegen)
te bereiken? Ga je dan de postzakken wegen om ze vervolgens te weigeren als ze te zwaar zijn?
Of de inhoud van te zware zakken verdelen over meerdere lichtere zakken?
Of is het gewoon uit belangstelling dat je de vraag stelt?

Re: hoe zwaar mag een postzak wegen

13
Ik zou me ook geen breuk gaan sjouwen. Als het veel is kun je beter nog een keer heen en weer rijden en desnoods een fietskrat erbij aanschaffen. De boel is goed verdeeld dan. Ik heb wel eens in een nogal domme bui mijn fiets en postkrat zo vol geladen dat hij ging steigeren met alle gevolgen vandien. Hah in de sneeuw en ik kreeg mijn fiets niet overeind in die gladheid en vanwege de zwaarte. Dus hoe zwaar je je fiets belaadt, is ook eigenlijk je eigen verantwoordelijkheid. Nieman zal je verplichten 35 kilo of wat dan ook in een keer mee te nemen.

Re: hoe zwaar mag een postzak wegen

14
@hobbit

Precies :D
30 kg is goed te doen over beide kanten verdeeld. we zijn tenslotte geen pakezels.
al zijn de plaatjes van volgestouwde fietsen op dit forum wel de moeite waard om te zien :lol:

maar ik ga mijn rug en mijn fiets niet in de waagschaal zetten om een keer minder te hoeven uitrijden.
even een bak koffie thuis halen en dan de volgende ronde.
cron