Re: Sigmund over post

4
Haha hij is leuk ;)

En wij kregen bijna elke maandag post. Ik miste het toch wel een beetje ;)

Heb gisterochtend wel even staan vloeken bij de (oranje) brievenbus van PostNL!
Vandaag is vriend van ons jarig.. en ik dacht "mooi zondag op de bus, maandag in huis".... wrong guesssss :roll:

Trouwens.. deze nieuwe regeling.. hoe groot effect heeft dit op (gedwongen) ontslagen en/of (gedwongen) uurvermindering? Onze vaste postNL bezorgster werkt(e) ma t/m za.. het kost haar een dag lijkt mij!

Re: Sigmund over post

5
Carla41 schreef:laat me raden
deze cartoon is gemaakt door een gefrustreerde postbode. :mrgreen:

ik heb tot nu toe geen klachten over de postnl bezorging in mijn straat.
de maandagpost is al heel lang verleden tijd.
De maandagpost is pas m.i.v. vandaag verleden tijd. En Peter de Wit is geen gefrustreerde postbode, maar een zeer bekende cartoonist.

Re: Sigmund over post

6
marloes schreef: Trouwens.. deze nieuwe regeling.. hoe groot effect heeft dit op (gedwongen) ontslagen en/of (gedwongen) uurvermindering? Onze vaste postNL bezorgster werkt(e) ma t/m za.. het kost haar een dag lijkt mij!
Als het goed is, is dat in onderling overleg opgelost. Waarschijnlijk zal ze dus op een andere dag een extra wijk lopen ofzo.
In principe zou het geen urenvermindering moeten zijn. Tenzij ze dat zelf wil natuurlijk.

Re: Sigmund over post

8
Swaan schreef:
marloes schreef: Trouwens.. deze nieuwe regeling.. hoe groot effect heeft dit op (gedwongen) ontslagen en/of (gedwongen) uurvermindering? Onze vaste postNL bezorgster werkt(e) ma t/m za.. het kost haar een dag lijkt mij!
Als het goed is, is dat in onderling overleg opgelost. Waarschijnlijk zal ze dus op een andere dag een extra wijk lopen ofzo.
In principe zou het geen urenvermindering moeten zijn. Tenzij ze dat zelf wil natuurlijk.
Er is minder werk te doen, dus het is onvermijdelijk dat mensen minder uren gaan draaien en/of dat er met minder mensen gewerkt gaat worden. Men kan iemand een extra wijk geven op een andere dag, maar dat gaat dan ten koste van degene die anders die wijk zou hebben gelopen.
De reden voor de afschaffing van de maandagbezorging is kostenbesparing, en personeel is een grote kostenpost. Het is niet erg geloofwaardig dat er "in principe geen urenvermindering" zou moeten zijn.

Re: Sigmund over post

9
ike schreef: Het is niet erg geloofwaardig dat er "in principe geen urenvermindering" zou moeten zijn.
Volgens PostNL is het zonder urenvermindering op te lossen, doordat er voldoende verloop is. Hierdoor kunnen mensen die de maandag kwijtraken op andere dagen iets extra's doen.

Maar ik heb er een hard hoofd in. Ik merk nu al dat ze mensen over hebben, en om onduidelijke redenen hebben ze een paar weken terug nog 3 extra mensen aangenomen in mijn team, en itt wat ik eerst dacht niet alleen voor de kerstperiode.

Maar goed, ze moeten wel gewoon mijn contracturen uitbetalen, dus het is hun probleem.

Re: Sigmund over post

10
@Newman

je contracturen uitbetalen = hun probleem.
maar al die meeruren die jij toch maakt newman.. dat wordt dan zeker steeds een beetje minder?
en dan ben jij uiteindelijk toch de dupe.

want je inkomsten lopen terug.
cron