Re: Sigmund over post

11
Zonet tijdens mijn eigen (Sandd) ronde kwam ik onze vaste bezorgster tegen. Zij zei dat ze een uur moet inleveren, omdat ze al te veel betaald kreeg (Volgens PostNL). En ze hoorde dat diegene die parttime werkte er een andere dag bij krijgen. Dit zijn dan de uren die anders gaan naar uitzend/invalkrachten.
Maar even voor de duidelijkheid.. dit zijn de afspraken die in onze regio gemaakt zijn volgens haar.. het kan bij de buren wel heel anders zijn ;)
En inderdaad, ze werkte 6 dagen! Is 1 van de weinige nog maar!! Maar ze zei dat de maandag niks voorstelde. Was vaak binnen uurtje klaar, terwijl ze een paar uren doet over haar wijk. Ze was er niet rouwig om...

Re: Sigmund over post

12
Carla41 schreef:@Newman

je contracturen uitbetalen = hun probleem.
maar al die meeruren die jij toch maakt newman.. dat wordt dan zeker steeds een beetje minder?
en dan ben jij uiteindelijk toch de dupe.

want je inkomsten lopen terug.
Gelukkig heb ik een jaar geleden of daaromtrent een contractvergroting geclaimd obv deze meeruren, dus die pakken ze me niet zomaar af. De mensen met de kleine contractjes van 5 uur die altijd 15 uur werkten, die zijn nu wel de pineut.

Re: Sigmund over post

14
Ook hier in Amsterdam West al jaren geen post meer op maandag, behalve vlak voor de Kerstdagen.
Wij hebben daar vroeger ook een schrijven over ontvangen.

De postbezorging was hier vanaf 2004 zo schandalig, dat wij regelmatig een excuusbrief kregen van de afdeling "Bijzondere betrekkingen" (= Mensen met constant veel klachten, volgens mij). Die brieven gingen trouwens niet alleen over de bezorging, maar ook over de herrie die wij 's ochtends vroeg hadden van de postbodes: elkaar luid groeten om 7 uur, auto's langdurige stationair laten draaien, langere tijd achteruit rijden met bijbehorend achteruitrij-alarm. Ik was dan ook iedere dag eerder wakker dan voor mijn werk nodig was. Voor mijn partner, die ook nachtdiensten draait, was het helemaal een ellende.

Maar.... het postkantoor achter ons huis ging dicht. Het depot bleef. Vaste krachten werden vervangen door contracters... en niet te geloven: de post werd opeens bezorgd op de juiste adressen, door een ploeg die geen onnodig lawaai maakte.
Alleen over de vrachtwagen die elke nacht langdurig achteruit reed hadden we nog wel eens correspondentie, maar dat is nu ook al een tijd niet meer nodig.
cron