post van de Belastingdienst

1
Net even wat zitten stoeien met mijn voorlopige aangifte, en ook wat oude aanslagen er bij gepakt. Zoals bekend bezorgen PostNL en Sandd beiden post van de belastingdienst, maar wellicht minder bekend is wanneer ze wat via welk bedrijf sturen. Ik dacht eerst dat dit volkomen ad random was, maar dat is wellicht toch niet zo.

Zo viel mij op dat alle aanslagen waarbij ik geld terug kreeg met Sandd waren bezorgd, en alle aanslagen waarbij ik juist moest bijbetalen via PostNL verstuurd waren.

Dit hoeft natuurlijk niets te betekenen, en het zou natuurlijk toeval kunnen zijn.

Re: post van de Belastingdienst

4
denieuwe schreef:Geen idee, ik krijg bijna altijd geld terug, betaal alleen wegenbelasting (dit jaar voor het eerst, met mijn 'groene' autootje). Zou het dan toevallig zijn dat juist aanslagen waarbij mensen moeten betalen zo vaak vaak niet ontvangen worden?
Tja, het is natuurlijk wel zo dat als je een aanslag niet ontvangt waar op staat dat je geld terug krijgt, dit geen consequenties heeft. Dat geld krijg je nml. automatisch. Bij een aanslag waarbij je moet betalen moet je zelf in actie komen, dus heeft het niet ontvangen van deze aanslag veel grotere gevolgen.

Aan de andere kant is "ik heb die rekening nooit ontvangen" wel de nummer 1 smoes van wanbetalers....
cron