Over concurrentie gesproken

1
Het is bekend dat bedrijven als ING en Belastingdienst de buit verdelen over de verschillende postbedrijven. Ik kom nu meer bedrijven tegen die precies dezelfde brieven (bv NS Voordeeluren) met verschillende postbedrijven verzenden, zelfs op eenzelfde adres: de één via Sandd, de ander via PostNL. Misschien om uit te proberen wat het beste werkt? Met de Spoor moesten we nog samen doen (met adresgenoten), met nu als voordeel dat ik 'm het eerste mocht lezen ;)

Re: Over concurrentie gesproken

2
opdedeurmat.nl schreef:Het is bekend dat bedrijven als ING en Belastingdienst de buit verdelen over de verschillende postbedrijven. Ik kom nu meer bedrijven tegen die precies dezelfde brieven (bv NS Voordeeluren) met verschillende postbedrijven verzenden, zelfs op eenzelfde adres: de één via Sandd, de ander via PostNL. Misschien om uit te proberen wat het beste werkt? Met de Spoor moesten we nog samen doen (met adresgenoten), met nu als voordeel dat ik 'm het eerste mocht lezen ;)
Bij post van de belastingdienst valt me wel eens op dat, als de bezorging via Sandd blijkbaar niet is gelukt (bijvoorbeeld omdat de Sanddbezorger het adres niet heeft kunnen vinden en de post daarom retour heeft gestuurd), dezelfde brief opnieuw wordt verstuurd maar dan via PostNL. Er is dan een wit strookje geplakt over de Sandd code die oorspronkelijk onder het adres stond.

Re: Over concurrentie gesproken

3
Het adres niet kunnen vinden? Dan was die bezorger zeker nieuw in die wijk (in dat geval krijgt hij het poststuk terug met vermelding waar dat huis dan wel staat), is dat huis wel heel goed in de bosjes verstopt of rijdt hij ergens in de rimboe rond. Of bestaat het adres helemaal niet. Dat kan ook. Had laatst post voor een nummer dat ook niet (in die straat) bestaat. Dat poststuk was voor nummer 17 en in die straat (met boerderijen) is het hoogste oneven nummer 15. Rijd je verder dan kom je tussen de weilanden met koeien terecht. Daar staat echt geen huis meer. Of moet ik dat poststuk soms in de reet van een koe duwen? Ik zie me al bezig. Om je te bescheuren. :lol. Een niet bestaand nummer kan PostNL evenmin vinden.

Re: Over concurrentie gesproken

4
@ike

wat je nu gewoon verzint is dat jij als je een poststuk van sandd rondbrengt , de reden is omdat de sanddbezorger het adres niet heeft kunnen vinden..)

er zullen ook andere redenen kunnen zijn ike.

1: poststuk = verkeerd bezorgd en bewoner heeft het in een oranje brievenbus van postnl gegooid.
2: dat witte strookje = dan zelf door Postnl over de sanddcode geplakt .. ws omdat het eerstgenoemde adres is gewijzigd
en postnl wel via Postnl verhuisservice/doorstuurservice weet waar het heen moet.
de Bewoner heeft dan verzuimd ook voor de post van sandd een verhuisservice in te schakelen.

in dit geval wordt dit poststuk bezorgen gewoon betaald aan postnl.. dus levert het je ook nog werk op (Y)

als postbezorger een bestaand adres niet kunnen vinden lijkt me vrijwel onmogelijk.. :lol:

Re: Over concurrentie gesproken

5
Carla41 schreef:@ike
wat je nu gewoon verzint is dat jij als je een poststuk van sandd rondbrengt , de reden is omdat de sanddbezorger het adres niet heeft kunnen vinden..)
Soms zie je, behalve de afgeplakte Sanddcode, door het venster in de envelop ook nog de stempel "Onbestelbaar" op de brief staan. Het gaat duidelijk om brieven die zijn teruggekomen bij de Belastingdienst, daar van stempel en afplakstrookje zijn voorzien en in andere enveloppen (met "PostNL - Port betaald") zijn gestopt.
Het verschijnsel doet zich vaak voor bij adressen waarvoor je enige moeite moet doen, vandaar dat ik vermoed dat de reden van retoursturen is geweest dat de bezorger het adres niet heeft kunnen vinden.
er zullen ook andere redenen kunnen zijn ike.
1: poststuk = verkeerd bezorgd en bewoner heeft het in een oranje brievenbus van postnl gegooid.
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid.
Hoewel, een bezorger van Sandd die een poststuk verkeerd bezorgt?
2: dat witte strookje = dan zelf door Postnl over de sanddcode geplakt .. ws omdat het eerstgenoemde adres is gewijzigd
Onwaarschijnlijk, het strookje is op 'n brief geplakt die in 'n gesloten envelop zit (enveloppen van de Belastingdienst zijn vensterenveloppen, het adres staat niet op de envelop maar op de brief en is zichtbaar door het venster).
PostNL mag vanwege het briefgeheim enveloppen in principe niet openmaken (alleen in bijzondere gevallen waarvan hier geen sprake is)
en postnl wel via Postnl verhuisservice/doorstuurservice weet waar het heen moet.
de Bewoner heeft dan verzuimd ook voor de post van sandd een verhuisservice in te schakelen.
Ook niet waarschijnlijk omdat de bewoners van de adressen waarvoor ik dit verschijnsel heb waargenomen niet verhuisd zijn. Bovendien zijn adressen op de brieven niet aangepast (wat je wel zou verwachten bij brieven die worden doorgestuurd naar een ander adres).
in dit geval wordt dit poststuk bezorgen gewoon betaald aan postnl.. dus levert het je ook nog werk op (Y)
in dit geval gesubsidieerd door de belastingbetalers.
als postbezorger een bestaand adres niet kunnen vinden lijkt me vrijwel onmogelijk.. :lol:
Dat hangt er een beetje vanaf in wat voor soort wijk je loopt. In binnensteden en op industrieterreinen komen nogal eens adressen voor die niet zo gemakkelijk te vinden zijn.
Laatst gewijzigd door ike op 08 jun 2014, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Over concurrentie gesproken

6
postbode7 schreef:Het adres niet kunnen vinden? Dan was die bezorger zeker nieuw in die wijk (in dat geval krijgt hij het poststuk terug met vermelding waar dat huis dan wel staat), is dat huis wel heel goed in de bosjes verstopt of rijdt hij ergens in de rimboe rond. Of bestaat het adres helemaal niet. Dat kan ook. Had laatst post voor een nummer dat ook niet (in die straat) bestaat. Dat poststuk was voor nummer 17 en in die straat (met boerderijen) is het hoogste oneven nummer 15. Rijd je verder dan kom je tussen de weilanden met koeien terecht. Daar staat echt geen huis meer. Of moet ik dat poststuk soms in de reet van een koe duwen? Ik zie me al bezig. Om je te bescheuren. :lol. Een niet bestaand nummer kan PostNL evenmin vinden.
Een niet bestaand huisnummer kan niemand vinden, maar er zijn ook wel-bestaande huisnummers die niet gemakkelijk te vinden zijn; van een postbezorger mag je wel verwachten dat die de moeite neemt om even verder te zoeken als dat nodig is.
Je zou, in het geval van die straat met boerderijen en weilanden, voor de grap eens op de site postcode.nl kunnen kijken of huisnummer 17 daarop te vinden is. Zo ja, dan kun je op 'n plattegrondje zien waar dat nummer ongeveer zit. Als het nummer niet te vinden is op postcode.nl kun je er meestal wel vanuit gaan dat het nummer inderdaad niet bestaat.

Re: Over concurrentie gesproken

7
postbode7 schreef:Het adres niet kunnen vinden? Dan was die bezorger zeker nieuw in die wijk (in dat geval krijgt hij het poststuk terug met vermelding waar dat huis dan wel staat), is dat huis wel heel goed in de bosjes verstopt of rijdt hij ergens in de rimboe rond. Of bestaat het adres helemaal niet. Dat kan ook. Had laatst post voor een nummer dat ook niet (in die straat) bestaat. Dat poststuk was voor nummer 17 en in die straat (met boerderijen) is het hoogste oneven nummer 15. Rijd je verder dan kom je tussen de weilanden met koeien terecht. Daar staat echt geen huis meer. Of moet ik dat poststuk soms in de reet van een koe duwen? Ik zie me al bezig. Om je te bescheuren. :lol. Een niet bestaand nummer kan PostNL evenmin vinden.
Het is wel mogelijk dat nummer 17 bestaat maar dat het een schuur o.i.d. betreft welke hoort bij een boerderij. Met name bij post van nutsbedrijven (gas/water) komt dit voor. De normale post komt binnen op het adres van de boerderij, maar heeft tevens elders nog een nutsaansluiting op een adres zonder een huis (laat staan brievenbus).

Wat betreft de post van ING en belastingdienst: de geautomatiseerde post gaat grotendeels via Sandd, maar bijv. kopiedagafschriften van de ING gaan weer met PostNL. Ook de niet bezorgde post van de belastingdienst wordt opnieuw verstuurd via PostNL (met een witte Tipex strook over de Sanddcode).
cron