Kleinere wijken PostNl landelijk ???

1
Beste mensen,

Ik werk via de sociale werkvoorziening bij PostNL. Ik loop de post in het benedendorpse deel van Oosterbeek. Daar worden de wijken kleiner maar ook anders ingedeeld. Er werd verteld dat deze verandering die morgen (di 17 juni 2014) ingaat, landelijk is. Maar nu hoor ik van een vriendin van me via faceboek dat in haar woonplaats nl Nederweert, er niks veranderd. Nu ga ik denken dat het niet landelijk is dat de wijkindelingen veranderen. Wie kan hier meer over vertellen ?

met vriendelijke groeten,


Ronald

Re: Kleinere wijken PostNl landelijk ???

3
In Oosterbeek zijn de tijden veels te kort. Een wijk als het benedendorp bijvoorbeeld. Rozenthalweg, Benedendorpseweg aan elkaar. dan loop je al van Arnhem naar Heveadorp... Dan ook nog Stenenkruis, de drie dreefjes langs het stenekruis, Woudstralaan, Acacialaan en Hogeweg in 3½ uur. In principe loop je over Rozenthalweg en Benedendorpseweg al 3½ uur. Dat haal je dus nooit als dat NOG korter zou worden.

Wat de nieuwe wijkindeling betreft. Mijn voorman heeft zo meteen iets uit te leggen, want nou rijst bij mij het vermoeden dat het meer de Sociale Werkvoorziening is, die voor kleinere wijken heeft gezorgd en niet PostNL. Niet dat het erg is, als dit waar is, gaat het mij om eerlijkheid naar de bezorger toe.

Re: Kleinere wijken PostNl landelijk ???

4
Misschien heeft de sociale werkvoorziening die verkleining bij PostNL in jouw regio aangevraagd omdat sommigen het werk anders niet aankonden. Ik bedoel dat het hen te veel en te zwaar werd. Jij bent misschien wel fit en flink genoeg. Maar andere collega's bij de sociale werkvoorziening niet. Ze zitten daar niet voor niets.

Re: Kleinere wijken PostNl landelijk ???

5
@Ronald
Natuurlijk is er tijd voor een praatje.. ik zou het ook gewoon lekker blijven doen!

Je schrijft Ronald:

"In Oosterbeek zijn de tijden veels te kort. " Ik ben het type postbode dat contacten legt en zelfs een band opbouwt met de mensen in mijn wijk. De meeste mensen in die wijk zien me graag komen. Er is altijd wel tijd voor een praatje.
ik denk dat je de oorzaak in het bovenstaande moet zoeken . :D


de tijden voor de mensen die niet via de sociale werkvoorziening werken zijn zo scherp gesteld dat bovenstaand niet mogelijk is of je werkt een deel van de tijd voor nop.

het betekent bij jou ws dat je veel te lang over je wijk doet naar Postnl begrippen.
door je een kleinere wijk te geven wordt het dan opgelost. Want anders haal je het minimumloon niet.

Re: Kleinere wijken PostNl landelijk ???

6
In de Pieterberg maakte ik altijd een praatje...In het Benedendorp niet. De pieterberg haal ik WEL binnen de tijd en het Benedendorp niet. Maar even los daarvan. Ik heb het nagevraagd vandaag. In Ede doet de Sociale Werkvoorziening het ook en daar worden de wijken niet kleiner. Het is wel landelijk en WEL een opdracht van PostNl zelf, maar niet iedere regio doet er aan mee, en ook niet ieder deel van een regio. In Oosterbeek wou PostNl dus terug naar de wijkindeling zoals die er vroeger was. Nou hoop ik dat er dus iemand reageert wiens wijk OOK kleiner is geworden en anders is ingedeeld sinds vandaag.

Re: Kleinere wijken PostNl landelijk ???

10
dat mag je zeggen hoor Ronald :D

al maakt het over dit onderwerp weinig uit of je nu wel of niet bij postnl werkt.
ook bij sandd hebben we wijken die regelmatig worden aangepast..
en ook bij sandd werken mensen met een wajong uitkering.

heb je de kop van dit forum wel gelezen..?
"deel jouw ervaringen met het bezorgen van post".

Wil je exclusief met postnl bezorgers praten.. ga dan naar het besloten Postnl topic..
cron