Re: Klarendalse slaat postbode bloedneus

2
Het kan zijn dat er op het depot er al iets uit gehaald is of dat die postbode het zelf deed. Maar iemand een bloedneus slaan is not done. Ze kan niet zeker weten dat die postbode het gedaan heeft. Misschien was de afzender wel een oplichter. Komt ook voor. Maar ik ben gewaarschuwd. Als het pakket wel heel licht weegt gaat het mooi retour. Dan wil ik het niet bezorgen want de eerste die erop aan gekeken wordt is...de postbode. En ik wil als eerlijk persoon geen slechte naam krijgen.

Re: Klarendalse slaat postbode bloedneus

3
postbode7 schreef:Als het pakket wel heel licht weegt gaat het mooi retour. Dan wil ik het niet bezorgen want de eerste die erop aan gekeken wordt is...de postbode. En ik wil als eerlijk persoon geen slechte naam krijgen.
Een licht pakket kan ook een pakket met (lichte) inhoud zijn. Lijkt me in zo'n geval geen briljant idee om het terug te sturen.

Re: Klarendalse slaat postbode bloedneus

4
postbode7 schreef:Het kan zijn dat er op het depot er al iets uit gehaald is of dat die postbode het zelf deed. Maar iemand een bloedneus slaan is not done. Ze kan niet zeker weten dat die postbode het gedaan heeft. Misschien was de afzender wel een oplichter. Komt ook voor. Maar ik ben gewaarschuwd. Als het pakket wel heel licht weegt gaat het mooi retour. Dan wil ik het niet bezorgen want de eerste die erop aan gekeken wordt is...de postbode. En ik wil als eerlijk persoon geen slechte naam krijgen.
maar je geeft wel deze postbode een slechte naam want je wekt de schijn dat de postbode dit heeft gedaan.

Re: Klarendalse slaat postbode bloedneus

7
Klarendal is te vergelijken met Zonnedael van uit de serie Flodder. Ja, ja en dan ook nog iemand op zijn neus slaan. Je hoeft en klant niet altijd te geloven. Onlangs een verhaal gehoord van een klant die beweerde dat post tot 2 keer toe op een ander nummer in de straat was gebracht. Klacht van Sandd bij de postbezorger gelegd.
Alleen dat adres waar het verkeerd naar bezorgd zou zijn, bestaat niet. :oops:

Re: Klarendalse slaat postbode bloedneus

8
Sommigen zijn zo. Eerst slaan, dan praten. Hoeft niet alleen in Klarendal te gebeuren. Zou zo maar in de chiqueste wijken voor kunnen komen. Er zitten er tussen.. :?

Het kan best zo zijn geweest dat de verkoper een leeg doosje heeft opgestuurd. En dan wel geld innen. Maar om dan meteen de bezorger een bloedneus te slaan. Ze weet toch helemaal niet of hij erachter zit. Waarom zou hij? Als je het gedaan hebt, dan ga je de doos niet aan de deur aanbieden, want dan weet je dat de verdenking meteen bij jou als bezorger ligt. Die ligt er sowieso. Ook al kan het overal gebeurd zijn.

En inderdaad, zelfs de ontvanger kan iets ontvreemden. Zogenaamd ontdekken dat een doosje leeg is en de volgende keer dat de bezorger aan de deur komt erop los meppen.

Ik kon niet uit het verhaal halen of ze meteen bij ontvangst ging meppen. Je gaat toch geen doos openmaken waar de bezorger bij is?

Re: Klarendalse slaat postbode bloedneus

9
De meeste mensen slaan een postbezorger niet, maar het is niet naïef om te denken dat sommige mensen "gewoon slecht" zijn.
Het is natuurlijk opmerkelijk dat de vrouw het pakje direct uit de bus haalde, opende en binnen de tijd was om de bezorger een peer te geven. Opzouten met dat hufterig gedrag en stoppen met excuses bedenken.
cron