Vakantie hoeveelheden

1
Het zal bij elk bedrijf wel zo zijn dat er in de vakantie niet al te veel post is. Ik kon vandaag de post van twee wijken in m'n schoudertas doen en alles op de fiets bezorgen. Zo ben ik lekker snel klaar. Bij dhl verdien je daardoor ook nog is lekker veel euro per uur. Normaal is het bij mij misschien iets meer dan 6 euro per uur, maar vandaag toch wel bijna 12 euro per uur. Hoe zit dat bij de andere bedrijven en de hoeveelheden post in de vakantie?

Re: Vakantie hoeveelheden

2
Bij Sandd ligt de posthoeveelheid momenteel echt op z'n gat :evil: Voor morgen heb ik iets meer dan de bijna schandalig weinige posthoeveelheid van de afgelopen anderhalve week, maar het is niet de normale hoeveelheid die ik gewend ben, voor mijn beide wijken..
En niet veel post, betekent ook minder vergoeding.. :cry: Maar dat wist ik van tevoren, dat het aan de hoeveelheden en het gewicht ligt, of de vergoeding oploopt, dan wel zielig laag is....Het voordeel is nu dat ik zo klaar ben, en tijd heb voor de kinderen, die nu schoolvakantie hebben..
Ach, we wachten gewoon op betere tijden met weer vrachten post hahaha ;)

Re: Vakantie hoeveelheden

3
het is echt weinig ja. 2 halve kratjes voor 2 wijken :o Normaal heb ik er een stuk of 5 á 6.
Het scheelt dat ik ergens anders meer werk, mijn collega zit namelijk midden in een verhuizing. En ik heb zo meer tijd voor mijn vriend (yeah, niet meer vrijgezel :D)
Yeah, ben zwanger!!! 15 december uitgerekend!!!

4 weken te vroeg, maar:
13 November de trotse mama geworden van een dochter!!!!

Re: Vakantie hoeveelheden

4
Vergeleken met andere jaren heb ik dit jaar veel post in de vakantieperiode. Het is wel minder dan normaal maar niet schrikbarend veel minder. Vorige jaren had ik nog wel eens minder dan 100 stuks voor 2 wijken. dat is nu ook zonder gidsen nog niet voorgekomen.

Re: Vakantie hoeveelheden

5
Tot nu toe is het niet veel, tussen de 30 en 50 stuks post. Hiervoor krijg ik de gegarandeerde minimumvergoeding van iets meer dan EUR 5. Dat klinkt niet slecht, maar omdat die 30 brieven wel verspreid liggen over een wijk van dik 900 adressen (vooral rijtjeshuizen) heb ik er inclusief sorteren toch wel tussen de 45 en 60 minuten werk aan.

Re: Vakantie hoeveelheden

6
Ik heb er in de a slag rond de 150 en de b slag dan 40, op zich wel fijn, maar de b slag komt vsp er ook bij, dus dan heb ik toch ook 150. Anders had ik vandaag supersnel klaar geweest. Maar aan de andere kant had ik dan weer erg moeten wennen als de aantallen weer normaal zijn :).

Re: Vakantie hoeveelheden

8
Vergeleken met vorig jaar zijn de hoeveelheden bij DHL niet zo sterk gedaald en natuurlijk hebben wij elke week de Veronica magazines en om de week de andere tv-gidsen. Nu ervaar je wel het voordeel van de vaste wijkvergoeding: de maandelijkse inkomsten blijven nagenoeg gelijk ondanks het afnemende volume. Bij weinig post ben je dan snel klaar met een gelijkblijvende wijkvergoeding. Dat is nog eens lekker verdienen!

Bij Sandd is het al een tijdje komkommer-tijd: meestal maar 1 kratje post per wijk, soms zelfs maar half gevuld. Mijn verdiensten zijn dan ook meer dan gehalveerd. Voor de dinsdag is dat niet zo erg, dan combineer ik toch de wijken van DHL en Sandd en hoef ik er niet extra voor te lopen. Maar op vrijdag loop ik dus echt zwaar onderbetaald voor Sandd, want bij weinig post is het niet echt lonend. Mijn oplossing: bij erg weinig post neem ik vrij op vrijdag. Als je mazzel hebt mag je dan de post van die dag zelf de daaropvolgende dinsdag bezorgen, bij gebrek aan vervangers. Dan is het wel weer lonend. Volgens de prognoses trekt het de komende vrijdagen gelukkig weer wat aan.

Re: Vakantie hoeveelheden

9
Ton schreef:Vergeleken met vorig jaar zijn de hoeveelheden bij DHL niet zo sterk gedaald en natuurlijk hebben wij elke week de Veronica magazines en om de week de andere tv-gidsen.
Welke andere TV-gidsen? Die waren toch allemaal weer terug naar TNT?
cron