Re: Vakantie hoeveelheden

12
younes schreef:TNT heeft gewoon een goedkoper aanbod gedaan.
Nee dat klopt ook niet hoor, er is niet voor niets een aanbesteding gedaan op dit contract. Ze betalen nu gewoon weer de volle mep bij TNT. Deze aanbesteding en de uitslag ervan, was voor iedereen te volgen op internet.
http://www.aanbestedingskalender.nl/not ... bad81a3a5f

Dat van die AKN-gidsen was gewoon een politiek-spelletje. Ze wilden helemaal niet weg bij TNT, maar omdat het zo'n grote publieke order was moest het aanbesteed worden (een eis van de EU). Men had nooit verwacht dat DHL daarop zou inschrijven en het ook nog kreeg toegewezen. Direct daarna hebben ze alles op alles gezet om er weer vanaf te komen. Dat is ze gelukt met de achterblijvende bezorgkwaliteti in de startfase, daarmee konden ze het contract per direct ontbinden. Wij hebben slechts korte tijd alleen de MIKRO-gids bezorgd en de andere titels al helemaal niet. Kortom DHL kreeg helemaal geen kans om te laten zien dat ze dat ook kan. Nu dus wel met VM en dat gaat zelfs beter dan de hoge eisen die Veronica gesteld heeft aan de bezorgkwaliteit. Wij overtreffen daarmee zelfs TNT.

Ik ben er zelf niet rouwig om dat de AKN-gidsen niet zijn gekomen: het zou een verdubbeling van het aantal gidsen betekenen. Dan zou het mij niet meer lukken om mijn 4 postwijken (zowel de A als B-slag) bij DHL aan te houden, plus 2 wijken van Sandd. Het zou mij beter lijken als DHL nu wat meer transactiepost zou binnenhalen. Dat is Sandd tot nu toe beter gelukt, maar ook daar valt het mij nog een beetje tegen.

Re: Vakantie hoeveelheden

14
Nog 1 bezorgdag en mijn vakantie zit erop. :cry: Hoe is het met de planning voor de blauwe groep voor aankomende week.
Zodat ik mij er een beetje op voorbereiden kan. Ik hoop dat het een beetje meevalt, want dan kan ik er voorzichtig weer iets aan wennen na 4 weken vakantie. Ik heb er weer zin in. (Y)

Re: Vakantie hoeveelheden

15
bezorgster schreef: Hoe is het met de planning voor de blauwe groep voor aankomende week.
Zodat ik mij er een beetje op voorbereiden kan. Ik hoop dat het een beetje meevalt, want dan kan ik er voorzichtig weer iets aan wennen na 4 weken vakantie. Ik heb er weer zin in. (Y)
Voor zover ik het kan zien, is het nog niet echt bijzonder veel. Ook niet zo superweinig als anderhalve week geleden, waarbij ik met twee wijken samen nog geen 100 poststukken had....oef.... ;) 8-) :roll:
Het zit er een beetje tussenin..

enne @bezorgster:

succes en veel plezier weer met bezorgen na 4 weken rust. :D

Re: Vakantie hoeveelheden

16
@bezorgster
vandaag had ik al weer 7 volle kratten.
de aantallen en het gewicht zijn al weer aardig.
vandaag voor 2 wijken 80 kilo en 650 poststukken

volgende week dinsdag 30 kilo en 500 poststukken
vrijdag 90 kilo en 600 poststukken

aantal poststukken mag nog verdubbelen, kilo's vind ik wel genoeg zo.
maar op dinsdag is het toch redelijk rustig beginnen lijkt me.
sterkte en veel plezier ;)

Re: Vakantie hoeveelheden

17
Oke, ik weet genoeg. Ik wacht het wel af.
Ik ben wel benieuwd of ze een andere hebben gevonden voor 1 van mijn wijken. Die wijk is op nieuw ingedeeld en verdubbeld qua afgiftepunten. Dat wordt mij toch wel teveel om dat met de andere wijk te combineren. Ook al 1 van ruim 400 afgiftepunten. Maar zo lang er niemand is gevonden, ga ik dit nog wel even opvullen. (2 wijken samen 850 afgiftepunten)

Re: Vakantie hoeveelheden

18
Ton schreef:
younes schreef:TNT heeft gewoon een goedkoper aanbod gedaan.
Dat van die AKN-gidsen was gewoon een politiek-spelletje. Ze wilden helemaal niet weg bij TNT, maar omdat het zo'n grote publieke order was moest het aanbesteed worden (een eis van de EU). Men had nooit verwacht dat DHL daarop zou inschrijven en het ook nog kreeg toegewezen. Direct daarna hebben ze alles op alles gezet om er weer vanaf te komen. Dat is ze gelukt met de achterblijvende bezorgkwaliteti in de startfase, daarmee konden ze het contract per direct ontbinden. Wij hebben slechts korte tijd alleen de MIKRO-gids bezorgd en de andere titels al helemaal niet. Kortom DHL kreeg helemaal geen kans om te laten zien dat ze dat ook kan. Nu dus wel met VM en dat gaat zelfs beter dan de hoge eisen die Veronica gesteld heeft aan de bezorgkwaliteit. Wij overtreffen daarmee zelfs TNT.
Hier moet ik je toch even tegenspreken als TNT-medewerker. De AKN-gidsen zouden per 1 januari over gaan naar DHL, maar omdat DHL het op dat moment nog niet bleek aan te kunnen heeft AKN nog even een kortdurend contract van 3 maanden met TNT gesloten, waarna de gidsen stapsgewijs zouden overgaan. Volgens AKN heeft DHL vervolgens de gestelde kwaliteitseisen niet gehaald, en het feit dat DHL op 1 januari nog niet klaar was voor de bezorging van de gidsen (terwijl ze dat contractueel wel verplicht waren) zal toch ook geen flitsende indruk gemaakt hebben.

Als het inderdaad een politiek spelletje was, waarom zijn VARA, VPRO, EO en TROS (die ook een verplichte aanbesteding hebben gedaan) dan niet met DHL in zee gegaan?

Of jullie bezorgkwaliteit van de Veronicagids beter is dan van TNT destijds weet ik niet, ik ken de cijfers niet. Wat ik wel weet, en ook vreemd vind, is dat DHL helemaal niet alle Veronicagidsen bezorgt, maar een deel weer (voorzien van TNT Post Port Betaald stickertje) over de schutting mikt bij TNT. En laten dat nu net steevast de adressen zijn buiten de bebouwde kom, afgelegen boerderijtjes in Hoogmade enzo. Dan denk ik, doe het dan als bedrijf dan ook ECHT helemaal zelf, en ga niet de krenten uit de pap vissen en het moeilijke werk teruggeven. En het idiote is dat TNT nog verplicht is ook om die post terug aan te nemen.

Re: Vakantie hoeveelheden

19
Jeetje baal ik even, ik heb ook 2 veronicagidsen voor eens straat buiten de bebouwde kom :(, het kost een kwartier om die 2 te bezorgen. Waarom konden die dan niet naar tnt :). Ik weet niet hoe de verdeling is, maar ik weet bijna zeker dat er goeie bezorgers zijn en slechte bezorgers en dat zal voor alle bedrijven gelden. Ik heb een tijdlang voor dhl/vsp en sandd gelopen, dus in die wijk was de bezorging hetzelfde. En dat zal op meerdere plekken in Nederland zijn. We zijn allemaal mensen, ieder met zijn eigen fouten. Of je nu voor tnt werkt of als ovo loopt voor een ander bedrijf.
Hoe Veronica zijn bezorging heeft geregeld ???? Wel vreemd dat er toch nog gidsen door TNT worden bezorgd. Misschien is er geen bezorger voor die wijk ? Ik heb ook vaak genoeg meegemaakt, dat ik dezelfde post had bij DHL en Sandd. Dus daar had een bedrijf ook zijn post aan 2 bedrijven uitbesteed.

Re: Vakantie hoeveelheden

20
In de jaren dat ik post loop is de zomer vakantie komkommertijd. Op zich niet erg maar t verdient niks. Je moet maar denken dat erna weer de drukte komt en zo ook even uit kan blazen.
Je blijft in de running zomers, maar ikzelf neem ook altijd vrij paar weken dan. Als t kan 4 weken ivm schoolvakantie.
cron