ik zit met 1 probleem durf geen ontslag te nemen

1
hoi

ik zit met 1 probleem : ik werk nu al 6 halfjaar bij tnt post als post bezorgster,
en ik wil nu iets anders gaan doen dan mijn hele leven post te bezorgen waar ik ook echt geen zin meer in hebt het probleem is: het word me te veel en te zwaar.. :cry:
maar het probleem is ik durf gewoon niet ontslag te nemen omdat ik bang ben dat ik geen ander werk kan krijgen omdat ik na de middelbare school ben gestopt met leren maar dat was mijn eigen keus. ik weet niet wat ik moet doen ik hou het niet meer uit bij tnt post het word me echt teveel, ik moet soms meer dingen erbij doen dat me lief is en ik merk gewoon dat ik het niet meer vol houd ! (

ik kan me op dit moment totaal niet ontspannen ik ben vooral gespannen kan me niet consentreren het is echt frustrerend
ik heb op dit moment vakantie maar ik blijf er mee lopen met de gedachtens van: ik durf geen ontslag te pakken ben bang voor de gevolgen ervan :(
ik heb echt geen idee weet niet wat ik moet doen .... kan op elk moment het huilen uit barsten ....

dus bij deze heeft iemand Tips voor mij?
zal dat zeer waarderen als iemand mij goede tips kan geven :)

groetjes

Re: ik zit met 1 probleem durf geen ontslag te nemen

2
Ik wil niet vervelend overkomen, en het is ook zeker niet kwaad bedoeld; ingtegendeel, maar ik verbaas me er eigenlijk nogal over dat je dit hier op het postbezorgersforum, dat bedoelt is om ervaringen in het bezorgen uit te wisselen, vermeldt. Je wilt niet meer bezorgen omdat je het niet meer aan kan, en je vraagt nu andere postbezorgers om tips, hoe jij een andere baan dan postbezorger kan vinden.... :? :?:

Dit is namelijk totaal geen makkelijke situatie waarin jij dan zit. Ik heb dan ook weinig tips voor jou, omdat je zonder verdere opleiding en diploma's sowieso moeilijk ergens anders aan de bak komt tegenwoordig. Toch dan proberen om alsnog een cursus of studie te gaan volgen om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten, of bij het arbeidsbureau om advies vragen.... :?

Re: ik zit met 1 probleem durf geen ontslag te nemen

3
Er zijn heus wel meer baantjes waar je zonder speciaal diploma kunt beginnen. Misschien dat je dan als je ergens werkt een cursus kunt volgen.
Ik denk dat je eerst moet kijken wat je echt leuk vindt om te doen, dan kun je kijken of dit mogelijk is met het diploma dat je hebt en anders moet je toch bijscholen.
Vind je het leuk om met mensen /dieren te werken ? Of heb je liever een baantje waar je gewoon zelf je gang kan gaan. Op internet heb ik deze test gevonden, maar bij een arbeidsbureau hebben ze die vast ook :
http://www.werksite.nl/beroepskeuzetest

Kun je het bij tnt zelf niet aankaarten, zijn er ook geen andere functies die misschien wel beter bij je passen. Sorteren of iets op de administratie. Blijf je toch nog bij tnt en past het bij dit forum.

Ik zou gewoon naar een arbeidsbureau binnen lopen, je probleem voorleggen en kijken of zij er iets mee kunnen. Komt vast goed, maar je moet wel een stap zetten, want anders blijf je dit werk doen.

Ik werkte hiervoor op het kinderdagverblijf, erg leuk, maar met mijn eigen kinderen vond ik het niet leuk om te combineren. Dan is werk en thuis te veel hetzelfde :). Dus nu tijdelijk tot de kids wat groter zijn.
Er zijn ook opleidingen met werken en leren tegelijk. Googlen maar zou ik zeggen,
succes
Natascha

Re: ik zit met 1 probleem durf geen ontslag te nemen

4
Het is heel normaal om gewoon te gaan solliciteren voordat je ontslag genomen hebt. Op het moment dat je iets anders gevonden hebt overleg je gewoon bij dat nieuwe bedrijf over je opzegtermijn en dan valt er altijd wel wat te regelen. Je vakantiedagen kan je vaak ook nog allemaal opnemen zodat je nog wat eerder kan stoppen.

Re: ik zit met 1 probleem durf geen ontslag te nemen

5
@nicole,
neem geen ontslag zolang je niets anders hebt.
meld je anders even ziek, je hebt toch een dienstverband bij tnt?
ga langs je huisarts, vertel over je spanningen...
als je werk niet leuk vind moet je via uitzendbureau,s iets anders gaan proberen. maar gooi geen oude schoenen weg voor je nieuwe hebt.
maar het klinkt wat ernstiger... mischien is de toegenomen werkdruk bij tnt je teveel op dit moment?


STERKTE, nicole.

Re: ik zit met 1 probleem durf geen ontslag te nemen

6
@anne

het geefd niets hoor ik weet dat deze onderwerp niet op deze forum thuis hoort mijn excuses ervoor.

ja het werkdruk bij tnt is me idd teveel geworden doordat ik nu deze spaningen heb maar idd ik ga dan eve langs bij me huisarts eens kijken wat hij zegt
en ben nu al bezig om eventueel ander werk te zoeken en ja idd ik neem niet eerder ontslag voordat ik iets goeds heb gevonden
zollang ik niks vind blijf ik waar ik ben 8-)

groetjes

Re: ik zit met 1 probleem durf geen ontslag te nemen

10
Heb je al geinformeerd bij TNT Mobility? Dat is een heel bedrijfsonderdeel van TNT dat werknemers aan een andere baan (binnen of buiten TNT) helpt. Ze helpen ook met opleidingen en cursussen enzo. Ze hebben het nu misschien wel heel druk met al die postbodes die ze kwijt moeten :? , maar ik denk dat ze jou ook best kunnen helpen. Succes!
cron