Geen post meer van Belastingdienst

1
zie http://nieuws.thepostonline.nl/2014/10/ ... versturen/


De Belastingdienst wil af van het enorme aantal blauwe en witte enveloppen die verstuurd worden. Staatssecretaris Wiebes (Financiën) wil hiervoor de regels aanpassen, zodat mensen voortaan alleen digitaal bericht krijgen en niet meer verplicht ook een brief, schrijft het AD.

Volgens de huidige regels moet elk digitaal bericht over inkomstenbelasting, toeslagen en motorrijtuigenbelasting ook via een papieren versie kenbaar worden gemaakt.

Vanaf volgende week krijgen burgers bij elke brief een verzoek om een account op Mijnoverheid.nl te activeren. Zodra het plan van Wiebes is goedgekeurd en de regels zijn veranderd, krijgen mensen alleen nog een digitaal bericht. Dat betekent dat per jaar 11 miljoen minder brieven worden gestuurd door de fiscus.

Re: Geen post meer van Belastingdienst

3
@Berber

Ja.
maar het plan moet nog worden goedgekeurd. de regels nog veranderd.
dus het zal zo,n vaart niet lopen.
Vanaf 2016?

Het is niet voor niets Berber dat in de toekomst het beroep van Postbode zal ophouden te bestaan.
dus.. doe het postbezorgen zolang het kan maar denk niet aan tientallen jaren werkzaam bij...

Omscholen, alvast uitkijken naar ander werk kan geen kwaad.

Re: Geen post meer van Belastingdienst

8
Dat het beroep zal ophouden te bestaan, zo'n vaart zal het niet lopen. Het beroep van postbode in de zin van fulltimer die zowel sorteert als bezorgt, dat heeft z'n langste tijd gehad, maar zolang er nog mensen zijn die hun tijdschriften liever van papier lezen dan van een scherm, adverteerders merken dat reclame via de brievenbus effectiever is dan mensen bestoken met mails, en de technologie nog niet is uitgevonden om internetbestellingen over grote afstanden te teleporteren, zal er werk zijn voor postbezorgers.

Dat werk zal wel minder worden, en ik verwacht wel dat PostNL op termijn nog maar 3 dagen gaat bezorgen ipv 5, maar dan heb ik het eerder over 2020 dan over volgend jaar.

Re: Geen post meer van Belastingdienst

10
jandegraaf schreef:Newmam

zo dachten de kolenboeren , bakkers , groenteboeren , visboeren en de melkboer er enige tijd geleden ook over maar ze zijn toch uit het straatbeeld verdwenen.
dit lot is ook voor de postbode neergelegd geloof mij nu maar.
Nou, over 50 jaar misschien, maar niet op korte termijn. En ik weet niet waar jij woont, maar op de kolenboer na (en in de meeste gevallen ook de melkboer) bestaan alle bovenstaande beroepsgroepen nog steeds.
cron