Re: Geen post meer van Belastingdienst

11
@Newman

ik had het over de Postbode Newman.
En de nieuwe smx.. dat betekent minder werk voor de Nachtsorteerders?

wat het voor voorbereiders/ postbezorgers betekent.. kleine contracten standaard.

2020 3 dagen? ik hoop het van harte maar als nu op piekdagen het werk al gierend terugloopt..
dan verwacht ik dat de 3 dagen eerder zal worden aangekaart in den Haag.

Re: Geen post meer van Belastingdienst

12
Nou, over 50 jaar misschien, maar niet op korte termijn. En ik weet niet waar jij woont, maar op de kolenboer na (en in de meeste gevallen ook de melkboer) bestaan alle bovenstaande beroepsgroepen nog steeds.

Newman ik woon in de mooie stad BREDA en daar komt geen venter met wat voor artikelen dan ook aan de deur

Re: Geen post meer van Belastingdienst

13
jandegraaf schreef:Nou, over 50 jaar misschien, maar niet op korte termijn. En ik weet niet waar jij woont, maar op de kolenboer na (en in de meeste gevallen ook de melkboer) bestaan alle bovenstaande beroepsgroepen nog steeds.

Newman ik woon in de mooie stad BREDA en daar komt geen venter met wat voor artikelen dan ook aan de deur
Een bakker en een groenteboer hoeven geen venters te zijn, hoor! En venters heb je ook nog steeds, al noemen ze zich nu colporteur en komen ze je geen 20-delige encyclopedie meer slijten, maar een contract bij een energieleverancier.

Re: Geen post meer van Belastingdienst

14
Carla41 schreef:@Newman

ik had het over de Postbode Newman.
En de nieuwe smx.. dat betekent minder werk voor de Nachtsorteerders?

wat het voor voorbereiders/ postbezorgers betekent.. kleine contracten standaard.

2020 3 dagen? ik hoop het van harte maar als nu op piekdagen het werk al gierend terugloopt..
dan verwacht ik dat de 3 dagen eerder zal worden aangekaart in den Haag.
Ik gaf toch ook aan dat je voorspelling vwbt de ouderwetse fulltime postbode zeker op ging? De SMX zal trouwens vooral banen kosten op de sorteercentra, dus daar hebben postbodes weinig last van. Komt ook omdat de SMX toch niet zo'n wondermachine blijkt die alles kan sorteren, want gladde post, of dingen in folie (dus in feite de meeste tijdschriften), kan íe al niet aan.

Eerder dan 2020 zie ik niet gebeuren. Als je al ziet hoe lang ze hebben moeten lobbyen om de maandag eraf te krijgen (en dat ging dan om een dag waar je soms maar 10 brieven voor een hele wijk had), dan denk ik dat het heel lastig wordt om op korte termijn ook de woensdag en de vrijdag te schrappen. Zeker met de sterke groei van het aantal brievenbuspakjes op deze dagen.

Dat de post op piekdagen gierend terugloopt behoeft ook wat relativering. Van de piekdagen is eigenlijk alleen de zaterdag meestal erg rustig qua post, maar dat wordt weer gecompenseerd door een flinke berg hah. Vijf tot 6 soorten zijn geen uitzondering.

Re: Geen post meer van Belastingdienst

15
we zijn het ook eens Newman over de postbode.
in de voorbereiding hoor ik van de vaste krachten toch al een aantal weken dat
de "piek"van post op di/do niet veel meer voorstelt.
en ik merk het zelf ook. maar het kan ook zijn dat we nu twee rustiger weken hebben en dat het binnenkort
aantrekt.

De pakjes nemen iets toe.. dat wel :D
De roze kaarten worden al regelmatig ingezet.
in de voorbereiding merken wij niets van de wel/niet aanwezige h.a.h.

De politiek zal niet snel overstag gaan, maar Postnl gaat gestaag voort. Van 6 - 5- 3 dagen.
de dinsdag/donderdag pieken zijn kunstmatig gefabriceerd.. het zou me niets verbazen dat
de woe/vrijdag kunstmatig worden geminimaliseerd zodat het een "maandag" wordt.

Re: Geen post meer van Belastingdienst

16
Een bakker en een groenteboer hoeven geen venters te zijn, hoor! En venters heb je ook nog steeds, al noemen ze zich nu colporteur en komen ze je geen 20-delige encyclopedie meer slijten, maar een contract bij een energieleverancier.

Newman je snapt heus wel wat er door mij bedoeld wordt nl dat al deze beroepen overal aan de deur kwamen om hun waar te leveren net als een postbode zijn post .

hoe zei van Gaal (voetbaltrainer ) het ook al weer ? ben je echt zo dom of iets in die richting

Re: Geen post meer van Belastingdienst

17
jandegraaf schreef:Newman je snapt heus wel wat er door mij bedoeld wordt nl dat al deze beroepen overal aan de deur kwamen om hun waar te leveren net als een postbode zijn post .

hoe zei van Gaal (voetbaltrainer ) het ook al weer ? ben je echt zo dom of iets in die richting
Ik begrijp best wat je bedoelt, maar ik ben het niet met je eens, en je ongelukkig gekozen voorbeelden zetten je standpunt ook geen kracht bij. En iemand die nog steeds niet begrijpt hoe de quotefunctie op dit forum werkt verspeelt elk recht een ander voor dom uit te maken. :roll:

Re: Geen post meer van Belastingdienst

19
jandegraaf schreef:als U dat ongelukkig gekozen voorbeelden vindt zegt dat meer over U dan over mij
Wat is dat nu in vredesnaam voor non-argument?

En het zijn toch ook waardeloze voorbeelden? Jij zegt dat de postbode hetzelfde lot beschoren zal zijn als de groenteboer en de bakker. Beroepen die nog steeds bestaan. Nee, zeg je vervolgens, met de groenteboer en de bakker bedoel ik venters, die langs de deuren gaan. En die zie zou je dus nergens meer zien. En ook dat is flauwekul, want colporteurs bestaan nog volop. Je hebt tegenwoordig zelfs speciale stickers die je bij je bel kunt plakken.

Als je nou had gezegd dat het de postbode net zo zou vergaan als de porder en de lantaarnopsteker dan was ik het nog steeds niet met je eens geweest, maar dan klopten je voorbeelden tenminste nog met wat je probeerde te zeggen.

Nu zeg je in feite dat de postbode in de toekomst nog steeds bestaat, maar dat hij niet meer de post komt brengen maar dat je het bij hem moet komen halen (bakker, groenteboer, etc).
cron