trappetjes naar een brievenbus, handvat verplicht?

1
Hoi, Hebben meer mensen in hun wijk woningen die een trappetje voor hun voordeur hebben en dat je alleen post kan bezorgen als je op een van de treden staat. Mijn ervaring is dat dat vaak erg smalle treden zijn en dat je je nauwelijks kunt omdraaien. En dat is nog moeilijker als er nergens een houvast is. Wat vinden jullie? Zouden trappetjes standaard een leuninkje oid moeten hebben zodat je je vast kan houden als je je omdraait voor de weg terug naar beneden. Ben al een paar keer bijna van zo een veel te smal trappetje afgelazerd. Kan natuurlijk ook aan mijn wankel evenwicht liggen :D maar wat vinden jullie en wat doen jullie om heelhuids zo een enge trap op en af te komen?

Re: trappetjes naar een brievenbus, handvat verplicht?

3
Alleen zelfbouw-trappetjes geven soms problemen. Dan bedoel ik niet de stapels stoeptegels die mensen soms gebruiken, maar trapjes gemaakt van tuinvlonderhout. Erg leuk zolang ze nieuw zijn, maar na korte tijd is het een groene, glibberige hindernis geworden.
Aangezien de mensen in de buurt mij zolangzamerhand kennen, durf ik ze er nu wel op aan te spreken, maar in het begin vond ik dat heel vervelend.

Re: trappetjes naar een brievenbus, handvat verplicht?

5
Carla41 schreef:ander beroep kiezen nieuweling als je overal een probleem in ziet. :D
Ik zie niet overal een probleem in hoor... Maar...
We kunnen niet allemaal zo alwetend en geweldig zijn als jij natuurlijk :D
Schijnbaar vind je het vervelend als mensen delen hoe ze zaken ervaren en vragen hoe anderen dat zien. Mij lijkt dat een forum daar voor is bedoeld. Maar goed, als ervaren rot in het vak die je schijnbaar bent, ben je waarschijnlijk vergeten dat als je begint als postbode je tegen zaken aanloopt die je niet had kunnen vermoeden.
Als iedere postbode jouw raad zou opvolgen om meteen te stoppen bij een wat minder leuke kant van het beroep naast alle leuke kanten dan zouden er weinig postbezorgers meer over blijven. Ik stel gewoon een vraag en zit niet te wachten op minachtende reacties... Als je er niet tegen kunt dat mensen ook negatieve ervaringen delen moet je je misschien niet op een forum begeven

Re: trappetjes naar een brievenbus, handvat verplicht?

6
Ik heb in mijn wijk een appartementencomplex waar aan de zijkant een brandtrap zit met bovenin aan de linkerkant een aantql brievenbussen onder elkaar. Ten eerste lastig dat ze links zitten bovenaan en dan ook aan het einde van die smalle brandtrap. In de winter erg gevaarlijk.

Nu heeft deze trap wel een leuning. Gelukkig. Dus ik begrijp je zeker weten @Nieuweling. Het zou veiliger zijn om een soort van leuning te hebben. Dan heb je houvast.

Het ligt natuurlijk wel aan de treden. Als ze breed zijn hoeft het niet. Maar als ze zo smal zijn en het trappetje hoog, dan is het lastig.

In Arnhem op de Geitenkamp waar mijn schoonmoeder woont hebben veel huizen van die treden door de voortuin naar boven richting de voordeur. Het is een hele straat trappetje op en trappetje af. Huis voor huis.

Re: trappetjes naar een brievenbus, handvat verplicht?

10
Het gaat om stenen trappetjes vaak en als de bovenste trede wat breder is dan is het niet erg maar soms zit de brievenbus best hoog en moet je op de bovenste trede staan om daarbij te kunnen. Als die trede dan heel kort is dan is het een hele kunt om niet achterover te vallen bij het in de brievenbus stoppen van de post. maar ik ben zo te lezen niet de enige die daar last van heeft...
cron