Re: Ohooooooooooooooooooow....

5
anne schreef:Zo denk ik er ook over. Ik zie wel wat er gaat gebeuren.....

Toch heb ik net wel een kopie van dit artikel aan een mailtje gekoppeld, verstuurd aan het management van Sandd in Apeldoorn. Als ik mijn bezorgmanager erover benader dan hoor ik toch niets erover, of pas heel laat, en ik vind dat je best je zorg, over evt. verlies van het leuke baantje mag laten blijken.
Ik heb het namelijk bij Sandd goed naar mijn zin, en ik wil wel weten, in hoeverre dit bericht op waarheid is berust, of dat het meer een dreigement is, en het zo'n vaart (nog) niet zal lopen.....

Re: Ohoooooow.... (Selektmail en Sandd in acuut levensgevaar)

8
@wyfosie e.a.

cao is opgezegd ... maar tot 1-1-2011 is er nog niets aan de hand.
post blijft en zal gelopen moeten worden!

Er zijn nog 3 maanden om de cao onderhandelingen te heropenen.
ik denk niet dat ze zo snel gaan omvallen.
selektmail niet, want er staat een groot duits moederbedrijf achter.
sandd niet, want denk je nu echt dat de nieuwe investeerders, die er meer dan 10 miljoen in hebben gepompt,
in hun plannen hebben ze heus wel het slechts mogelijk scenario meegewogen dat ze in het uiterste geval
alle postbezorgers per 1-1- 2011 in dienst zouden moeten nemen als de cao onderhandelingen op niets zouden uitlopen.
dus.... het is een machtspelletje tussen de postbedrijven.

eerst afwachten hoe het met tnt verloopt, gaan de bonden oproepen tot staken? ik denk het niet, er wordt een hoop gedreigd maar
uiteindelijk gaan ze om de tafel en komen elkaar net zover tegemoet dat ze weer door 1 deur kunnen.
en de bonden zullen straks naar mijn idee ook wel weer met de nieuwe postbedrijven om de tafel moeten.
desnoods verplicht door een rechterlijke uitspraak..

als er al zoveel ophef is over 4500 gedwongen ontslagen ( met een goed sociaal plan ) bij Tnt, wat denk je dat het nieuwe kabinet
zit te wachten op nog is 10 - 30.000 postbezorgers die hun deeltijdbaan kwijtraken???? ik denk het niet.
by the way..... loop ze morgen met de post allemaal!
laat zien dat Sandd niet zomaar ten onder gaat.
;)

Re: Ohoooooow.... (Selektmail en Sandd in acuut levensgevaar)

9
Ik denk ook niet dat het er zo snel van gaat komen. Ook als de AMVB waarover gesproken wordt gewoon blijft staan (waar je vanuit kan gaan), dan zal SANDD echt toch wel wat bedenken om te blijven bestaan. Of ze hierbij op de overheid kunnen rekenen denk ik niet (het is immers al een tijdje bekend), maar zo'n groot bedrijf zal echt niet het risico willen lopen failliet te gaan door zoiets. Ze zullen door de druk denk ik nog wel met een oplossing komen (ik gok op de gouden middenweg: lekker polderen, niks van beide kanten en ieder z'n zin).
cron