Poststuk retour gekregen antwoordnummer

1
Had naar dit adres een poststuk verzonden:

Gemeente Bladel Antwoordnummer 5544 5530 ZX Bladel


Volgens PostNL kijkt men naar de postcode. Als die niet juist is wordt het teruggestuurd?

Het adres staat hierop vermeld:

http://webcache.googleusercontent.com/s ... ent=ubuntu

Ik kreeg het poststuk weer terug. Het antwoordnummer en de postcode plus locatie waren doorgekrast. Op postcode zoeken bij postnl.nl levert geen resultaat op? Waar kun je zoeken of bij antwoordnummer, de juiste postcode is gebruikt?

Volgens antwoordnummer.nl moet de postcode zijn:

Gemeente Bladel Antwoordnummer 5544 5530 ZX Bladel

Echter je kunt niet controleren of deze wel juist is!

Re: Poststuk retour gekregen antwoordnummer

5
verzendenenontvangen schreef:Er zat geen sticker op. De postcode en locatie waren alleen doorgekrast. Op de barcode met de roze streepjes stond vermeld ongeldige postcode. Op http://www.postcode.nl kun je postcode's checken maar geen antwoordnummers. Ik heb begrepen dat een antwoordnummer een fictief adres is dat doorgeleid wordt naar een postbusnummer? Wat is de overkomstduur naar een antwoordnummer?
In principe zou post naar een antwoordnummer er ook de volgende werkdag moeten zijn. Een antwoordnummer is inderdaad een fictief adres waarvandaan het wordt doorgestuurd naar een postbus of een huisadres. Als er boven de oranje streepjescode de tekst "ongeldige postcode" staat lijkt me in elk geval wel duidelijk waarom de zending retour is gekomen: je hebt er blijkbaar een verkeerde postcode op gezet.

Re: Poststuk retour gekregen antwoordnummer

6
Misschien nog eens zonder postcode proberen? Ik weet niet of een antwoordnummer een postcode heeft (=geen zin om het op te zoeken), maar net als bij een Postbus komt de postcode niet overeen met die van het fysieke adres, misschien zit 'm daar de fout? Als bezorger zie ik alleen de antwoordnummerpost die (verzameld, in een zakje) naar het werkelijke adres wordt doorgestuurd.

Re: Poststuk retour gekregen antwoordnummer

7
opdedeurmat.nl schreef:Misschien nog eens zonder postcode proberen? Ik weet niet of een antwoordnummer een postcode heeft (=geen zin om het op te zoeken), maar net als bij een Postbus komt de postcode niet overeen met die van het fysieke adres, misschien zit 'm daar de fout? Als bezorger zie ik alleen de antwoordnummerpost die (verzameld, in een zakje) naar het werkelijke adres wordt doorgestuurd.
Antwoordnummers en ook postbussen hebben een eigen postcode. Ik heb even geGoogled op "gemeente Bladel antwoordnummer", en de juiste postcode lijkt te zijn 5530 AX.

Re: Poststuk retour gekregen antwoordnummer

8
Als je bijvoorbeeld post stuurt naar:


Jan Janssen
Landsakker 92
8442 AY Utrecht

Dan komt het poststuk bij de postbode van Heerenven terecht, omdat dit de postcode van Heerenveen is. Vervolgens komt er de sticker 'herstellen aan geadresseerde' op en dan wordt de postcode weggehaald en wordt het alsnog naar Utrecht doorgestuurd?

Is dat dan niet het geval bij postbus/antwoordnummer? Je hebt neem ik aan bijvoorbeeld postbus 1 tot en met 100 in één locatie?
cron