Pagina 1 van 13

Loterijenpost

Geplaatst: 10 feb 2016, 18:03
door denieuwe
Lees ik nou goed dat de Postcode-, Bankgiro- en Vriendenloterij van Sandd naar PostNL zijn gegaan?

Re: Loterijenpost

Geplaatst: 10 feb 2016, 19:22
door Newman
denieuwe schreef:Lees ik nou goed dat de Postcode-, Bankgiro- en Vriendenloterij van Sandd naar PostNL zijn gegaan?
Ja, dat lees ik ook net. Inclusief kookboeken, stroopwafels en agenda's. Ik heb vroeger nog met Ikeagidsen en telefoonboeken gelopen dus ik zeg, kom maar door met dat spul! (met een beetje mazzel zitten er nog een paar onbestelbare dozen stroopwafels tussen).

Re: Loterijenpost

Geplaatst: 10 feb 2016, 20:32
door slagvaardige
Ik las het net ook. Vandaag had ik trouwens post van de Vriendenloterij in mijn tassen zitten.
En post van Peter Hahn. Die zat vorig jaar ook nog bij de ander.. Er verschuift wat..

Kom maar op met die post.

Alleen.. gaan de basistijden dan weer omhoog? Of vraag ik nu weer teveel.. :-)

Re: Loterijenpost

Geplaatst: 10 feb 2016, 22:34
door Newman
slagvaardige schreef:Ik las het net ook. Vandaag had ik trouwens post van de Vriendenloterij in mijn tassen zitten.
En post van Peter Hahn. Die zat vorig jaar ook nog bij de ander.. Er verschuift wat..

Kom maar op met die post.

Alleen.. gaan de basistijden dan weer omhoog? Of vraag ik nu weer teveel.. :-)
Nou, PostNL kennende? Toen jaren geleden een deel van de TV-gidsen naar Selektmail ging was dat ook reden om in de tijden te snijden, na al een maand waren de gidsen (op Veronica na) weer terug, maar de afgesnoepte tijd is nooit teruggezet.

Als ik nu ook kijk naar hoeveel er weer gesneden is tov vorig jaar, en dan vooral op de daldagen. Een wijk die vorig jaar op 1.20 stond, staat nu op 55 minuten, da's ruim 30% er af.

Gelukkig kun je bij ons nog gewoon uitloop schrijven en dat krijg je dan wel uitbetaald, maar jammer dat je er zo achteraan moet zitten.

Voor die loterijenpost zullen ze je dus ook wel geen extra tijd geven, althans niet uit zichzelf, tenzij je uitloop claimt.

Postcode Loterij naar PostNL

Geplaatst: 10 feb 2016, 22:57
door Sanddyman
Sandd is een grote (de grootste ?) klant kwijt.

80 miljoen stuks direct mail die Sandd bezorgde gaan vanaf februari stapsgewijs naar PostNL. En brievenbuspakjes en pakketten vallen ook onder het contract. Dus waarschijnlijk ook de stroopwafels en agenda's.

Re: Postcode Loterij naar PostNL

Geplaatst: 11 feb 2016, 07:57
door slagvaardige
http://www.postbezorgers.org/forum/view ... f=2&t=1914

We hebben hier al een topic over. Zie boven:

Re: Loterijenpost

Geplaatst: 11 feb 2016, 08:51
door jandegraaf
dat deze bulk loterij post naar een ander gaat betekend dat ze daar goedkoper uit zijn .
dit kan alleen maar betekenen dat de bezorgers nog verder uitgeknepen en uitgebuit gaan worden.
dat gaat de kant op van een halve eurocent per poststuk.

Re: Loterijenpost

Geplaatst: 11 feb 2016, 09:10
door slagvaardige
Ik wordt per uur betaald. Dus reken er maar
op dat ik flink tijd ga bijschrijven met een emailtje naar de leidinggevende erachteraan! In het verleden gaven ze bij ons nog weleens tien minuutjes extra als er een bulkmailing was, bijvoorbeeld die V&D catalogi destijds in een grijs postnl verleden. Misschien nu wel weer. Maar destijds konden wij geen meertijd opgeven. Niet per computer in ieder geval. Die tijden zijn veranderd.

En bij ons worden tot nu toe vrijwel alle meertijden goedgekeurd. En terecht want dat is vaak wel nodig. Er zijn wijken die veel te ruim staan nog steeds, maar ook wijken waar veel te veel tijd vanaf is gegaan.

Re: Loterijenpost

Geplaatst: 11 feb 2016, 09:11
door Newman
jandegraaf schreef:dat deze bulk loterij post naar een ander gaat betekend dat ze daar goedkoper uit zijn .
dit kan alleen maar betekenen dat de bezorgers nog verder uitgeknepen en uitgebuit gaan worden.
dat gaat de kant op van een halve eurocent per poststuk.
Het kan ook betekenen dat ze ontevreden waren over de bezorgkwaliteit of flexibiliteit van Sandd, of bijv. bezorging wensen op andere dagen dan dinsdag en vrijdag.

Re: Loterijenpost

Geplaatst: 11 feb 2016, 09:46
door denieuwe
Newman schreef:
Het kan ook betekenen dat ze ontevreden waren over de bezorgkwaliteit of flexibiliteit van Sandd, of bijv. bezorging wensen op andere dagen dan dinsdag en vrijdag.
Of dat er teveel prijzen retour gaan. Als je hele straten hebt met brievenbussen van 15 cm en je krijgt extra tijd niet uitbetaald... en er zijn geen kennisgevingen voor buren, voor 'we proberen het nog een keer'. Daarin kan PostNL wel ietsje meer service verlenen.