Re: Loterijenpost

121
slagvaardige schreef:@Opdedeurmat, hoe is het afgelopen?
Nou, ik moet het ze nageven (zo ongeveer de eerste pluim voor Postservice): ze kwamen met twee man sterk de post en kratten ophalen en hadden zelfs de sleutel bij zich! Wat er verder met die enveloppen is gebeurd weet ik niet. Kan geen loterijenpost meer zien trouwens, de andere post had ook wat miljoenen uit te delen.

Re: Loterijenpost

123
Nou ik had vorige week dus 153 kilo totaal met agendas en gewone post.
Ik heb alles op dinsdag bezorgt. Ik moest wel 6 keer rijden.
Bij sommige straten had ik gewoon 3 kratten post (voor 1 straat).

Ik had wel een paar agendas over maar dat heb ik gemeld. ze hadden denk teveel geleverd.
Ik heb er vandaag geen enveloppen bij die over waren, dus behalve dat ik wat agendas over had was het volgens mij goed gegaan.
Beter teveel agendas dan te weinig.

Re: Loterijenpost

124
Apart dat niemand hier weet waarom de loterijen naar PostNL zijn gegaan. Ooit weleens gedacht aan John de Mol die heel wat aandelen heeft gekocht eind 2015 en die ook mede-eigenaar is van de loterijen.

PostNL is natuurlijk onder de prijs gaan zitten en maakt er denk ik zelfs verlies op. De aandelen zijn echter gestegen waardoor John de Mol er winst op kan maken. Twee vliegen in één klap. De loterij is minder kwijt aan kosten en de aandelen van PostNL stegen er door.

Re: Loterijenpost

125
You'veGotMail schreef:Apart dat niemand hier weet waarom de loterijen naar PostNL zijn gegaan. Ooit weleens gedacht aan John de Mol die heel wat aandelen heeft gekocht eind 2015 en die ook mede-eigenaar is van de loterijen.

PostNL is natuurlijk onder de prijs gaan zitten en maakt er denk ik zelfs verlies op. De aandelen zijn echter gestegen waardoor John de Mol er winst op kan maken. Twee vliegen in één klap. De loterij is minder kwijt aan kosten en de aandelen van PostNL stegen er door.
Ik za je even een opfriscursusje Economie & Handelrekenen geven. Als PostNL er verlies op zou leiden dan zou daardoor de aandelenkoers juist DALEN. Verlies betekent immers dat er minder of geen dividend zal worden uitgekeerd aan de aandeelhouders. De recente koersstijging zal eerder gekomen zijn door de overnamegeruchten omtrent BPost.

Re: Loterijenpost

126
Newman schreef:
You'veGotMail schreef:Apart dat niemand hier weet waarom de loterijen naar PostNL zijn gegaan. Ooit weleens gedacht aan John de Mol die heel wat aandelen heeft gekocht eind 2015 en die ook mede-eigenaar is van de loterijen.

PostNL is natuurlijk onder de prijs gaan zitten en maakt er denk ik zelfs verlies op. De aandelen zijn echter gestegen waardoor John de Mol er winst op kan maken. Twee vliegen in één klap. De loterij is minder kwijt aan kosten en de aandelen van PostNL stegen er door.
Ik za je even een opfriscursusje Economie & Handelrekenen geven. Als PostNL er verlies op zou leiden dan zou daardoor de aandelenkoers juist DALEN. Verlies betekent immers dat er minder of geen dividend zal worden uitgekeerd aan de aandeelhouders. De recente koersstijging zal eerder gekomen zijn door de overnamegeruchten omtrent BPost.
Het vertrouwen van beleggers gaat veel verder dan een order waar verlies op wordt geleden. Met het weghalen van 80 miljoen poststukken bij een directe concurrent gaf dat aandeelhouders een hoop vertrouwen evenals het feit dat John de Mol erin stapte. Ik heb het over de koersstijging in het begin van dit jaar.
cron