Re: Loterijenpost

31
jandegraaf schreef:En de door postzegelplakkende particulieren verstuurde post is een dermate geringe poststroom dat daar naar mijn inschatting echt te weinig winst op zit om een zogenaamd verliesgevende order met de loterijen mee af te dekken.


als iedereen nu eens kijkt hoeveel postzegels hij per jaar ( kerstkaarten uitgezonderd ) zelf gebruikt dan weet je precies hoe de post terug loopt.
als er niemand dood gaat kom ik persoonlijk niet aan 10 postzegels
Precies mijn punt. Lijkt me dat ze daar dus niet genoeg winst op maken om grote orders beneden de kostprijs (of beneden het Sandd-tarief) binnen te halen.

Re: Loterijenpost

34
Newman schreef: 1.
hoe kan een Sandd-medewerker de door PostNL gemaakte prijsafspraken kennen? Bedrijfsspionage?

2.
Vandaar dat ik mij moet verlaten op aannames die gebaseerd zijn op logische redenaties.

3.
Onder de kostprijs werken gaat ten koste van de winst (dat oude sokkenverhaal is natuurlijk gelul).

4.
particulieren postzegel post is een dermate geringe poststroom dat daar naar mijn inschatting echt te weinig winst op zit om een zogenaamd verliesgevende order met de loterijen mee af te dekken.

1.
werknemer noemde geen details over prijsafspraken ( omg Newman , jij durft wel zeg :o )
het was voldoende te melden : " ze zijn er onderdoor gegaan " .............
Jammer dat je zo vaak "verdraait" cq té snel etiketjes plakt
2.
het blijven hypotheses , nog steeds geen feitelijkheden
3.
een oude sok in moeilijke tijden kan best interessant zijn ;)
4.
dat was een vraag gericht aan Newman


@ Berber

woensdag ?
in een stroopwafel-lekkernij-actie terecht gekomen........... ?
Postbezorger Sandd

Re: Loterijenpost

35
fredselekt schreef:
Newman schreef: 1.
hoe kan een Sandd-medewerker de door PostNL gemaakte prijsafspraken kennen? Bedrijfsspionage?

2.
Vandaar dat ik mij moet verlaten op aannames die gebaseerd zijn op logische redenaties.

3.
Onder de kostprijs werken gaat ten koste van de winst (dat oude sokkenverhaal is natuurlijk gelul).

4.
particulieren postzegel post is een dermate geringe poststroom dat daar naar mijn inschatting echt te weinig winst op zit om een zogenaamd verliesgevende order met de loterijen mee af te dekken.

1.
werknemer noemde geen details over prijsafspraken ( omg Newman , jij durft wel zeg :o )
het was voldoende te melden : " ze zijn er onderdoor gegaan " .............
Jammer dat je zo vaak "verdraait" cq té snel etiketjes plakt
2.
het blijven hypotheses , nog steeds geen feitelijkheden
3.
een oude sok in moeilijke tijden kan best interessant zijn ;)
4.
dat was een vraag gericht aan Newman


@ Berber

woensdag ?
in een stroopwafel-lekkernij-actie terecht gekomen........... ?
Ad 1) Die opmerking over bedrijfsspionage was sarcastisch bedoeld. Maar feit blijft wel dat een Sandd-medewerker informatie MOET hebben over de tarieven van PostNL om te kunnen beoordelen of deze hoger dan wel lager zijn dan die van Sandd.

Ad 2) Het zijn inderdaad hypotheses, om redenen die ik al eerder heb uitgelegd. Maar het zijn wel hypotheses die dmv logisch redeneren tot stand zijn gekomen. Het is niet uit de lucht gegrepen. De harde feiten zijn alleen bekend bij de betrokken accountmanagers van PostNL en de Goededoelenloterijen.

Van jou heb ik trouwens ook nog geen harde feiten gehoord, ook enkel gespeculeer en van-horen-zeggens. (Iets over potten en ketels mompelt).

Ad 3) Whatever.

Ad 4) Dat was geen vraag aan Newman, maar kritiek van Newman (ik dus) naar aanleiding van opmerkingen door jou (Fredselekt) en Doro over kruissubsidie door Pakketservice of verhoogde postzegelprijzen.

Re: Loterijenpost

37
Berber schreef:Nee geen stroopwafels. Het gaat maar om 53 kilo 600 stuks. Dus verder geen idee, maar ik vind het raar. Of alles naar POSTNL of alles bij Sandd, maar half half daar kan ik niet bij.
Het zou best kunnen. Net zoals sommige post van de Belastingdienst door Sandd wordt bezorgd en sommige door PostNL. Wij hebben ook al eerder met zo'n postcodeprijs gelopen, een jaar geleden. Een heel postcodegebied kreeg dozen met bloembollen.

Re: Loterijenpost

39
Bedrijven en organisaties zoals de belastingdienst en loterijen hoeven uiteraard geen groot contract te sluiten met één postbedrijf maar zullen naar verwachting opdrachten aanbesteden en daarbij steeds kiezen voor het beste contract in relatie tot de opdracht. Het kan betreffende de belastingdienst dus zo zijn dat alle post over toeslagen (zorgtoeslag, huurtoeslag, etc.) via de ene aanbieder gaat en de uitnodigingen voor belastingaangifte via de andere. Verder heeft de belastingdienst meerdere kantoren die in theorie ook onafhankelijk van elkaar contracten kunnen sluiten. Zelfde verhaal voor loterijen die bijvoorbeeld een afdeling reclame, afdeling nieuwe klanten en afdeling prijzenpost kunnen hebben.

Re: Loterijenpost

40
Ik kan mij ook al niet voorstellen dat PostNL de agenda's erbij gaat nemen. Ik loop die dingen eruit in de dagen dat ik "vrij" ben.
Dus inderdaad wellicht is er gekozen voor sommige mailing bij PostNL en sommige bij Sandd. Het is wel duidelijk minder wat we hebben.
cron