Re: personeel TNT Kerkrade Legt Werk Neer

11
Kunnen ze wel willen, maar ondertussen varen de concurrenten er wel bij, want wij van Sandd krijgen al poststukken erbij, die aanvankelijk door TNT bezorgd moesten worden, maar door de stakingsdagen van TNT, nemen de klanten niet meer het risico, en gaan zaken doen met postorderbedrijven, waarvan ze wel opaan kunnen dat de post op tijd wordt bezorgd....

TNT doet maar...dan hebben wij als Sanddbezorgers meer verdiensten, door meer poststukken erbij! :lol:

Re: personeel TNT Kerkrade Legt Werk Neer

12
anne schreef:ik zet het hier maar weer bij:

Alweer een staking in aantocht bij TNT in de postbezorging. :evil: Vanavond in het nieuws dat volgende week, vanaf dinsdagavond de staking ingaat, tot vrijdagavond. Daar ben je mooi klaar mee. Mooi vooruitzicht met de kerstpost, die eraan moet komen via TNT...

Krijgen wij van Sandd het weer drukker, want dan komt er alweer TNT post bij ons omdat de klanten toch willen dat hun post bezorgd wordt.
Gaan jullie ook kerstkaarten bezorgen, dan? En in welke blauwe brievenbus kan ik ze dan deponeren?

Maar even serieus: Als TNT-er heb ik toch een dubbel gevoel bij de staking. Er worden nu veel klanten gedupeerd, en die kunnen er ook niets aan doen. Ik had liever gezien dat we bijv. de stempelmachines zouden uitzetten en niet meer letten op ongefrankeerde post, zodat mensen gewoon een tijdje gratis post kunnen verzenden. Publieksvriendelijk, en toch raak je de TNT in de portemonnee.

Re: personeel TNT Kerkrade Legt Werk Neer

14
Newman schreef:(...)
Maar even serieus: Als TNT-er heb ik toch een dubbel gevoel bij de staking. Er worden nu veel klanten gedupeerd, en die kunnen er ook niets aan doen. Ik had liever gezien dat we bijv. de stempelmachines zouden uitzetten en niet meer letten op ongefrankeerde post, zodat mensen gewoon een tijdje gratis post kunnen verzenden. Publieksvriendelijk, en toch raak je de TNT in de portemonnee.
Tja, is alleen tijdens de kerst een optie. Normaal is er zo weinig post uit buslichting, dat TNT het niet echt zal merken.

Overigens doet de BVPP niet mee aan de staking, waardoor een redelijk groot aantal mensen gedwongen wordt te werken (je mag natuurlijk wel, maar je krijgt dan niks uit de stakingskas). Wellicht valt het een en ander dus nog wel mee.

Re: personeel TNT Kerkrade Legt Werk Neer

15
Jesse schreef:
Newman schreef:(...)
Maar even serieus: Als TNT-er heb ik toch een dubbel gevoel bij de staking. Er worden nu veel klanten gedupeerd, en die kunnen er ook niets aan doen. Ik had liever gezien dat we bijv. de stempelmachines zouden uitzetten en niet meer letten op ongefrankeerde post, zodat mensen gewoon een tijdje gratis post kunnen verzenden. Publieksvriendelijk, en toch raak je de TNT in de portemonnee.
Tja, is alleen tijdens de kerst een optie. Normaal is er zo weinig post uit buslichting, dat TNT het niet echt zal merken.

Overigens doet de BVPP niet mee aan de staking, waardoor een redelijk groot aantal mensen gedwongen wordt te werken (je mag natuurlijk wel, maar je krijgt dan niks uit de stakingskas). Wellicht valt het een en ander dus nog wel mee.
Ja, maar ik hoorde al dat veel boze BVPP-ers naar de Abvakabo zijn overgestapt. Als je dan belooft minstens een jaar lid te blijven krijg je alsnog een uitkering uit de stakingskas (die uiteraard wordt teruggevorderd als je binnen een jaar opzegt).

Re: personeel TNT Kerkrade Legt Werk Neer

16
En door de nieuwe stakingen bij TNT voor de komende drie dagen heb ik mijn weekbladen vandaag al gekregen, :lol: :lol: die nogmaal pas op donderdag of vrijdag in de bus vallen..

Kortom, wat wil TNT hiermee opschieten dan? Volgens de TNT bezorgsters die ik vandaag tegenkwam, haalt de staking van de komende dagen echt niets uit.... :? :?:

Alleen dat de concurrenten, zoals ik al zei, meer poststukken te bezorgen krijgen :lol: :lol:

Re: personeel TNT Kerkrade Legt Werk Neer

19
postbode21 schreef:@anne

betekent dat je die weekbladen voortaan altijd 3 dagen eerder kunt krijgen...
als ze al bij tnt in huis zijn, waarom worden ze dan pas 3 dagen later bezorgd? ;)

geef de namen van deze weekbladen door aan Sandd, kunnen wij ze voortaan gewoon
structureel op dinsdag bezorgen.

Dat ligt eraan of Sanoma uitgevers dit door Sandd wil laten uitvoeren. Wij van Sandd hebben al enkele bladen van hun rond te brengen, maar of ze dit ook willen doen... :?:
Lijkt mij overigens wel een leuke order voor Sandd :lol:

Re: personeel TNT Kerkrade Legt Werk Neer

20
@ anne

oei! ben ik mijn smilie vergeten bij het bovenstaande : ;) ;) ;)
anders denken onze tnt collega,s dat het serieus is.

elke Postbode die mag blijven en door de stakingen weet te bereiken dat hij/zij op een respectvolle,
natuurlijke manier moet afvloeien heeft mijn sympathie!
tot nu toe is het gedwongen ontslag al teruggebracht van 4500 naar 3100.
zet hem op postboden en postbezorgers bij tnt.... ;)
cron