personeel TNT Kerkrade Legt Werk Neer

1
bij tnt post in kerkrade is vrijdag ochtend het werk neergelegd, de vakbonden steunen de werkonderbreking.

de ongeveer 50 medewerkers voeren actie omdat ze de werkdruk te hoog vinden er is grote onderbezetting, verlof nermen is heel moeilijk en overuren worden niet uitbetaald,zo luiden de klachten. ook zou er sprake zijn van intimidatie door leidinggevende.

onduidelijk is of er vrijdag post word bezorgd in kerkrade, dat hangt af van het overleg in de loop van de ochtend tussen vakbonden en leiding,zo zegt vakbondsbestuurder van osh..


ik zelf werk bij tnt post, en ik ben er voledig mee eens dat er eens Actie word gevoerd tegen tnt post ik werk in kerkrade breng de post rond, en het is waar dat de Werkdruk veels te hoog is! en dat de overuren vaak niet worden uitbetaald
en verlof nemen moeilijk is dat heb ik zelf gemerkt ik zelf kan bijna geen vrij krijgen.
ik ben echt terleur gestelfd over TNT post ik had er in het begin een hoge dunk van maar sinds een tijdje denk ik er heeel anders over tnt post en die zijn niet altijd positief!

Re: personeel TNT Kerkrade Legt Werk Neer

5
ik zet het hier maar bij....

TNT legt dus vandaag en morgen de postbezorging plat, m.u.v. spoedpost en pakketjes...
Of het ook wat uithaalt, hooguit een tegemoetkoming misschien, maar op welk terrein dan....

In ieder geval heeft in mijn woonplaats TNT ingespeeld op de stakingen van deze dagen, want de bladen, die normaal op donderdag en vrijdag moet komen, (weekbladen), zijn resp. eergisteren en gisteren al bezorgd. (Y)
Kun je niets van zeggen. Gewoon netjes toch? ;)

Re: personeel TNT Kerkrade Legt Werk Neer

7
Dat klopt veel post die normaalgesproken op donderdag en vrijdag werd bezorgd (oa Libelle en Margriet) is nu al eerder bezorgd. Fijn voor de ontvangers, maar de vraag rijst natuurlijk wat een staking dan nog voor zin heeft. De postbezorgers mochten inderdaad niet staken, althans van de TNT mochten ze wel staken, maar de vakbond betaalt ze in dat geval geen vergoeding uit, uit de stakingskas.

Veel post zal er echter niet bezorgd zijn, want degenen die het voorbereidende werk doen (de postbodes) hebben voor het overgrote deel wel gestaakt. Dus het zal voornamelijk de machinaal gesorteerde post zijn geweest. De sorteercentra zitten vol met uitzendkrachten, en die staken natuurlijk niet.

Of de staking zin heeft, is een terechte vraag. De liberalisering is een feit, dat is op Europees niveau opgelegd, dus daar is niet zoveel meer aan te doen. Hoewel ik graag had gezien dat alles weer zou worden als het was, met gewoon weer 1 Staatspostbedrijf, is dat helaas geen realistisch scenario.

Waar de staking wel goed voor kan zijn is TNT te dwingen wat meer hun best te doen om vervangend werk te vinden voor de overcomplete postbodes. Bij TNT Post Pakketservice is nog volop werk, en dat wordt alsmaar meer, juist dankzij het Internet. Ook zou TNT er goed aan doen om de aangetekende post niet uit te besteden, maar zelf te blijven doen. Daar zit nog volop werk in, en er wordt goed aan verdiend. Veel zaken zijn namelijk te fraudegevoelig om het via Internet te doen, en zijn het veiligst via papieren post. Niet voor niets neemt het aantal legitimatiezendingen (oa Rabobank en ING) nog steeds toe.

Ook zou het goed zijn als de politiek zich wat meer gaat richten op eerlijke concurrentie. Gelijke monniken, gelijke kappen. Niet langer een postwet die alleen voor TNT Post geldt en niet voor de anderen, en geen prijsdumping meer.

Re: personeel TNT Kerkrade Legt Werk Neer

8
anneke schreef:Hier wordt gewoon bezorgd. De TNT post wordt hier al voornamelijk door bezorgsters gelopen en die staken niet. Het sorteren gaat kennelijk op de een of andere manier ook door.
Vandaag werd in mijn woonplaats ook door TNT bezorgd. Al was het niet veel volgens mij....je zag ze lang niet overal fietsen. Wel in de wijken waar ik ook de Sanddpost rondbracht. :)

Re: personeel TNT Kerkrade Legt Werk Neer

9
ik zet het hier maar weer bij:

Alweer een staking in aantocht bij TNT in de postbezorging. :evil: Vanavond in het nieuws dat volgende week, vanaf dinsdagavond de staking ingaat, tot vrijdagavond. Daar ben je mooi klaar mee. Mooi vooruitzicht met de kerstpost, die eraan moet komen via TNT...

Krijgen wij van Sandd het weer drukker, want dan komt er alweer TNT post bij ons omdat de klanten toch willen dat hun post bezorgd wordt.

Re: personeel TNT Kerkrade Legt Werk Neer

10
Ja, daarom staken ze dus inderdaad in deze tijd, zodat het wat meer indruk maakt bij de directie. Voor zover ik het heb begrepen is de bedoeling dat er eerst 1 dag, daarna 2 dagen (die hebben we dus al gehad), vervolgens 3, daarna 4, en tenslotte 5 dagen gestaakt wordt, tenzij er in de tussentijd een voor de postbodes acceptabele oplossing komt.
cron