Wachtlijst postbezorger

1
Hoi, ik ben Debby en ik zit met een aantal vragen, waar ik op dit forum wijzer mee hoop te worden.

Ik heb me ingeschreven bij zowel Netwerk VSP, Sandd als DHL om post te gaan bezorgen in mijn buurt.

Bij alle drie de bedrijven kreeg ik te horen dat op dit moment mijn wijk niet vrij is en dat ik op een 'reservelijst' geplaatst zou worden.

Ik vraag mij af, of deze wachttijden lang kunnen oplopen? Ik kan namelijk afwachten tot er bij een van de bedrijven snel een wijk voor me vrij komt, maar als dat heel lang kan gaan duren, kan ik beter ander werk zoeken.

Ik hoop dat iemand hier op het forum me hier meer over kan vertellen, de enige die ik telefonisch te pakken kreeg was Sandd en die mevrouw wist het ook niet, maar wellicht zijn er hier mensen die ervaring hebben gehad met wachtlijsten?

Groetjes van Debby

Re: Wachtlijst postbezorger

2
@debby
hoi, enkele tips...

het ligt er maar net aan wie er in jouw wijken bezorgt.
spreek gewoon de dhl-er, de sandd-er , de vsp- er aan als je ze ziet.
als ze er mee stoppen of ze jouw even een seintje willen geven.

zij worden het eerst gebeld om wijken tijdelijk in te vullen bij ziekte e.d.
geef ze je kaartje mee met telefoonnummer... voor de depothouder.!

met het winterse weer in aantocht geven veel mooi weer lopers er snel de brui aan.

bij sandd kan je aangeven bij het dichtsbijzijnde depot ,dat je ook een wijk accepteert die iets verder weg ligt.
zo kom je binnen.

bij dhl heb ik maanden gewacht en nu na een half jaar een reactie, u bent door de selectie en als er iets in uw
buurt vrijkomt nemen wij contact op.....

toch wordt er soms gezegd dat het verloop bij postbedrijven wel kan oplopen tot 50 % per jaar.
het kan dus ook heel snel gaan.

probeer het als je heel graag wil postlopen is bij tnt.
die zoeken toch heel veel postbezorgers....de komende tijd. kan je het uitproberen...
Succes en laat je weten of het gelukt is? ;)

Succes!

Re: Wachtlijst postbezorger

3
Ja klopt helemaal maar wat je ook moet doen is af en toe bellen/mailen: hoe zit het nu?
Dat herinnert hen er extra aan, en ja als de wijk niet naast de deur is toch accepteren je bent dan binnen!
Ik zou ook niet te ver gaan met de afstand wijk, dat is op langere duur niet prettig werken.

Ik heb geloof ik een klein jaar gewacht. Maar kreeg ook mijn eigen wijk.

Re: Wachtlijst postbezorger

4
Hoi Debbie,

De reactie die je krijgt bijv. bij DHL dat je op de reservelijst staat en op het moment geen wijk bij jouw in de buurt beschikbaar is.
Wil alleen maar zeggen dat wijken dicht bij jou, op dat moment voorzien zijn.
Maar elke bezorger heeft een keer vrij, is een keertje ziek, dan is op dat moment die wijk bij jou in de buurt wel beschikbaar.
Alleen kan jij dat niet zien.
DHL werkt met Google maps en zij moeten elke maand aan het hoofdkantoor mailen of die wijk bijvoorbeeld bij jou in de buurt open of dicht is voor een bepaalde tijd. Hiervoor wordt een bepaalde periode voor genomen.
Is bijvoorbeeld de bezorger ziek net die periode,dan krijg je op dat moment een melding als je je net aanmeldt dat die wijk bij jou open is.

Dat is 1 van de redenen waarom de opmerking krijgt dat er geen wijk open is bij jouw in de buurt.
Andere reden kan zijn dat je langer dan 2 weken al in het bestand staat en nog neit bent benaderd, dan kom je ook op de reserverlijst te staan.
Hiervan krijg je een melding van per email.

Vraagje aan jouw: Wanneer heb je je opgegeven bij DHL?
EN
In welke plaats woon je?
Welke dagen kan?

Wie weet kan ik je helpen. (Y)

Met vriendelijke groet,
Régine

Re: Wachtlijst postbezorger

5
Ik heb me rond 1 november bij alle drie de bedrijven opgegeven, omdat ik meteen die melding al via de mail kreeg, ben ik doorgegaan met mij aanmelden bij de andere bedrijven. Maar ik heb goed nieuws, gister werd ik gebeld door Netwerk VSP, en die mevrouw zei dat het een standaard melding was, maar dat juist de wijk waar ik woon wel vrij is.

Het heeft 1121 adressen, en ik ken alle straten uit mijn hoofd, dus dat is wel heel leuk. Het is in Amsterdam Zuid trouwens.

Ik wordt voor 24 november gebeld door een coordinator die langs komt met formulieren ofzo. En dan kan ik beginnen.

Maar een wijkje van DHL erbij kan ik misschien wel combineren. Dat is toch op dinsdag en donderdag?

Re: Wachtlijst postbezorger

6
hartstikke mooi dat je bij VSP begint straks! Kijk het even aan hoe dat bevalt,dan kun je later DHL toevoegen.
De a en B slag bij DHL is dins en donderdag bezorgen, ma en wo post ophalen van depot. a slag heeft hier meer post dan de B slag.
Wijken van DHL zijn vrij groot hou daar rekening mee. Succes!

Re: Wachtlijst postbezorger

7
@ elisa
wijk van 1100 adressen lijkt me ook niet weinig om mee te beginnen.
voor als je huis aan huis hebt.

maar bij vsp mag je er twee dagen over doen toch?
en dhl brengt zo je wil toch ook thuis of kan je het veel eerder halen?
sandd is dinsdag en vrijdag..
ook makkelijk als je vsp loopt. ;)

Re: Wachtlijst postbezorger

8
Nee DHL brengt niet bij je thuis het principe van het depot hier is dat men het zelf ophaalt, op bijzondere gevallen naargelaten, die ver af zitten en geen vervoer hebben, veraf :vanaf 8km depot.
Mijn reden destijds op te stoppen bij DHL was dat ik het per fiets niet meer meekreeg en vroeg voor thuisbezorging, dat deed ie alleen als ik inval wijk erbij zou doen. Krom allemaal.
Dus per depot zal dit zeker verschillen.
Ja je kunt beter qua dagen en tijd naar Sandd gaan naast VSP, maar gezien je vele adressen heb je nu al je handen vol hoor, kijk het aan zou ik zeggen.
We gaan ook de winter in dus.....

Re: Wachtlijst postbezorger

9
De grootte van de wijken bij DHL is heel verschillend en niet persé erg groot. De wijk van VSP hier in de buurt is veel groter dan een DHL wijk. Mijn wijken hebben resp. 495 en 795 adressen. En de VSP wijk die ik laatst vanwege vakantie gelopen heb had ongeveer 1100 adressen.

Re: Wachtlijst postbezorger

10
Ik heb me 2 a 3 jaar geleden ook eens aangemeld bij VSP, ook het wachtlijst-verhaal. Onlangs ben ik daar, tot vervelens toe (3 of 4 keer achter elkaar, terwijl ik inmiddels had aangegeven dat ik uitgeschreven wilde worden) weer voor benaderd. Dus tja.... het kan effies gaan duren... Hoe lang heb je? ;)
cron