Re: Wachtlijst postbezorger

11
elisa schreef:Nee DHL brengt niet bij je thuis het principe van het depot hier is dat men het zelf ophaalt, op bijzondere gevallen naargelaten, die ver af zitten en geen vervoer hebben, veraf :vanaf 8km depot.
Mijn reden destijds op te stoppen bij DHL was dat ik het per fiets niet meer meekreeg en vroeg voor thuisbezorging, dat deed ie alleen als ik inval wijk erbij zou doen. Krom allemaal.
Dus per depot zal dit zeker verschillen.
Ja je kunt beter qua dagen en tijd naar Sandd gaan naast VSP, maar gezien je vele adressen heb je nu al je handen vol hoor, kijk het aan zou ik zeggen.
We gaan ook de winter in dus.....
Staar je niet blind op het aantal afgiftepunten bij VSP, hoor! Ik loop nu een paar maanden voor dat kluppie, en vaak kan je gewoon de meeste deuren overslaan. Gemiddeld heb ik 200 a 500 poststukken voor een wijk van 900 adressen, met eens in de 3 maanden een uitschieter naar 1000 (Ziggo Magazine en Nuon Kwartaalblad). Ik heb er alles bij elkaar tussen de 2 en de 3 uur werk per week aan (en met Ziggo/Nuon ong. 5).

Re: Wachtlijst postbezorger

12
Hoi Debbie,

Fijn dat je al bent benaderd door VSP.

Pff dat zijn veel adressen en zeker om mee te beginnen.
Weet je ook al je ervaart dat die wijk te pittig is of er nog andere mogelijkheden voor je zijn an een kleinere wijk of kunnen zij deze wijk kleiner of gemakkelijker voor je maken?

Weet je al af dat je post hebt voor elk adres?
Bij DHL kan je bijvoorbeeld tussen de 400 en 900 afgiftepunten hebben, maar dit wil niet zeggen dat je voor al deze adressen ook post krijgt.
DHL doet meer de zakelijke post en iets minder de particuliere post, waardoor je niet voor elk adres post hebt die wel op je lijst staan vermeld.
Bij DHL in iedergeval en ik denkt ook bij Sandd en VSP zullen ze regelmatig naar de wijken kijken of deze wijken goed zijn om te bezorgen.
Dus niet te groot, te lastig, binnen en buitengebied door elkaar heen.
Niks irritanter als je in een woonwijk bezig bent en dat dan een stuk polder/bosgebied erbij hebt zitten die ook niet in de richting ligt.


Bij DHL heb je een aantal eigen vestigigen en die brengen wel de post bij je thuis als je dat wilt, maar DHL heeft ook meer dan 100 depot met depothouders en hoe die het allemaal regelen kan heel verschillend zijn. De ene brengt het bij je en de andere zal meer verlangen dat je het zelf komt halen.

In Amsterdam zit een eigen vestiging. Je kan via de site van DHL Global Mail kijken als je geinteresseerd bent
Debbie als je het leuk vind en je kan het fysiek aan, kan je het combineren werken en bij VSP, bij Sandd , Bij DHL Global Mail of bij TNT.

Alleen het punt bij TNT is het zo; als jij al voor hun werkt mag je niet bij de concurent werken.
DHL, Sandd en volgens mij VSP doen daar niet moeilijk over.
Is toch 2 of 3 vliegen in 1 klap als je bij deze 3 bedrijven de zelfde wijk hebt en ze in 1 x kan lopen, krijg je van 3 bedrijven uitbetaald en over het algemeen loop je 1 x de zelfde wijk per dag.

Ben wel benieuwd hoe jij het gaat ervaren straks als je gaat bezorgen.

groetje, Régine

Re: Wachtlijst postbezorger

13
Wij kregen vanochtend bij de kratten in een hele lijst van wijken die open staan. Dus woon je in de buurt van Eindhoven, dan zijn er voor diverse wijken in de omliggende dorpen nog wijken vrij om te bezorgen :D
ik weet zo zelf even niemand, en zelf vind ik die openstaande wijken te ver van mij verwijderd... :roll:

Re: Wachtlijst postbezorger

14
anne schreef:Wij kregen vanochtend bij de kratten in een hele lijst van wijken die open staan. Dus woon je in de buurt van Eindhoven, dan zijn er voor diverse wijken in de omliggende dorpen nog wijken vrij om te bezorgen :D
ik weet zo zelf even niemand, en zelf vind ik die openstaande wijken te ver van mij verwijderd... :roll:

Oeps.... :oops: :oops: ik had vergeten erbij te zetten dat het voor Sandd is. ;) maarre...dat kun je wel een beetje zien wellicht. :lol:

Re: Wachtlijst postbezorger

15
Het heeft even geduurd, sollicitatie gesprek werd wat later enz. maar ik heb vandaag de eerste lading binnen gekregen. 237 poststukken, 25 kg en vergoeding van 17 euro. Morgen beginnen met bezorgen, sorteren was ik snel klaar mee. Ik denk dat ik het wel leuk ga vinden, misschien ook een voordeel dat ik de buurt uit mijn hoofd ken. (Y)

Re: Wachtlijst postbezorger

20
@bubbeldoosje

gefeliciteerd je eerste keer zit erop.
94 kilo is heel goed mogelijk.
zeker gezien de stakingen bij tnt wordt er een hoop overgeheveld...
dat wordt dan geen schoudertassen werk bubbeldoosje...

maar je kan 3 kratten in je fietstas kwijt. ( van die blauwe toch bij vsp)
hoef je met 94 kilo maar 2 x te herladen...
cron