Re: Wachtlijst postbezorger

21
postbode21 schreef:@bubbeldoosje

gefeliciteerd je eerste keer zit erop.
94 kilo is heel goed mogelijk.
zeker gezien de stakingen bij tnt wordt er een hoop overgeheveld...
dat wordt dan geen schoudertassen werk bubbeldoosje...

maar je kan 3 kratten in je fietstas kwijt. ( van die blauwe toch bij vsp)
hoef je met 94 kilo maar 2 x te herladen...
Dat overhevelen naar VSP valt wel mee, zeg ik uit ervaring. `t Is eerder omgekeerd: als VSP voor een wijk geen bezorger heeft komt de post bij TNT terecht. Sowieso loopt VSP vooral met onbelangrijke post, geadresseerde reclame en bedelbrieven. Alleen dat Eigen Huis Magazine en de Computer Totaal zijn dingen waar de ontvanger op zit te wachten.

Van de VSP-post kun je 96% zo in de Kliko donderen, niemand zou het missen. Dat doe ik uiteraard niet, en ik propageer het ook niet, maar ik zeg het maar even om aan te geven dat ik me af en toe meer een soort veredelde folderbezorger voel dan een postbode.

Ik zag ook voor volgende week een hoop kilo's staan, maar verhoudingsgewijs weinig post. Dus ik vermoed dat er weer een zware mailing bij zit. Wellicht het restant van die vakantiegidsen van deze week, of misschien Villa d'Arte?

Als je je tassen een beetje handig inpakt, eerst wat bundels plat, dan de rest verticaal erop, en evt wat langs de zijkant om de boel bij elkaar te houden kun je tot ongeveer 40 a 50 kg in 1x meenemen. Ik gebruik die VSP-tas eigenlijk nooit, die is qua formaat duidelijk afgestemd op huis-aan-huis bladen, veel te breed en te ondiep. Liever gebruik ik mijn oude PTT tassen van rood leer, die zijn iets minder breed, maar wel veel dieper.

Re: Wachtlijst postbezorger

22
Ik heb me ook bij netwerk vsp post aangemeld. Heb al twee keer iemand vervangen die toen op vakantie ging. Hoop nog altijd op een vaste wijk in mijn dorp. Het is in de B slag goed met DHL, Sandd en Post en Mail te combineren. Op een dag 1x de wijk lopen en van 3 bedrijven verdienen. Gaaf, heb er helemaal zin in. Vooral als de Zie van Ziggo dan komt. Die krijgen een heleboel mensen hier. Wie weet of er in Dorst binnenkort een postwijk vrijkomt? Zet het dan maar op de site. En ik ga meteen netwerk vsp bellen. Echt wel.

Re: Wachtlijst postbezorger

23
@postbode 7

als je voor zoveel postbedrijven werkt, wanneer sorteer je dan?
dhl en sandd combineren of dhl vsp ... lijkt me heel goed te doen.

maar alle?
de post bij sandd neemt de laatste tijd zulke hoeveelheden aan dat je dat er niet even tussendoor doet hoor.
en als je donderdags op weg bent om vsp en dhl en .... te bezorgen....
gezien de weersomstandigheden van de laatste weken , waar een ieder moeite had zijn post op de dag zelf te
bezorgen....

ben je wel een postbezorger postbode 7 of maak je heel dik reclame voor de werkgevers
dat ovo alles is?
ik twijfel sterk aan je verhaal. ;)

Re: Wachtlijst postbezorger

27
Geertjan schreef:Ik kon ook vrij snel aan de slag.
Bij mij had het nogal wat voeten in aarde.....ik had me aangemeld via de website en kreeg al vlot te horen, dat er geen wijk vrij was en dat ik niet voldeed aan het profiel.
Profiel?.....welk profiel.
Beschik over een goede gezondheid en conditie, wat heb je nog meer nodig om postbezorger te kunnen worden.
Verder werd me succes gewenst bij verdere sollicitaties.
Mijn broer had een tijdje als postbode bij ons gewerkt en wist van het tekort aan PBZ.
Je moet het kantoor in Leeuwarden bellen en vertellen wat je is overkomen, zei hij.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik, Leeuwarden gebeld en de persoon die me te woord stond was ook verbaasd.
Hij heeft contact opgenomen de vestigingsmanager, die op zijn beurt dit weer heeft doorgespeeld naar de TC van de vestiging in mijn woonplaats.
Ik zou terug gebeld worden....tot maandag 4 uur.
Was ik niet gebeld, dan moest ik weer contact opnemen met de VM.
Niets gehoord van de TC, dus de VM teruggebeld.
Was ie niet blij mee, dat ik niet door de TC was gebeld en de volgende dag werd ik gebeld door de TC....of ik langs wilde komen voor een gesprek.
De rest is bekend.

Re: Wachtlijst postbezorger

28
Jette schreef:
Geertjan schreef:Ik kon ook vrij snel aan de slag.
Bij mij had het nogal wat voeten in aarde................
Ik zou terug gebeld worden....tot maandag 4 uur.
.......De rest is bekend.
Nou nou, dat getuigt in elkgeval van motivatie! van jou kant dan! heel herkenbaar. mijn sollicitatie ging vrij vlot, ik zou terug gebeld worden wannneer ik kon beginnen. Daar heb ik zelf twee tot 3 keer kunnen beginnen. Dat was in oktober 2009.
Hoelang werk werk jij nu bij postNL?
cron