Re: TNT Post gaat WEER van naam veranderen

21
Vandaag in de bus: bewaarexemplaar Er is post! Staan wat leuke artikeltjes in. Zou het niet iets voor Sandd zijn om ook wat reclame voor hun bedrijf te maken, ze willen toch ook brievenbussen gaan plaatsen in de toekomst. Als Sandd in het nieuws komt is het meestal negatief. Het bijft zo een B merk voor de burgers.

Re: TNT Post gaat WEER van naam veranderen

23
Nijmegen schreef:
Newman schreef:
Marius schreef:Klopt.. het is een verliesgevende tak. Dus wat zijn ze van plan? Na goedkeuring alles aan Sandd verkopen?
Geloof het of niet, maar TNT maakt nog steeds vette winst op de post. Verliesgevend? Dacht het niet! En wat te denken van die toegenomen stroom pakjes van Internetbestellingen? (Amazon, Bol.com, Marktplaats, Ebay).

Een overname door DHL/Deutsche post lijkt me onwaarschijnlijk: die willen zich juist terugtrekken van de Nederlandse markt, daarom hebben ze Selektmail ook verkocht.
@ NEWMAN

Je hebt het over winst maken, maar de pakjes waar jij het over hebt gaan niet via de post maar via de pakket dienst van TNT. Is een andere tak van sport.
Ik ben toch niet achterlijk? Ik weet heus wel met welke post ik loop. En daar zitten ook pakjes tussen. Buspakjes gaan met de postbode/postbezorger, pakketten met de pakketservice. Overigens maakt TNT ook voldoende winst met al die TV-gidsen, tijdschriften, catalogi, brochures en niet te vergeten huis-aan-huis. En wat dacht je van aangetekende post? Met name legitimatiezendingen zijn een goudmijn!

Re: TNT Post gaat WEER van naam veranderen

25
Marius schreef:
En dan krijg je ook nog een EX. btw uitgekeerd...
Da's pas een goudmijn!
Dag Marius,

Wat bedoel je met een EX. btw uitgekeerd ?

Ik denk dat je bedoeld, je krijgt ook nog eens ex btw uitgekeerd.

Nu de BTW moet TNT ook weer afdragen aan de staat der Nederlanden, als jij voor een bepaald produkt 5,- + 19 % btw moet betalen, moet TNT die 19 % ook weer afdragen aan de staat. Als het verzekerd bedrag 5,- plus btw is, krijg je natuurlijk de BTW ook vergoed als particulier. Als je ondernemer bent krijg je de schade ex. BTW vergoed, dit is ook normaal omdat je de btw al hebt kunnen aftrekken op de factuur die je van TNT hebt gekregen.
cron