Re: TNT Post gaat WEER van naam veranderen

14
Marius schreef:Klopt.. het is een verliesgevende tak. Dus wat zijn ze van plan? Na goedkeuring alles aan Sandd verkopen?
Geloof het of niet, maar TNT maakt nog steeds vette winst op de post. Verliesgevend? Dacht het niet! En wat te denken van die toegenomen stroom pakjes van Internetbestellingen? (Amazon, Bol.com, Marktplaats, Ebay).

Een overname door DHL/Deutsche post lijkt me onwaarschijnlijk: die willen zich juist terugtrekken van de Nederlandse markt, daarom hebben ze Selektmail ook verkocht.

Re: TNT Post gaat WEER van naam veranderen

16
Newman schreef:
Marius schreef:Klopt.. het is een verliesgevende tak. Dus wat zijn ze van plan? Na goedkeuring alles aan Sandd verkopen?
Geloof het of niet, maar TNT maakt nog steeds vette winst op de post. Verliesgevend? Dacht het niet! En wat te denken van die toegenomen stroom pakjes van Internetbestellingen? (Amazon, Bol.com, Marktplaats, Ebay).

Een overname door DHL/Deutsche post lijkt me onwaarschijnlijk: die willen zich juist terugtrekken van de Nederlandse markt, daarom hebben ze Selektmail ook verkocht.
@ NEWMAN

Je hebt het over winst maken, maar de pakjes waar jij het over hebt gaan niet via de post maar via de pakket dienst van TNT. Is een andere tak van sport.

Re: TNT Post gaat WEER van naam veranderen

17
Er zijn een hoop doosjes van Bol.com, Amazon.com en andere bedrijven die gewoon via de post gaan, zodra ze smal genoeg zijn om door de brievenbus te kunnen. In mijn TNT-tijd had ik soms wel een hele grijze zak vol met van die platte dozen van Bol.com En kleding van H&M was ook heel populair, dat ging zolang dat kon ook gewoon door de brievenbus. Zolang het maar dunner is dan 3,5 mm. De rest gaat inderdaad via TNT Pakketpost.

Re: TNT Post gaat WEER van naam veranderen

18
slagvaardige schreef:Er zijn een hoop doosjes van Bol.com, Amazon.com en andere bedrijven die gewoon via de post gaan, zodra ze smal genoeg zijn om door de brievenbus te kunnen. In mijn TNT-tijd had ik soms wel een hele grijze zak vol met van die platte dozen van Bol.com En kleding van H&M was ook heel populair, dat ging zolang dat kon ook gewoon door de brievenbus. Zolang het maar dunner is dan 3,5 mm. De rest gaat inderdaad via TNT Pakketpost.
@ Slagvaardige

Newman spreekt over pakjes, natuurlijk gaat er veel via Postnl en past ook door een standaard brievenbus.

Wist je trouwens dat die brievenbus maat ooit eens verzonnen is door de PTT. Geld ook voor de groene buitenbussen.

Er zijn veel woningen in Nederland die niet voldoen aan deze PTT maatgeving, door de jaren heen hebben de andere postbedrijven in Nederland deze maatvoering overgenomen.

Re: TNT Post gaat WEER van naam veranderen

20
Haha Ja, 3,5 cm ja :lol: Anders is het wel eeeerrrrug smal! :lol:

Ja en wat dacht je van brievenbussen die heeeeel laag bij de grond zitten? Ik had er een in mijn oude DHL wijk, op zo'n 10 cm van de grond. Helemaal onderaan aan de deur. Als je daar zo'n H&M zak door moet duwen als TNT'er..... :lol:

Destijds bij TNT had ik een heleboel van die internetbestellingen. Bol.com, Marktplaatskleding, wat dan ook.. Ik voelde mij net de Pakketdienst. Vooral als ik die ook nog gelijkertijd in de straat tegenkwam. Wat nogal vaak voorkwam :mrgreen:
cron