Re: Sandd wil Selektmail overnemen

21
Aha dankjewel ,goed te elzen even allemaal! Tja ik heb zelf nog niets van ons depot gehoord, het zal tzt ook naar ons toekomen.

Dan worden 3 wijken best pittig,meer post en volume en inzelfde tijd moeten bezorgen.
Kijk nu al met iets van 24oo poststukken gisteren moest ik ook vandaag de rest afmaken. Want je loopt alsmaar huis aan huis en daar gaat veel tijd in zitten.
Dan red je de 3 wijken wel op 1 dag maar ben je iets van 5 of 6 uur aan het lopen non stop.

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

23
Als ik zo die aantallen hoor van Sandd dan verbaast het me niet dat ze DHL hebben overgenomen. Ik heb met mijn twee wijken bij DHL zelden meer dan 500 poststukken. Meestal veel minder. Of zijn de wijken bij Sandd zoveel groter ?

DHL heeft duidelijk de concurrentie slag verloren.

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

24
Ik had 3 wijken dus bijna 2400 stuks waarvan belastingsaanslagen en PCloterij en gewone post.
Geen 1000 dus. Dat had ik meer verwacht.
We krijgen het druk voorlopig werd ons gezegd met scherpere controle en kratten telling.
En dat heeft ook te maken met onze collega die pakweg alles bij elkaar wel iets van 140 kratten post heeft verdonkermaant, meegerekent de berg vuilniszakken met post(120 kratten en geschat 20 kratten vuilniszakpost).
Dus de prognoses zijn landelijk toch verschillend zie ik.

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

25
@elisa
waarschijnlijk had jij in jouw regio deze keer een hoop blauwe belastingenveloppen.
ik verwacht over twee weken een flinke lading.
nu de sneeuw al lang weer weg is en je nog steeds niet je post wegkrijgt op 1 dag, overweeg je dan niet
om is een wijkje minder te gaan lopen?

@slagman

ik kan het niet voor in het algemeen zeggen maar in veel gevallen wordt de ene dhl wijk bij sandd opgedeeld
in drie wijken...
dat zegt wel wat over het volume he bij sandd.
de omtrek van de wijken is bij dhl veel groter. (stedelijk/half stedelijk) de posthoeveelheid is bij sandd veel meer.

volgens de laatste persberichten wordt gesproken over een postvolume bij sandd van rond de 450 miljoen per jaar.
ze nemen selektmail over met een postvolume van rond de 230 miljoen per jaar. ;)

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

26
Ik werk voor beide maar bij DHL verdien je veel meer (Y) . Als ik 4 kratjes DHL heb en 12 Sandd dan verdien ik 45,20 euro voor DHL en voor Sandd 39,32. En dan moet je er nog belasting erover betalen..... dus uiteindelijk ben je uren bezig (en dan heb ik het alleen over de slechts betaalde Sandd) en heb je dus nog minder verdiend. Er komt nu post van DHL langzaam bij Sandd en tot mijn verbazing staat er : Dit extra volume is verwerkt in de aantallen die op de bezorgbonnen vermeld worden en U ontvangt hiervoor dezelfde vergoeding als U gewend bent :shock: . Dus dat betekent de verdienste van Sandd :shock:.

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

28
Ik vraag mij af of jullie, Sandd bezorgers(sters), je dan niet vreselijk bedonderd voelen?
Als ik het goed begrijp krijgen jullie meer werk voor minder euro's.Ben benieuwd hoeveel bezorgers hierdoor afhaken en hoe Sandd die grotere hoeveelheid post dan wil gaan bezorgen, het lijkt mij gedoemd te mislukken.

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

29
Ik loop sinds 2003 bij DHL, ik heb nog meegemaakt dat ik met 4 wijken 700 euro per maand verdiende en dan was er ook al loonheffing ingehouden.
Het laatste jaar loop ik twee kleine wijken voor DHL. De A-slag van deze week daar heb ik in totaal 3 uur werk aan gehad.
Met een vergoeding van 27 euro haalde ik de 9 euro per uur.

Als ik hoor wat de aantallen zijn bij Sandd en wat dat dan betaalt dan overweeg ik idd om er mee te stoppen. Ik vind het leuk werk wat ik graag doe maar er moet wel een redelijke vergoeding tegenover staan en ik heb het idee dat de vergoedingen bij Sandd niet meer redelijk zijn te noemen.

Of vergis ik me daarin ?
cron